حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با ارایه تماس تصویری گروهی تلگرام رقابت تلگرام با Zoom قوی تر می شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

تلگرام آماده است تا یک سرویس تماس ویدیویی گروهی را به سیستم پیام رسانی خود اضافه کند. پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، اعلام کرده است که پیام رسان وی از ماه آینده قابلیت کنفرانس ویدیویی را ارائه خواهد کرد. دوروف اوایل هفته جاری این خبر را در کانال تلگرامی شخصی خود اعلام کرد. به راحتی می توان گفت که با ارایه تماس تصویری گروهی تلگرام رقابت تلگرام با Zoom قوی تر می شود.

تماس تصویری گروهی تلگرام

پاول نوشت:

“ما در ماه مه یک بُعد ویدئویی به voice chats خود اضافه خواهیم کرد و تلگرام را به یک بستر قدرتمند برای تماس های ویدیویی گروهی تبدیل خواهیم کرد.”

پیام وی حاکی از آن است که ابزارهای جدید ویدیویی به ویژگی voice chats که سال گذشته ارائه شده، اضافه خواهد شد. این یک ارائه کاملاً برجسته خواهد بود. تلگرام همه چیز را، از اشتراک صفحه نمایش (Screen Sharing) و ارتباط رمزگذاری گرفته تا حذف نویز و پشتیبانی از دسکتاپ و تبلت ارائه می دهد.

دوروف گفت:

سرویس تماس تصویری گروهی تلگرام شامل “هر آنچه از یک ابزار کنفرانس ویدیویی مدرن انتظار دارید” خواهد بود. “اما با UI، سرعت و رمزگذاری در سطح تلگرام.”

قابلیت TV Station تلگرام رقیب لایو اینستاگرام می شود

پلتفرم های کنفرانس ویدئویی مانند Zoom و Google Meet طی بیماری همه گیر COVID-19 که از اوایل سال گذشته آغاز شد، محبوبیت زیادی پیدا کردند. تلگرام همچنین در آوریل سال گذشته اعلام کرد که در حال کار بر روی یک سرویس تماس ویدیویی گروهی “امن” است. این شرکت گفت:

“تماس های ویدیویی در سال 2020 بسیار شبیه پیام رسانی در سال 2013 است”. با این حال، پلتفرم های موجود در حال حاضر “یا امن و یا قابل استفاده هستند، اما هر دو را با هم ارایه نمی کنند.” تلگرام قول داده هر دو را ارائه دهد.

این یک تیکه مشخص به Zoom بود که در اوایل سال 2020 به دلیل چندین مسئله حفظ حریم خصوصی و امنیت مورد حمله قرار گرفته بود. در آن زمان این سرویس همچنین از رمزگذاری دوطرفه (e2ee) برخوردار نبود. از طرف دیگر، تلگرام به طور سنتی بر روی امنیت تمرکز می کرد. تماس های ویدیویی شخص به شخص تلگرام که در ماه آگوست گذشته آغاز شد با رمزگذاری e2ee وارد شد.

تماس تصویری تلگرام

تماس تصویری تلگرام

در اطلاعیه اخیر دوروف همچنین از اصطلاح “رمزگذاری” همراه با تکرار خط مشی امنیتی این شرکت، به صورت مکرر استفاده شده است. در حالی که در این پیام به طور خاص از e2ee نام برده نشده است، باید منتظر بود و دید که آیا تماس های ویدئویی گروهی تلگرام نیز به صورت رمزگذاری شده End to End رمزگذاری می شوند یا نه.

مشخص نیست که آیا این شرکت از همان رمزگذاری MTProto که برای تماس های ویدیویی شخص به شخص استفاده می کند، استفاده خواهد کرد یا خیر. این یک پروتکل رمزگذاری سفارشی طراحی شده است که بسیاری از کارشناسان رمزنگاری از آن اطمینان چندانی ندارند. علاوه بر این، زوم اکنون e2ee را نیز ارائه می دهد. بنابراین تلگرام تلاش خود را کرده است تا کاربران را به سیستم کنفرانس ویدیویی خود منتقل کند.

با این وجود، تا آغاز ماه مه فقط ۲ روز باقی است، بنابراین نباید طولی بکشد که تلگرام گزینه رقابت با زوم خود را ارائه کند. دوروف گفته است كه تماس تصویری گروهی و تماس تصویری تکی در وب-اپ به تازگی معرفی شده هم وجود خواهد داشت.

وی نوشت:

“برای ایجاد 100٪ ویژگیهای کامل آنها (برنامه های وب)، ما در حال آزمایش داخلی تماسهای ویدیویی مبتنی بر وب هستیم که به زودی اضافه خواهد شد”.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تلگرام به خطری برای زوم تبدیل می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)