حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرعت شارژ خودرو برقی هیوندای Ioniq 5 را ببینید: تا ۸۰ درصد در ۱۸ دقیقه

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تماشا کنید، خودرو

خودرو برقی موضوعی است که در حال حاضر مانند مثلا گوشی های تاشو در دنیای موبایل هاست. هست اما نیست ولی در آینده بیشتر خواهد بود. محدودیت هایی برای EV ها یا خودورهای برقی وجود دارد. یکی از مهم ترین آن ها، ذخیره و انتقال انرژی به این خودروهاست. مثل دنیای موبایل ها، هر دو اهمیت بالایی دارند. بیاید با هم سرعت شارژ خودرو برقی هیوندای Ioniq 5 را ببینیم، خودرویی که تا ۸۰ درصد باتری خود را در ۱۸ دقیقه شارژ می کند.

هیوندای Ioniq 5

هیوندای Ioniq 5

هیوندای Ioniq 5

هیوندای ویدیوی جالبی از شارژ شدن Ioniq 5 در دنیای واقعی منتشر کرده است. در این ویدیو کوتاه می بینیم که باتری خودرو برقی هیوندای در ۱۸ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می شود. به وضوح مشخص است که این خودروساز در حال کاهش چشمگیر زمان شارژ است.

بیاید این ویدیو را با هم ببینیم:

اوایل سال جاری هیوندای از Ioniq 5 رونمایی کرد. یک ماشین الکتریکی جدید با مشخصات واقعا خیره کننده که در شکل و قابلی جدید ارایه شده بود. این خودرو در آمریکای شمالی به باتری 77.4 کیلووات ساعت مجهز خواهد شد و با توجه به اینکه هیوندای به ساخت اتومبیل های برقی واقعاً کارآمد مشهور است، انتظار می رود دامنه EPA چشمگیری داشته باشد.

اما یکی از چشمگیرترین ویژگی های این خودرو این واقعیت است که از زیرساخت شارژ 400 ولت و 800 ولت پشتیبانی می کند و می تواند تا 350 کیلووات شارژ سریع DC داشته باشد.

در زمان معرفی، هیوندای گفت که خودرو جدید آن ها فقط در 18 دقیقه می تواند از 10٪ تا 80٪ را شارژ کند و امروز، این ادعا در ویدیویی که دیدیم اثبات شد.

در این ویدیو می بینیم که که وسیله نقلیه در واقع هرگز به سرعت شارژ 350 کیلووات نمی رسد، اما در واقع مشکلی نیست. به نظر می رسد توان شارژ در حدود 220-230 کیلووات بین 30 تا 50 درصد از حالت شارژ باشد.

قسمت قابل توجه این است که تا شارژ شدن ۸۰ درصد باتری، توان شارژ در واقع بیشتر اوقات بالاتر از 100 کیلووات (و حتی بیشتر از 150 کیلووات) است. این برای اکثر دارندگان وسایل نقلیه برقی بسیار حیرت انگیز است، حتی دارندگان تسلا عادت دارند در چنین شرایطی توان شارژ به زیر 100 کیلووات کاهش پیدا کند.

هیوندای گفت که Ioniq 5 “از نیمه اول سال 2021 در مناطق منتخب در دسترس خواهد بود” اما هنوز قیمت آن را تأیید نکرده است.

در تصویر زیر، یک کاربر فیس بوک کره ای، تجزیه و تحلیل سرعت شارژ خودرو برقی هیوندای را به زبان کره ای ارائه کرده است:

نمودار توان شارژ هیوندای Ioniq 5

نمودار توان شارژ هیوندای Ioniq 5

نظر شما درباره عملکرد هیوندای در زمینه شارژ خودرو برقی خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

اینا را بیخیال به زودی پژو پارس جدید با صفحه کیلومتر تغییر یافته و کروز کنترل در راهه 🤣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)