حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی واچ ۴ از Wear OS استفاده خواهد کرد : خداحافظی با Tizen روی ساعت های هوشمند؟

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ساعت هوشمند، سامسونگ

سیستم عامل سامسونگ Tizen در حال حاضر دومین عنوان پرطرفدار ساعت های هوشمند است. با این حال، به نظر می رسد این شرکت کره ای و طبق آخرین شایعات، قصد دارد Tizen را به نفع Wear OS گوگل کنار بگذارد. بله، گفته می شود که گلکسی واچ ۴ از Wear OS استفاده خواهد کرد. آیا شاهد خداحافظی با Tizen روی ساعت های هوشمند خواهی بود؟

گلکسی واچ ۴

این شایعات اولین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، زمانی که این شرکت ساعت های هوشمند خود را به جای برند Gear با برند Galaxy به بازار عرضه کرد. به نظر می رسد اکنون گزارش دیگری تغییر سامسونگ از Tizen به Wear OS را برای ساعت های هوشمند نسل بعدی خود تأیید می کند.

ساعت هوشمند سامسونگ

ساعت هوشمند سامسونگ

طبق استخراج از فایل APK آخرین نسخه برنامه Galaxy Wearable توسط Max Weinbach، دو اسم رمز مشخص شده است: Fresh و Wise. این اسم رمزها به ساعتهای هوشمند نسل بعدی سامسونگ، یعنی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ اکتیو ۴ مرتبط هستند. طبق گزارشات، در دو اندازه 40/41 میلی متر و 44/45 میلی متر و دو نوع بلوتوث و سلولار ارایه می شوند.

پلاگین جدیدی با نام رمز “water” نیز در فایل APK یافت شده و طبق گزارشات لایه سازگاری سامسونگ برای Wear OS است. همچنین اشاره ای به “newos” در فایل برنامه Galaxy Wearable یافت شد. همه اینها به سامسونگ اشاره دارد که آماده راه اندازی ساعت های هوشمند Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch Active 4 با سیستم عامل گوگل اندروید Wear است. انتظار می رود که ساعت های هوشمند آینده جایی در چارک دوم سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شوند.

خداحافظی با تایزن؟

ما کاملاً مطمئن نیستیم که چرا سامسونگ از Tizen به Wear OS تغییر می کند. ما حتی سیستم عامل اول را یک سیستم عامل شاید بهتر می دانیم. این تغییر شاید بخشی از تعمیق همکاری سامسونگ با Google و به دلیل کمبود برنامه ها و خدمات شخص ثالث برای Tizen باشد. سامسونگ به خصوص در بازار پوشیدنی و خصوصاً پس از رشد در سال گذشته، کاملاً خوش بین است. بنابراین می تواند برای رشد حتی بهتر Tizen را حذف کند.

پیش از این، همچنین مشخص شده بود که سامسونگ همچنین در حال کار بر روی Galaxy Buds 2 است که می تواند جایگزین Galaxy Buds و Galaxy Buds + در اواخر امسال شود.

نظر شما چیست؟ منتظر ساعت های هوشمند سامسونگ با سیستم عامل Wear OS گوگل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
david2arc

اتفاق خوشایندی هست و باعث رشد سریع تر اندروید در زمینه گجت های پوشیدنی میشه

Milad7

تایزن نتونست موفقیت بالایی کسب بکنه🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)