حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میانگین خرید نرم افزار توسط کاربران امریکایی آیفون در سال ۲۰۲۰ برابر ۱۳۸ دلار بوده است، پیش بینی افزایش به ۱۸۰ دلار در سال ۲۰۲۱

نوشته

2 سال قبل | 15 دیدگاه | اپل، اپلیکیشن

اگر توسعه دهنده باشید بدون شک باید به “برنامه درآمدی” خود در اکوسیستمی که می خواهید فعالیت کنید، فکر کنید. البته که این فقط مختص توسعه دهندگان نیست و در هر کسب و کاری باید به آن توجه کنید. با این حال به روز شدن برنامه درآمدی بسیار مهم است. اگر توسعه دهنده سیستم عامل های موبایلی هستید بد نیست بدانید که میانگین خرید نرم افزار توسط کاربران امریکایی آیفون در سال ۲۰۲۰ برابر ۱۳۸ دلار بوده است. حتی پیش بینی افزایش به ۱۸۰ دلار در سال ۲۰۲۱ هم وجود دارد.

کاربران آیفون برای خرید نرم افزار و بازی چقدر هزینه می کنند؟

بر اساس اطلاعات جدید موسسه Sensor Tower مصرف کنندگان آمریکایی سال گذشته به طور متوسط ​​۱۳۸ دلار برای نرم افزارها (شامل بازی ها) هزینه کرده اند. این عدد نسبت به سال گذشته حدود ۳۸ درصد افزایش را تجربه می کند. می توان گفت این رشد عمدتا ناشی از تأثیرات همه گیری کرونا است. در طول سال ۲۰۲۰ مصرف کنندگان برای کار، مدرسه، سرگرمی، خرید و موارد دیگر به برنامه های آیفون (به صورت کلی موبایل های هوشمند) روی آوردند و هزینه های هر کاربر را به یک رکورد جدید و بیشترین رشد سالانه از سال ۲۰۱۶ رساندند. سال ۲۰۱۶ سالی بود که شاهد ۴۲ درصد رشد بودیم.

موسسه Sensor Tower به وب سایت TechCrunch می گوید که انتظار می رود روند افزایش هزینه کاربران برای نرم افزارها (شامل بازی ها) در سال ۲۰۲۱ بیشتر رشد کند. در حقیقت پیش بینی می شود که این عدد برای هر آیفون فعال در ایالات متحده به طور متوسط ​​به ۱۸۰ دلار برسد. این تا حدی به اثرات ناشی از همه گیری کرونا گره خورده است. به ویژه افزایش هزینه های ناشی از خانه نشینی و برای بازی های موبایل.

میانگین هزینه سالانه به ازا هر آیفون فعال در امریکا

میانگین هزینه سالانه به ازا هر آیفون فعال در امریکا

افزایش هزینه کاربران برای برنامه ها (شامل بازی ها) در سال گذشته و در ایالات متحده، روند جهانی را منعکس می کند. جایی که به گزارش Sensor Tower مصرف کنندگان رکورد ۱۱۱ میلیارد دلار برای سیستم عامل های iOS و Android را ثبت کرده اند.

همچنین موسسه App Annie که تجزیه و تحلیل آن شامل برخی از فروشگاه های شخص ثالث اندروید در چین بود، عدد ۱۴۳ میلیارد دلار را ثبت کرده است.

بیشترین هزینه برای بازی ها انجام شده است

اما بیشترین هزینه برای نرم افزارها کجا انجام می شود؟ خب بر اساس داده های کاربران امریکایی ما می بینیم که این بخش، متعلق به بازی هاست.

در ایالات متحده، هزینه هر دستگاه برای بازی های موبایل ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد. در حقیقت این عدد از 53.80 دلار در سال ۲۰۱۹ به 76.80 دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. این بیش از ۲۱ درصد بیشتر از رشد ۲۲ درصدی بین سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. رشدی که هزینه های انجام شده برای بازی را از 44 دلار به 53.80 دلار افزایش داد.

کاربران آمریکایی بیشترین هزینه را برای بازی های پازلی مانند Candy Crush Saga و Gardenscapes خرج کردند، که ممکن است به پاک کردن ذهن مردم از همه گیری کرونا و استرس های مربوط به آن کمک کند. این دسته به طور متوسط در ​​هر آیفون فعال 15.50 دلار درآمد داشته است.

پس از آن بازی های کازینویی، که به طور متوسط ​​13.10 دلار بود، این به دلیل بسته شدن فیزیکی قمارخانه ها است. بازی های استراتژیک همچنین در سال 2020 شاهد افزایش هزینه ها بودیم و به طور متوسط ​​به 12.30 دلار برای هر کاربر آیفون افزایش یافت.

دسته بزرگ دیگر برای هزینه های درون برنامه ای سرگرمی بود. با تعطیلی تئاترها و کنسرت ها، مصرف کنندگان با تعداد بیشتری به سرویس های استریم آنلاین روی آوردند. دیزنی پلاس اواخر سال ۲۰۱۹ استارت خورده بود و فقط چند ماه قبل از خانه نشینی کرونایی توانست از این موج بهره ببرد.

متوسط ​​هزینه هر دستگاه در این گروه با 10.20 دلار در مقایسه با 8.10 دلار در سال 2019 یک رشد 26 درصدی را دارد. برای مقایسه، هزینه های هر دستگاه بین سال های 2018 تا 2019 در این دسته فقط 1 درصد رشد داشته است.

سایر دسته بندی ها در میان پنج رتبه برتر مربوط عکس و ویدئو (با افزایش 56 درصدی به 9.80 دلار)، شبکه های اجتماعی (با افزایش 41 درصدی به 7.90 دلار) و سبک زندگی (با افزایش 14 درصدی به 6.50 دلار).

این افزایش ها مربوط به برنامه هایی مانند TikTok در کنار YouTube و Twitch بود که به طور خاص 680٪ رشد سالانه در سال ۲۰۲۰ را در آیفون های ایالات متحده داشته است. در همین حال، TikTok شاهد رشد 140 درصدی بود. در گروه سبک زندگی، برنامه های دوست یابی نیز رشد می کردند زیرا مصرف کنندگان در هنگام خانه نشینی کرونایی به دنبال برقراری ارتباط با دیگران بودند.

به طور کلی، آنچه ۲۰۲۰ را منحصر به فرد می کند لزوماً برنامه هایی نیست که افراد از آنها استفاده می کنند، بلکه این است که چند بار از آنها استفاده می شود و چقدر هزینه می شود.

نظر شما چیست؟ شما توسعه دهنده هستید؟ در کدام دسته فعالیت دارید و آمار شما چطور بوده است؟ اگر مصرف کننده بودید هم به ما بگویید که چقدر بیشتر از سال گذشته در نرم افزار و بازی ها هزینه کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

ب اندازه حقوق اداره یک ایرانی نرم افزار میخرن😂
ملت همیشع در صحنع

Mahdi

منفی در منفی = مثبت
دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک (متقلب) × ریلمی (رسوا شده بخاطر تقلب تو انتوتو) = مثبت
نظرم در موردش مثبته گوشی خوبی هست

Taha

😂😂😂

Mahdi

عاشق طراحی بی ریختش شدم 😂

Taha

منم خوشم اومد😂⁦🤦🏻‍♂️⁩

Mahdi

مصطفی کجاست که میگفت انتوتو ۷۸۰ از ۸۶۰ بیشتر میشه چرا نشد

m.b

کجا نشد؟ 🤔
شده بود که… منتهی شک داشتیم که تو ورژن 9 وضعیت چطوره…

Mahdi

عکس دادم که ایکس۳پرو ۵۷۷ کا گرفت

AŁɪ

بی نمک بودن مهدی ( مثبت )
فرا بی نمک بودن مهدی (منفی )

Mahdi

چرا اینقدر عجیب غریب حرف میزنی میگم خوشم اومده از گوشی بازم ناراحت میشی؟

ali_s

این تقلبا زیر سر ریلمیه😐😂

Mahdi

مسلمان و دروغ ؟
ریلمی و تقلب ؟

ali_s

جی تی مگه نگفتن تقلب زده

Mahdi

معلومه که تقلب کرده خواستم یه جور دیگه بگم

Milad7

لامصب بدی ios همینه با اندروید اپ و گیم های مفت و مجانی حال کن😜😜😜

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)