حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خروج سونی از بازار دوربین های DSLR در سکوت خبری رخ داده است؟

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | دوربین، سونی

دوربین های DSLR شاید هنوز در ذهن خیلی از کاربران به عنوان دوربین “حرفه ای” شناخته شوند. با این حال دوربین های بدون آیینه یا Mirrorless توجهات زیادی را به خود جلب کرده اند. سونی یکی از پیشتازترین ها در بازار دوربین های بدون آیینه است. با توقف تولید آخرین نمونه دوربین DSLR سونی، حدس و گمان هایی وجود دارد. گفته می شود که احتمالا خروج سونی از بازار دوربین های DSLR در سکوت خبری رخ داده است.

خروج سونی از بازار دوربین های DSLR

به نظر می رسد که سونی پس از مسلط شدن بازار دوربین های بدون آینه، بی سر و صدا فروش دوربین های DSLR A-mount خود را متوقف کرده است. به گزارش SonyAlpha Rumors دوربین های A68 ، A99 II و A77 II از وب سایت سونی حذف شده و به عنوان “دیگر موجود نیست” ذکر شده است. سونی این خبر را مستقیماً تأیید نکرده است، اما Engadget برای اظهارنظر در این باره تماس گرفته است.

سونی A99 II

سونی A99 II

کاملا واضح است که سونی دیگر علاقه ای به ساخت DSLR ندارد (اصطلاح سونی DSLT است به دلیل آینه های شفاف ثابت). آخرین نمونه با چنین ویژگی که سونی اعلام کرد یک دوربین ۴۲ مگاپیکسلی با نام سونی A99 II بود. این دوربین در سال ۲۰۱۶ عرضه شد. تنها به روزرسانی سونی برای این محصولات را می توان آداپتوری دید كه به دارندگان دوربين E-mount اجازه مي دهد از لنزهاي A-mount استفاده كنند.

در همین حال، سونی به شدت ویژگی ها و تعداد مدل دوربین های بدون آینه را افزایش داده است. این دوربین های بدون آیینه در دسته سنسورهای فول فریم و چه در نوع APS-C در بازار موجود هستند. این در مدل هایی مانند A7R IV با 61 مگاپیکسل، نمونه 12 مگاپیکسلی A7S III برای فیلم و هیبریدی و خروجی 50 مگاپیکسل A1 به اوج خود رسیده است که همه کارها را به خوبی انجام می دهد. در همین زمان، رقبایی مانند Canon با مدل های بدون آینه مانند EOS R5 قدم های بزرگی برداشته اند و در عین حال با محصولات DSLR همخوانی دارند.

DSLR های A-mount سونی (با A100 شروع می شود) از زمان خریداری کونیکا مینولتا به وجود آمده است، بنابراین واقعاً به نظر می رسد که این پایان یک دوره باشد. خوشبختانه در سال آینده چیزهای زیادی برای انتظار وجود دارد، از جمله انتشار احتمالی A7 IV سونی، به علاوه دوربین های جدید جذاب از نیکون ، کانن و سایرین.

شما طرفدار دوربین های DSLR هستید؟ نظر شما درباره خروج احتمالی سونی از این بازار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

شرکتی ک از رقابت فرار کنه حقشع حذف بشه

amir_galaxy

کاری به dslr ندارم،ولی تو بخش حسگر و سنسور دوربین های موبایل به زودی سامسونگ جای سونی رو تو رتبه ۱ میگیره.سامسونگ سنسوراش حرف نداره و هر سال بیشتر دارن میان سمتش

mostafa3

تو مگاپیکسل شاید ولی تو کیفیت تو خواب
سامسونگ همش دنبال افزایش مگاپیکسل هست 108تا 200,و 600
وقتی سامسونگ نمیتونه 120 4k فیلمبرداری کنه

Milad7

سونی پتانسیل خیلی بالایی داره نمیدونم مدیرانش چرا نقدر ضعیف عمل میکنن 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)