حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییر لوگو آمازون به دلیل شباهت به هیتلر

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

اگر شما جزء آن دسته افرادی بودید که به لوگو جدید آمازون نگاه کردید و به دلیل شباهت زیادش به آدولف هیتلر ناراحت شدید، خبر خوبی برایتان داریم. حالا شاهد تغییر لوگو آمازون هستیم، تا شباهت کمتری به رهبر رایش سوم داشته باشد.

تغییر لوگو آمازون به دلیل شباهت به هیتلر

این اتفاق نامحتمل پس از این رخ داد که آمازون در ماه ژانویه از لوگو برنامه اصلی خرید آمازون رونمایی کرد و آن را جایگزین نماد سبد خرید قبلی نمود. قرار بود که این لوگو شبیه یکی از مرسوله های این شرکت باشد که که یک تکه چسب در بالای بسته قرار گرفته است. در کمال تعجب،‌ برخی افراد شکایت کردند که لبه دندانه ای چسب به مدل سبیل مسواکی شباهت دارد که این مدل سبیل نیز تا ابد با دیکتاتور آلمان نازی شناخته می شود.

آدولف هیتلر پیشوای آلمان و رهبر رایش سوم

آدولف هیتلر پیشوای آلمان و رهبر رایش سوم

یک مشتری در این باره نوشت: «فقط یک تکه چسب نواری نیست، یک تکه چسب است که ظاهری آشنا دارد و درست بالای یک دهان خندان قرار گرفته است – برای من شبیه یک آدولف کوچک مقوایی شاد است.»

یک کاربر توییتر در تاریخ یکم مارس ۲۰۲۱ نوشت : « از خنده روده بر شدم، اصلا متوجه نشده بودم که آمازون خیلی بی سر و صدا نماد جدیدش را تغییر داده است تا کمتر شبیه هیتلر باشد.»

آمازون به جای اینکه بگوید این طراحی برای ادای احترام به چارلی چاپلین یا اولیور هاردی بوده است، لوگو را تغییر داد و لبه تا شده را جایگزین لبه دندانه ای چسب کرد تا افراد افراطی برداشت مفهومی بدی از آن نکنند.

جف بزوس مدیرعامل آمازون استعفا می دهد

آمازون این طراحی هیتلرگونه را در چند کشور به صورت آزمایشی استفاده کرده است، اما بازخورد مشتریان سبب شد تا پیش از عرضه نسخه نهایی به صورت جهانی، طراحی آن را تغییر دهند.

سخنگوی آمازون با اجتناب از اشاره به هیتلر، در این باره گفت: «آمازان همیشه به دنبال استفاده از راه های جدید برای خوشحال کردن مشتریان است. ما نماد جدید را طراحی کردیم تا هنگامی که مشتریان خرید خود را از روی گوشی آغاز می کنند، موجب حس انتظار، هیجان و شادی در آنها شود، درست مثل زمانی که جعبه های ما را جلوی در خانه خود می بینند.»

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

عجب! ولی زیادم شبیه نیستا!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد