حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه بنچمارک ویندوز ۱۱ با ویندوز ۱۰

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | مطالب ترنجی

ویندوز ۱۱ جدیدترین سیستم عامل دسکتاپی مایکروسافت است که پیش از عرضه رسمی، لو رفت. تست های مختلفی روی سیستم عامل جدید انجام شده است. امشب می خواهیم مقایسه بنچمارک ویندوز ۱۱ با ویندوز ۱۰ را با هم داشته باشیم. در این مقایسه Windows 11 با Windows 10 در تست های مختلف بررسی می شوند.

بنچمارک ویندوز ۱۱

ابتدا مجموعه ای از بنچمارک های Windows 11 در مقابل ویندوز ۱۰ را با هم بررسی می کنیم. مجموعه ای که نشان می دهد ویندوز 11 تا 15٪ سریعتر از ویندوز 10 است.

مقایسه سرعت بودن Windows 11 با Windows 10

مقایسه سرعت بودن Windows 11 با Windows 10

بنچمارک GeekBench 5 ویندوز ۱۱

بنچمارک GeekBench 5 ویندوز ۱۱

بنچمارک CrystalDiskMark ویندوز ۱۱

بنچمارک CrystalDiskMark ویندوز ۱۱

بنچمارک 3DMark ویندوز ۱۱

بنچمارک 3DMark ویندوز ۱۱

امروز بنچمارک هایی از Hot Hardware منتشر شده که مجموعه بنچمارک های خاص خود را بررسی می کند. این جا هم به نظر می رسد همان عملکرد را شاهدیم.

این سایت به طور خاص آزمایش کرده تا ببیند آیا پیشرفت ویندوز ۱۱ برای دستگاه هایی مجهز به تراشه های برمبنای Lakefield اینتل که از معماری Big.little بهره می برند (شبیه بسیاری از پردازنده های مدرن ARM برخوردار است) چطور است. بنچمارک های قبلی نشان می داد این تراشه ها با ویندوز ۱۰ سود چندانی به این معماری خاص نمی بردند.

این وب سایت ویندوز 11 را روی سامسونگ Galaxy Book S که از پردازنده Core i5-L16G7 مبتنی بر Intel Lakefield پشتیبانی می کند، بنچمارک کرده و آن را با ویندوز 10 نسخه 21H1 مقایسه کرده است.

آنها متوجه شدند که به طور خاص عملکرد مرورگری وب افزایش چشمگیری در حدود ۱۰ درصد دارد.

بهبود عملکرد ویندوز ۱۱ برای تراشه هایی با معماری big.LITTLE اینتل

مقایسه بنچمارک Windows 11 با Windows 10

مقایسه بنچمارک Windows 11 با Windows 10

به نقل از این وب سایت باید بدانید که:

در حالی که سیستم پردازش داخلی ویندوز برای اکثر کاربران یک معما است، ما در نتایج آزمایشات خود یک نظریه داریم که در اینجا چه چیزی تغییر کرده است. تئوری ما این است که مایکروسافت، با توجه به برنامه ریز ویندوز، کارهای زیادی را برای Lakefield انجام داده است که شاید برای تراشه های Alder Lake اینتل مفید باشد. به یاد داشته باشید که Core i5-L16G7 نشان دهنده اولین تلاش اینتل در استفاده از هسته های متمرکز برای عملکرد و بازده انرژی است. تا آن زمان، چنین مواردی فقط در Arm64 وجود داشت. با توجه به اینکه Alder Lake قرار است در اواخر امسال ارایه شود، ما فکر می کنیم که Galaxy Book S و ویندوز ۱۱ شاید اولین دستگاه برای اطمینان از اینکه معماری ترکیبی جدید اینتل در حد بالقوه ای عمل می کند، مفید باشد.

به این صورت مشخص می شود که مایکروسافت به دنبال پشتیبانی از سخت افزار جدید اینتل و آینده بهتر برای دستگاه های جدیدتر است.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

ویندوز 10 چقدر از رم را اشغال میکنه اد. مین

Auroro

comment image

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)