حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ رتبه نخست برترین تولیدکننده موبایل را از اپل پس گرفت

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، سامسونگ

سامسونگ الکترونیک، غول کره ای تولیدکننده گوشی های هوشمند، موفق به کسب جایگاه نخست برترین تولیدکننده موبایل در ماه گذشته میلادی (فوریه) شده است. طبق گزارش Strategy Analytics، این شرکت اپل را که به لطف فروش سری آیفون 12 توانسته بود رتبه برتر سه ماهه آخر سال 2020 را کسب کند، شکست داده است.

سامسونگ برترین تولیدکننده موبایل

این گزارش نشان می دهد که سامسونگ در فوریه 2021 موفق به فروش 24 میلیون واحد تلفن هوشمند خود شده است که 23.1 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده است. از طرف دیگر، اپل موفق شد 23 میلیون واحد آیفون به فروش برساند و 22.2 درصد از بازار را به خود اختصاص دهد.

به نقل از gizmochina، شیائومی سومین تولیدکننده بزرگ تلفن های هوشمند در ماه گذشته با سهم بازار 11.5 درصد و پس از آن دیگر شرکت های چینی ویوو و اوپو به ترتیب با 10.6 درصد و 8.5 درصد از سهم بازار جهانی بودند. هر سه این برند چینی با محدودیت های اعمال شده از سوی ایالات متحده مواجه هستند و در بازار این کشور حضور موثر و زیادی ندارند.

سامسونگ در اولین ماه میلادی (ژانویه) 15.6 درصد سهم بازار را در اختیار داشت در حالی که اپل 25.4 درصد سهم بازار را تصاحب کرده بود. هنگام مقایسه داده های سال به سال (YoY) ، فروش گوشی های هوشمند سامسونگ 26 درصد بیشتر از سال گذشته (2020) و 12 درصد بیشتر از سطح قبل از همه گیری در فوریه 2019 بوده است.

 

فروش گلکسی اس ۲۱ سامسونگ در امریکا ۳ برابر گلکسی اس ۲۰ است

 

غول کره ای در ژانویه سال جاری گوشی های هوشمند گلکسی سری S خود را در قالب گلکسی S21 معرفی کرد. این امر به این شرکت در افزایش سهم خود در بازار کمک شایان بسیار زیادی کرده است. همان طور که در خبرها داشتیم فروش گلکسی اس ۲۱ سامسونگ در آمریکا ۳ برابر گلکسی اس ۲۰ بوده است و البته در بازار داخلی نیز فروش گلکسی اس ۲۱ در کره بهترین رکورد در ۴ سال گذشته را رقم زد.

تأثیر عمده دیگر موفقیت سامسونگ، می توان به کاهش سهم هواوی اشاره کرد که به دلیل تحریم های متعدد اعمال شده توسط ایالات متحده بسیاری از بازارهای خود را در کشورهای اروپایی و آمریکا از دست داد و با افت فروش بسیار بزرگی مواجه شد.

 

فروش گلکسی اس ۲۱ در کره بهترین رکورد در ۴ سال گذشته را رقم زد

 

به نظر شما برترین تولیدکننده موبایل کدام شرکت است؟ سامسونگ، اپل و یا…؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

بله،سامسونگ همینه.
جایگاه اول همیشه باید مال خودش باشه.با سری اس ۲۱ بازی رو قشنگ عوض کرد

Pouya

خانواده s21 واقعا عالی بود حقشه به نظرم

سامسونگ امسال یه برگ برنده داشت.
اونم سری S21🔥🔥🔥

david2arc

بعد از سری هشت که شاهکار بود سری بیست و یک دوباره بازگشت سامی به دوران اوج رو نوید میده

Milad7

افرین سامسونگ👍🏻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی