حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ممنوعیت برگشت سامسونگ و ال جی به ایران به بخش موبایل هم مربوط می شود؟

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | اخبار داخلی

داستان تحریم ها اصلا موضوع عجیبی نیست و ما در ایران به خوبی با آن آشنایی داریم. پس از تحریم های شدید سال ۱۳۹۷ خیلی از شرکت ها از کشور ما خارج شدند. سامسونگ و ال جی به خصوص در بخش لوازم خانگی هم از همین دسته برندها هستند. البته که بار ورودی موبایل آن ها هم مستقیما برای ایران نیست. با این اتفاق، خط تولید برندهای سامسونگ و ال جی به سام و جی پلاس تغییر کردند. حالا اما که کمی بحث کم شدن تحریم ها وجود دارد و احتمالا شرکت ها به کشور بازگردند، عنوان می شود که مسئولان به فکر ممنوعیت برگشت سامسونگ و ال جی به ایران هستند. سوال این است که آیا این به بخش موبایل هم مربوط می شود؟

ممنوعیت برگشت سامسونگ و ال جی به ایران

معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص برگشت شرکت ال جی و سامسونگ به بازار لوازم خانگی ایران با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت:

این دو شرکت در شرایط سخت مردم را تنها گذاشتند و در حوزه قضایی ما اجازه نمی‌دهیم این نوع شرکت ها بخواهند به کشور بیایند و به طور حتم امکان فعالیت برای این دو برند در کشور ما وجود نخواهد داشت.

وی افزود:

صنعت لوازم خانگی و خودرو یکی از شاخص‌های صنعتی بودن هر کشور است که نشان دهنده درجه پیشرفت هر کشور محسوب می‌شود.

همانطور که مشخص است، این موضوع به بخش موبایل سامسونگ و ال جی مربوط نمی شود. هر چند که البته ال جی از بازار موبایل به صورت کلی خارج شد.

ال جی رسما از بازار موبایل خداحافظی کرد، بدرود کره ای دوست داشتنی🥺

عمرانی با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی با طراحی، مهندسی، ساخت، قالب‌زنی، قطعه‌سازی در حوزه لوازم خانگی به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند، گفت:

اگر برند محصولات ایرانی را با یک برند معروف خارجی تغییر دهند قطعا باورمان می‌شود که این محصول خارجی است.

وی ادامه داد:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر این مبناست که در شرایطی که دشمن ناچار به عقب‌نشینی شده، به خطرانداختن دستاوردهایی که در دوران تحریم‌حاصل شده، اقدامی نادرست است.

عمرانی تصریح کرد:

از منظر حقوقی دو برند لوازم خانگی خارجی در شرایط سختی کشور را ترک کردند البته اقدام خوبی بود زیرا در صورت ادامه حضور و فعالیت آن ها در ایران، هیچگاه شاهد پیشرفت فعلی کارخانه های ایرانی نبودیم.

به هر صورت از حق نگذریم، همین سام و جی پلاس هم که در ایران هستند همان خط تولید برندهای کره ای در ایران بودند (!) اما به هر حال، نظر شما درباره این تصمیم چیست؟ همانطور که مشخص شد، این ارتباطی به بخش موبایل ندارد و همچنان موبایل های سامسونگ وارد کشور خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

“این دو شرکت در شرایط سخت مردم را تنها گذاشتند و در حوزه قضایی ما اجازه نمی‌دهیم این نوع شرکت ها بخواهند به کشور بیایند و به طور حتم امکان فعالیت برای این دو برند در کشور ما وجود نخواهد داشت.”
گویا این جمله به زبونی هست که ما مردم ایران کم کم داریم یاد میگیریمش…
پس بذارید ترجمه کنم این متن رو:
“خداروشکر این دو شرکت به بهانه تحریم ایران رو ترک کردند و این فرصت رو به ما فرصت‌طلب ها دادند که در زمان عدم حضور اونها درصد کلفتی رو از رانت با بعضی تولید کننده های داخلی و غیرمستقیماً از جیب مردم، به جیب مبارک انتقال بدیم و به حول قوه الهی رقبای با کیفیت خارجی رو حذف کردیم و الان که بازار انحصاری دست داخلی هاست دیگه عین سایپا و ایران خودرو میتونیم براتون کیسه بدوزیم چون شما بدبختا
انتخاب خارجی دیگه ندارید(البته شما بدبختا! وگرنه ما چهار درصدی ها که آقازاده‌هامون تو کار قاچاق و واردات هستن، هنوز به اون برند ها دسترسی داریم…) طبیعتاً خط انتقال پول جدیدی که ایجاد شده و از جیب شما مستقیم به جیب ما وصله رو با ورود مجدد این برند ها بهم نمیزنیم… کمی آروم باشید و شلش کنید… البته جیبو… 😏

max03

حالا جالبه هیچکدوم از لوازم خانگی ایرانی تولید ملی نیستن،بیشتر قطعات و تکنولوژیش واسه چینه بعد میان دم از تولید داخل میزنن بی شرفا،تنها کسی که این وسط سود میبره خودشونن با این محصولات بنجل و بی کیفیتشون
بیچاره ما مردم که حتی حق نداریم وسایل خونمونم خودمون انتخاب کنیم

HM-Royal

فقط ما از استفاده از برندهای معتبر و با کیفیت محروم میشیم وگرنه کمپانیهای بزرگ با از دست دادن چند درصد فروش ضرر خاصی نمیکنن… هیچ کمپانی منافع خود را به بخاطر یک کشور تو لیست تحریمها و خطر تحریم شدن خودش، به خطر نمیندازه. حتی چین هم از تحریمها تبعیت میکنن و پول نقد و دلار نمیدن
به نظرم گندکاری اخیر توقیف نفتکش کره‌ای باعث تشدید این قضیه و واکنش مقامات کره ای شد وگرنه از مدتها پیش مخصوصاً سامسونگ با وجود تحریمها در ایران فعال بودند و مشکل خاصی هم نبود ال جی هم بخاطر مشکلات تبادل پول و تحریمها بیخیال قضیه شد…. حالا هم که دیروز نفتکش کره ای رو آزاد کردن الآن دارن ناز میکنن و حرف از اقتـــزارت میزنن 💩 مثل اون ضرب المثل معروف: دست پیش رو گرفتن که پس نیفتن 🤦‍♂️😂

خدایی اگه این کارو کنن به ضرر کمپانی های ایرانی تموم میشه. از طرف دیگه بیشتر مردم لوازم خانگیشون یا الجی هست یا سامسونگ که متاسفانه لوازم جانبیاشونم گیر نمیاد. آخرین بار تلوزیون الجی ۵۵ اینچ قیمت پرسیدم گفتن ناقابل ۳۰ تومن😳🥴😑.
آقای ایکسی که شما میگی با رفتن اونا واسه کارخونه های ایرانی خیلی خوب شد اتفاقا برعکس شد، چون وقتی اونا رفتن لوازم خانگی ایرانی هم مثل سامسونگ و الجی قیمتاشون نجومی و فضایی شد و الان بیشتر تو این وضع کووید تو کرونا درگیر پرداخت وام های با X درصد سود هستن.
باشه اواخر عمرتونه هربلایی سر ما بیارید. اولش رو خودتون با اون ب.ر.ج.ا.م شروع کردید بعد تقصیر رو میندازید گردن اون دوتا شرکت.

دیگه حرفی واس گفتن ندارم……..😑😑

Mahdi

اقا یه جور میگه اجازه نمیدیم ادم فکر میکنه ۹۰ درصد فروششون تو ایرانه اخه این دوتا این قدر بزرگ هستند که واسشون مهم نیست یه کشور بزاره وارد بشن یا نه
کالای ملی که از دم میزنی بیش ۸۰ درصدش چینه 😂😂
گوشی میدید چین تولید میکنه علامت برند ایرانی می چسبونید فکر کردید ماام خر تشریف داریم بیا برو عمو دیگه ماام میدونیم چیکاره اید

Mahdi

سلام با دست میشورم لباسامو ولی از محصولات داخلی استفاده نمیکنم

Mahdi

عالی بود😂😂

Thung Life😂😂😎😎😎😎😎

Milad7

حمایت اجباری از کالای داخلی =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)