با وجود افزایش سالانه میزان تقاضا برای صفحات نمایشگر OLED انعطاف پذیر، طبق گزارشات جدید شرکت تحقیقاتی Omdia، میزان عرضه نمایشگرهای اولد خمیده برای سه ماهه دوم سال جاری حدود 57 میلیون واحد خواهد بود که کاهش ۳۵ درصدی را نشان میدهد.
به گزارش gizmochina، این بدان معناست که عرضه این نوع از پنلها در مقایسه با سه ماهه قبل، 35 درصد افت خواهد داشت. دلیل این امر در فصل دوم ۲۰۲۱ نیز، کاهش میزان عرضه آیفونهای اپل میباشد.
با این حال، وقتی آمار را نسبت به سال گذشته مقایسه میکنیم، شاهد افزایش چشمگیر 54 درصدی در فروش نمایشگرهای اولد خمیده هستیم. از طرف دیگر، این گزارش میافزاید که عرضه محمولههای OLED در سه ماهه دوم سال جاری، در حدود 53 میلیون واحد خواهد بود.
در این گزارش ادعا شده است که سامسونگ دیسپلی میتواند در سه ماهه دوم سال جاری بیش از 39.1 میلیون واحد نمایشگر اولد خمیده را عرضه کند که نشان دهنده افت 42.8 درصدی نسبت به سه ماهه قبل و رشد 61.6 درصدی نسبت به سال گذشته میباشد.
از سوی دیگر، انتظار می رود LG Display نیز، ۱۰.۶ میلیون پنل را عرضه کند که این نشان دهنده افت 41.1 درصدی نسبت به سه ماهه قبل و افزایش 55.9 درصدی نسبت به سال گذشته است. پیشبینی میشود BOE ،CSOT ،Visionox و Tianma به ترتیب 7.9 میلیون، 3.1 میلیون، 2.1 میلیون و 1.4 میلیون واحد نمایشگر را در فصل دوم ۲۰۲۱ بهفروش برسانند.
پیش از این، سامسونگ یکی از معدود تولیدکنندگان گوشیهای هوشمندی بود که از نمایشگرهای اولد خمیده برای دستگاههای سری Galaxy S و سری Note خود، بههمراه هواوی و اپل استفاده میکرد. اکنون اما این روند در حال تغییر میباشد؛ چراکه برندهای بیشتری خواستار استفاده از چنین پنلهایی در گوشیهای رده بالای خود هستند.
با افزایش تقاضا، تولیدکنندگان پنلهای انعطاف پذیر OLED نیز افزایش یافتهاند، زیرا BOE و CSOT ظرفیت تولید خود را برای رقابت با رهبر بازار یعنی سامسونگ دیسپلی افزایش میدهند.
نظر شما راجع به کاهش ۳۵ درصدی عرضه نمایشگرهای اولد خمیده در فصل جاری سال ۲۰۲۱ چیست؟