حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع گوگل برای دوربین زیر نمایشگر با کارایی گسترده تر

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | حق اختراع، گوگل

گوگل شاید برای موبایل های خود خیلی روی لبه فناوری پیشرفته سخت افزار حرکت نکند اما دلیل نمی شود که حق اختراعی برای آن ثبت نکند. به تازگی حق اختراع گوگل برای دوربین زیر نمایشگر با کارایی گسترده تر رصد شده است که ایده جالبی است.

حق اختراع گوگل برای دوربین زیر نمایشگر

پیش بینی می شود طی یک یا دو سال آینده دوربین های زیر نمایشگر یا UDC به یک امر عادی تبدیل شود. با این حال نگرانی در مورد به خطر افتادن کیفیت عکس به دلیل وجود صفحه نمایشی با پیکسل های پرتعداد، همچنان وجود دارد.

گوگل برای ثبت حق ثبت اختراعی در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) در سپتامبر سال ۲۰۲۰ درخواست داده است. در این حق اختراع یک راه حل منحصر به فرد برای دوربین زیر نمایشگر ارائه می شود که به معنی بی نقص ماندن تصاویر است، در حالی که نمایشگر با رزلوشن بالا بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد. اما چطور؟!

راه حل آنها از یک نمایشگر ثانویه و یک منشور (یا آیینه) متحرک (که مانند دوربین های پریسکوپ استفاده می شود) استفاده می کند. این منشور یا آیینه زمانی که دوربین غیرفعال است، نمایشگر ثانویه را به صفحه اصلی منعکس و فضای خالی را پر کند. وقتی که دوربین فعال شد، نور را از بیرون به دوربین جلو هدایت خواهد کرد.

در حالت فعال بودن دوربین

در حالت فعال بودن دوربین

در حالت غیر فعال بودن دوربین (و بازتاب نور نمایشگر دوم به جای فضای خالی نمایشگر اصلی)

در حالت غیر فعال بودن دوربین (و بازتاب نور نمایشگر دوم به جای فضای خالی نمایشگر اصلی)

جالب اینکه نمایشگر ثانویه همچنین می تواند حسگرهایی مانند سنسور مجاورت یا سنسور IR را در خود جای دهد. بعید به نظر می رسد که چنین دستگاهی امسال به بازار عرضه شود، اما با وجود رقابت بیشتر و ارائه دوربین های زیر نمایشگر، شاید دیری نپاید که گوگل این فناوری را به بازار عرضه می کند.

نظر شما درباره این حق اختراع دیوانه وار گوگل چیست؟! آیا اصلا نیاز است که چنین ایده نسبتا ضخیمی پشت نمایشگر پنهان شود؟ اما حقیقتا راه حل جالبی بود.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

این اگه عملی بشه جالب میشه

Milad7

اوهو از گوگل بعید بود خخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)