حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میلیون ها نفر هنوز از ویندوز ۷ و XP استفاده می کنند!

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | مایکروسافت

میلیون ها نفر هنوز در خانه و دفتر کار از ویندوز XP و ویندوز ۷ استفاده می کنند و طعمه بسیار جذابی برای هکرها و مجرمان سایبری هستند. دلیل اصلی این امر نیز عدم پشتیبانی مایکروسافت از سیستم عامل های منسوخ و قدیمی است.

ویندوز ۷ و ویندوز XP میلیون ها کاربر دارند

گزارش جدیدی از Lansweeper . به نقل از techradar ادعا می کند، میلیون ها نفر هنوز در خانه و دفترکار از ویندوز XP و ویندوز 7 استفاده می کنند. با تجزیه و تحلیل بیش از 50 میلیون رایانه که در حال حاضر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند، لانس ویپر دریافته است که 5 درصد کاربران از ویندوز 7 (تقریباً 2.5 میلیون نفر) استفاده می کنند، در حالی که 3 درصد کاربران از ویندوز XP (تقریباً 1.5 میلیون نفر) استفاده می کنند.

ویندوز ۷

ویندوز ۷

مایکروسافت در اوایل آپریل 2014 پشتیبانی از ویندوز XP و اوایل ژانویه 2020 پشتیبانی از ویندوز ۷ را متوقف کرد. این بدان معناست که از آن تاریخ به بعد، هر نقص و آسیب پذیری جدید عمدتا برطرف نخواهد شد. اگر چه مایکروسافت برای برخی از شرکت ها که ملزم به استفاده از این ویندوزها هستند، آپدیت های امنیتی را البته پس از صرف هزینه مشخص منتشر می کند اما این آپدیت ها هیچ گاه عمومی نبوده و افراد جامعه نمی توانند از آن ها استفاده کنند.

 

آموزش ضبط صفحه نمایش در ویندوز ۱۰ و مک

 

اجرای سیستم عاملی که به نوعی منقضی شده و حفره های امنیتی آن شناخته شده است می تواند عواقب بسیار جدی را متوجه کاربران این گونه سیستم عامل ها کند. در گزارش Lansweeper، گزارش شده است که از زمان همه گیری ویروس کرونا، همه چیز بدتر نیز شده است، چرا که کارمندان زیادی برای کار در خانه مانده اند و به استفاده از سیستم های خانگی روی آورده اند. در میان این کارمندان، تعداد زیادی دارای دانش و مهارت های امنیتی مناسبی نیستند و دوری از امنیت نسبی شبکه های شرکتی آن ها و همچنین بخش های فناوری اطلاعات، می تواند این مشکل را تشدید کند.

رول دکنوت ، مدیر ارشد بازاریابی در لنسوپر می گوید: “این واقعیت که مردم هنوز به سیستم های بیش از یک دهه گذشته اعتماد می کنند، بسیار تکان دهنده است”

 

بهترین نسخه ویندوز کدام است؟

 

اکوسیستم ویندوز امروزه بیش از یک و نیم میلیارد دستگاه را تأمین می کند. ویندوز 10، آخرین سیستم عامل این شرکت، به تنهایی بر روی بیش از یک میلیارد دستگاه وجود دارد. از 50 میلیون واحد مورد تجزیه و تحلیل در این تحقیق، 5 درصد کاربران (حدود 2.5 میلیون نفر) نیز از ویندوز 8 استفاده می کنند.

این شرکت به کاربران توصیه می کند برای اینکه سیستم و اطلاعات شان در معرض خطر و حمله هکرها قرار نگیرند، به آخرین نسخه سیستم عامل های ویندوز، مک یا لینوکس مجهز شوند و یا از یک آنتی ویروس مطمئن و به روز شده استفاده کنند.

 

شما از چه سیستم عاملی استفاده می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.Y

ما نيز هنوز از 7 استفاده می نماییم 😎😂

بابا ویندوز ۷ و vp یه چیز دیگن.
البته مایکروسافت بعد از این دوتا اسطوره ویندوزاش لگ داشتن علی الخصوص ۸.

Milad7

عشق ابدی 😍 بهترین نسخه از ویندوز👻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی