حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Clip یوتیوب اجازه به اشتراک گذاشتن بخشی از ویدیو را ارایه کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اختصاصی ترنجی، حتما بخوانید، گوگل

اگر اهل یوتیوب باشید، می دانید که به اشتراک گذاشتن یک ویدیو اشاره دقیق به اینکه کدام بخش از آن برای شما مهم بوده؛ کار ساده ای نیست. تا کنون می توانستید مشخص کنید که یک ویدیو را از یک نقطه خاص در تایم لاین آن به اشتراک بگذارید. در حقیقت می توانستید مشخص کنید لحظه آغازین ویدیو از کدام لحظه باشد. حالا قابلیت Clip یوتیوب اجازه به اشتراک گذاشتن بخشی از ویدیو را می کند. به این صورت که شما آغاز و پایان بخشی از ویدیو که می خواهید به اشتراک بگذارید را مشخص می کنید.

قابلیت Clip یوتیوب

Youtube Clip

Youtube Clip

همانطور که می بینید، از امروز شاهد اضافه شدن گزینه Clip در کنار گزینه Share را شاهدیم. من این گزینه یوتیوب را در نسخه دسکتاپ آن مشاهده کرد. آیکون قیچی کنار آن تقریبا مشخص می کند که کاربرد آن چیست. شما می توانید با استفاده از این گزینه، دقیقا همان بازه زمانی از ویدیو که مد نظر شماست را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.

همچنان پس از اشتراک این بخش از ویدیو، آن ها می توانند به دلخواه خود بخش های دیگر این ویدیو را هم ببیند. با این حال اما متوجه می شوند که چه قسمتی از این ویدیو مورد نظر شما بوده است.

پس از کلیک کردن روی گزینه Clip در یوتیوب، کادر زیر برای شما باز می شود:

قابلیت یوتیوب Clip

قابلیت یوتیوب Clip

شما اینجا می توانید بخشی از ویدیویی که مد نظراتان است را انتخاب کنید. روش انتخاب به صورت وارد کردن زمان دقیق با کیبرد یا انتخاب بصری از طریق اسلایدر روی تایم لاین کلی ویدیو است.

پس از انتخاب گزینه Share Clip شاهد باز شدن کار اشتراک گذاری معمول یوتیوب خواهید بود:

Youtube Clip

Youtube Clip

شما می توانید لینک ویدیو را کپی کنید یا در شبکه های اجتماعی موجود، آن را به اشتراک بگذارید.

به نظر من ویژگی مناسبی برای اشتراک بخش مشخصی از ویدیو است که به آن اشاره دارید. شاید اگر یوتیوب با اینستاگرام همکاری کند و امکان اشتراک گذاشتن بخشی از ویدیو در استوری یا پست یا حتی IGTV آن فراهم شود، کاربران خیلی از این ویژگی استفاده کنند. البته فکر می کنم ارایه چنین ویژگی مستقیما با منافع این ۲ پلتفرم می تواند در تضاد باشد.

پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب چیست؟

نظر شما چیست؟ این ویژگی برای شما هم نمایش داده می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

آپشنی که توئیچ خیلی وقته داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)