حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی تبلت هواوی MatePad 10.4 : خوش صدایِ زیبا

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، نقد و بررسی، هواوی

هواوی علاوه بر فعالیت جدی در بخش موبایل، بازار تبلت ها را هم به خوبی رصد کرده است. تبلت هواوی MatePad 10.4 یکی از نمونه های هوشمند اقتصادی در رده قیمتی جذاب به شمار می رود. امشب می خواهیم بررسی تبلت هواوی MatePad 10.4 را با هم ببینیم و بخوانیم تا آن را محک بزنیم.

 

 

این تبلت تقریبا یک سال پیش رسما معرفی شد. با این حال به دلیل نیاز قابل توجه جامعه به دستگاه هایی چون تبلت ها برای کار یا آموزش از راه دور، شاهد حضور آن در بازار کشورمان هستیم. ما این دستگاه را “خوش صدایِ زیبا” می دانیم. اما چرا؟

هواوی MatePad 10.4

هواوی MatePad 10.4

طراحی تبلت هواوی میت پد ۱۰.۴

طراحی تبلت هواوی با ظرافت و ابعاد مناسبی برای نمایشگر ۱۰.۴ اینچی و باتری ۷۲۵۰ میلی آمپری ارایه شده است. همچنین به دلیل حضور ۴ بلندگو و ۴ میکروفون در بدنه این دستگاه، باید گفت که خروجی مهندسی هواوی جذاب است. با وزن ۴۵۰ گرم و ضخامت ۷.۴ میلی متری، این تبلت را می توان در مقایسه با رقبای خود یک گزینه مناسب دانست. همچنین درباره ضخامت دستگاه باید یادآور شد که از قلم پشتیبانی می شود.

هواوی MatePad 10.4

هواوی MatePad 10.4

زیبایی تبلت مذکور به حاشیه های کم نمایشگر، گوشه های گرد، طراحی ساده قاب پشتی، طراحی ویژه قاب دوربین و رنگ بندی هوشمند است. رنگ سورمه ای و سفید برای انتخاب شما در دسترس است. رنگ سورمه ای که شیک بودن خاصی دارد. در رنگ سفید شاهد حاشیه های سفید لبه جلو هستیم که برای کاربران می تواند جذاب باشد. بدنه آلومینیومی کیفیت ساخت خیلی خوبی به دستگاه می پردازد.

هواوی MatePad 10.4

هواوی MatePad 10.4

طراحی قاب دوربین به صورت هوشمندانه ای به روز شده و کم برجسته است. البته که برجستگی آن اذیت کننده نیست و فضایی برای فلش و میکروفون پنجم ایجاد می کند. نمایشگر کم حاشیه با حاشیه های متقارن و گوشه های گرد ظاهری به روز به دستگاه می دهد.

نمایشگر تبلت Huawei MatePad 10.4

در دنیای تبلت ها مرسوم است که ابعاد نمایشگر در نام آن پیدا باشد. قطر نمایشگر Huawei MatePad 10.4 هم در نامش پیداست، ۱۰.۴ اینچ. این نمایشگر از پنل IPS LCD استفاده می کند. رزلوشن آن FHD بوده و البته از قلم پشتیبانی دارد. متاسفانه قلم درون جعبه قرار ندارد و باید آن را جداگانه تهیه کنید.

هواوی MatePad 10.4

هواوی MatePad 10.4

در تجربه من روشنایی پنل مناسب است البته اگر در فضای باز و تابش مستقیم خورشید نباشید. پنل نمایشگر زاویه دید عالی ندارد اما در اکثر استفاده های یک تبلت، مشکلی برای آن گزارش نمی شود. کنتراست در سطح خوبی بوده و غلظت آن را می توانید به دلخواه خود تنظیم کنید.

نمایشگر Huawei MatePad 10.4 از حسگر مهم سنجش گرمای نور محیطی بهره می برد. به لطف این حسگر، تنظیم رنگ سفید بر اساس گرمای نور محیطی انجام می شود. این شبیه به True Tone اپل است که برای یک تبلت اقتصادی می تواند مهم باشد.

هواوی MatePad 10.4

هواوی MatePad 10.4

به لطف ۲ ویژگی Eye Comfort و Ebook Mode این تبلت می تواند برای خواندن محتوا و وبگردی مناسب باشد. به خصوص اگر هدف از خرید تبلت برای آموزش و کار از راه دور باشد، این برای چشم های کاربران بسیار مهم خواهد بود. ویژگی Eye Comfort یا راحتی چشم با فیلتر نور آبی کار می کند. ویژگی Ebook Mode هم نمایشگر را تک رنگ (سیاه و سفید) می کند تا علاوه بر کنترل مصرف انرژی، حس خواندن کتاب های الکترونیک به خواندن از روی کاغذ نزدیک شود.

دوربین تبلت هواوی میت پد ۱۰.۴

مشخصا یک تبلت قرار نیست در بخش دوربین شاهکار باشد. با این حال هواوی چه در دوربین اصلی و چه دوربین سلفی ویژگی های خوبی را در MatePad 10.4 گنجانده است. با دوربین سلفی آغاز می کنم که برای ارتباط های تصویری از راه دور بیشتر استفاده می شود. این دوربین ۸ مگاپیکسلی با فوکس ثابت و زاویه دید عریض تجهیز شده تا نیاز نباشد برای جای گرفتن در کادر نیاز باشد تبلت را خیلی دور بگذارید. همچنین همینجا جا دارد که به سیستم چهارمیکروفون اصلی اشاره کنیم که برای انتقال صدای شما در بهترین شکل ممکن تلاش می کنند.

دوربین سلفی حالت های عکاسی HDR و هوش مصنوعی یا AI دارد. فیلم برداری این دوربین FHD خواهد بود اما به صورت پیش فرض برای عملکرد بهتر روی HD تنظیم می شود. در بخش فیلم برداری همچنین ما همچنین امکان فیلم برداری بهینه تر H.265 هستیم تا فضای کمتری نسبت به حالت عادی اشغال شود.

هواوی MatePad 10.4

هواوی MatePad 10.4

دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی تبلت هواوی MatePad 10.4 با فوکس خودکار ارایه می شود. شما اینجا حتی حالت عکاسی حرفه ای یا Pro دارید. این حالت حتی تنظیم شاتر و فوکس دستی را هم به شما می دهد که برای یک تبلت جذاب است.

فلاش LED این دوربین ۸ مگاپیکسلی واقعا مفید است. به دلیل عدم تمرکز روی کیفیت دوربین تبلت ها، این محصولات معمولا عملکرد خوبی در شرایط نوری ضعیف و حتی شرایط نوری اتاق ندارند. این دوربین با فلاش LED می تواند خروجی بهتری را ثبت کند. فیلم برداری این دوربین همچنین FHD است.

در مجموع می توان گفت مجموعه دوربین های این تبلت برای رده قیمتی خود، جذاب است.

عملکرد تبلت Huawei MatePad 10.4

من دوست دارم عملکرد تبلت Huawei MatePad 10.4 را با بخش صوتی آغاز کنم. جایی که چهار بلندگو و چهار میکروفون (به همراه ۱ میکروفون روی قاب دوربین) تعبیه و با Harman/Kardon همکاری شده است. این تبلت برای گوش کردن به موسیقی می تواند حجم بالایی از صدا را تولید کند. بیس قابل توجه است ولی در حداکثر صدا شاهد افت کیفیت صدا هستیم. این بلندگوها اما در بازی و فیلم نمی تواند آنقدر بلند باشد. البته که توان صوتی خروجی به کیفیت فایل صوتی شما هم بستگی بالایی دارد.

هواوی MatePad 10.4

هواوی MatePad 10.4

میکروفون های چهارگانه این تبلت می توانند به خوبی روی صدای شما تمرکز کنند. همچنین قابلیت بهبود صدای شخص متکلم را دارد. صدای ویدیویی که بالاتر در این مطلب تماشا کردید، با همین تبلت ضبط شده است که خروجی قابل توجهی دارد. با این حال نرم افزار ضبط صدا متاسفانه به جز دکمه ضبط صدا (و فعال کردن بهبود صدای شخص متکلم) هیچ ویژگی دیگری ندارد!

خب بیاید درباره تراشه و عملکرد پردازشی صحبت کنیم. تراشه ۷ نانومتری Kirin 810 با وجود پیشرو بودنش در رده بندی اقتصادی اما بنا به محدودیت های تحریم امریکا نتواست به گستردگی تولید و استفاده شود. این تراشه عملکرد خوبی برای اکثر کارهای روزمره دارد. در بخش رایط کاربری به لطف GPU Turbo در EMUI 10 می توان خروجی خوبی در بخش گرافیکی گرفت.

هواوی میت پد ۱۰.۴

هواوی میت پد ۱۰.۴

همچنین همین تراشه برای کارهای چند پنجره ای توان خوبی دارد. این رابط کاربری توان اجرای برنامه ها به صورت کنار به کنار را به شما می دهد. نرم افزارها به صورت پاپ-آپ می توانند باز شوند و این به انجام کارهایی چون آموزش و کار از راه دور کمک خواهد کرد.

برای اجرای بازی هایی چون PUBG باید بگویم روی کیفیت HD می توانید فریم ریت High را داشته باشید. همچنین اگر فریم ریت بالاتر می خواهید و به گزینه Ultra چشم دوخته اید، گرافیک باید روی Low تنظیم شود.

تراشه Kirin 810 با حداقل ۳ و حداکثر ۴ گیگابایت حافظه رم و به ترتیب با ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ارایه می شوند. به لطف سینی هیبریدی سیم کارت می توانید از مموری کارت هم استفاده کنید اما اگر سیم کارت دوم را نخواهید.

هواوی میت پد ۱۰.۴

هواوی میت پد ۱۰.۴

رابط کاربری EMUI 10 روی اندروید ۱۰ اجرا می شود. سرویس های گوگل وجود ندارد و از HMS بهره می برد. این به معنی برخی محدودیت هاست اما برای عموم کاربردهای روزمره شاید مشکلی برای اکثر کاربران وجود نداشته باشد.

باتری ۷۲۵۰ میلی آمپری با شارژر ۱۰ وات درون جعبه ارایه می شود. این باتری خیلی سریع شارژ نمی شود اما حدود ۱۲ ساعت پخش ویدیو در تجربه من ثبت شد که عملکرد خوبی است.

جمع بندی

باید گفت در حدود فیمت ۷ میلیون تومان، تبلتی که دارای نمایشگر بزرگ و دوستدار چشم باشد، از قلم پشتیبانی کند (هرچند قلم درون جعبه نیست)، طراحی به روزی داشته باشد و سیستم صوتی خیلی خوبی را ارایه کند واقعا نیست. البته که موضوع HMS بودن آن را باید قبل از خرید در ذهن داشته باشید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)