حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین برنامه تبدیل عکس به متن آیفون

استفاده از ترفند کپی پیست نقش مهمی در بسیاری از کارهای ما دارد، اما هنگامی که میخواهیم از یک متن در دنیای واقعی یا در اسکرین شات یا تصویر دیگر استفاده کنیم، به مشکل می خوریم. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین برنامه تبدیل عکس به متن آیفون بپردازیم.

بهترین برنامه تبدیل عکس به متن آیفون

اگر می خواهید خیلی سریع یک عکس نوشته در توییتر، وب، اسکرین شات های خودتان یا چیزی در دنیای واقعی را به متن تبدیل کنید و آن را ذخیره کرده و یا به اشتراک بگذارید، آیفون می تواند به کارتان بیاید. درست است که برنامه های زیادی برای آيفون و آیپد ( Genius Scan یک گزینه پیشرفته عالی است) وجود دارند که از فناوری اسکن OCR (نویسه خوانی اپتیکال) استفاده می کنند، اما به سختی می توان برنامه ای را یافت که بتواند به سرعت تصاویر را به متن آماده بر روی کلیپ برد شما تبدیل کند.

این یک تفاوت مهم تلقی می شود، زیرا برنامه های معمولی اسکن که از OCR استفاده می کنند معمولا متن جدید را در قالب PDF (یا فرمت دیگر) ذخیره می کنند و شما سپس مجبورید که فایل PDF را باز کرده، متن مورد نظر را انتخاب کرده، و آن را کپی کنید. پس بیایید نگاهی به بهترین برنامه تبدیل تصویر به متن آیفون بیاندازیم که این فرآیند را سریع تر می کند.

برنامه تبدیل عکس به متن LiveScan برای آیفون،‌ آیپد و مک

بهترین برنامه تبدیل عکس به متن آیفون - LiveScan

بهترین برنامه تبدیل عکس به متن آیفون – LiveScan

در بررسی ما مشخص شد که LiveScan بهترین برنامه تبدیل عکس به متن آیفون و آیپد است و همچنین نسخه مک این برنامه نیز موجود است. این برنامه توسط Gentlemen Coders عرضه شده است که پیش از این نیز برنامه محبوب ویرایش عکس Raw Power را برای iOS و مک منتشر کرده بودند.

نحوه استفاده از برنامه تبدیل عکس به متن LiveScan

در راه اندازی نسبتا کوتاه این برنامه شما می توانید انتخاب کنید که زبان تصویر مورد نظر «انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و …» است یا دارای «کاراکترهای چینی» می باشد. این برنامه دارای یک رابط کاربری ساده و مفید است که شما می توانید با ضربه زدن به صفحه نمایش یا کشیدن (Drag)، تصاویر و اسکرین شات ها و یا تصویر فعلی دوربین را به متن تبدیل کنید.

وقتی که در حال استفاده از دوربین آیفون خود هستید، می توانید بر روی دکمه شاتر در LiveScan ضربه بزنید تا تصویر ثابت شود، و سپس بخش مورد نظر را که می خواهید به متن تبدیل کنید،‌ بکشید (این تصویر در مجموعه تصویر شما ذخیره نخواهد شد) و یا اگر می خواهید سریع تر این کار انجام شود، می توانید بدون استفاده از دکمه شاتر بر روی متن مورد نظر ضربه بزنید یا آن را بکشید.

شما همچنین می توانید با انتخاب دکمه مجموعه تصاویر (Photo Library)،‌که در سمت چپ دکمه شاتر قرار دارد، یکی از تصاویر ذخیره شده در گوشی خود را برای این کار انتخاب کنید.

در تجربه ما، LiveScan عملکرد سریع و دقیقی داشت و پس از آنکه متن شما را شناسایی کرد، می توانید آن را کپی کنید، به اشتراک بگذارید، آن را در گوگل جستجو کنید و یا با گوگل ترنسلیت متن را ترجمه کنید. شما همچنین می توانید با ضربه زدن روی کادر متنی مشکی، آن را به صورت دستی ویرایش کنید. همچنین در مورد شماره تلفن ها، ایمیل ها و آدرس ها نیز می توانید با اندکی فشار دادن صفحه نمایش به گزینه های متناسب با آنها دسترسی پیدا کنید. بخش دیگر برنامه تبدیل عکس به متن آیفون LiveScan که مورد توجه ما قرار گرفت، سیاست حفظ حریم شخصی آنهاست که گفته شده است این برنامه « هرگز محتوای صفحه شما را ذخیره نمی کند و به جایی ارسال نمی کند».

LiveScan برای آيفون، آیپد و مک فرجه امتحانی هفت روزه رایگان را در نظر گرفته است و پس از آن به ازای هر ماه ۰.۹۹ دلار، هر سال ۵.۹۹ دلار و برای دسترسی مادام العمر ۹.۹۹ دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

بهترین برنامه تبدیل عکس به متن TextSniper برای مک

بهترین برنامه تبدیل عکس به متن مک - TextSniper

بهترین برنامه تبدیل عکس به متن مک – TextSniper

همکارم Ben Lovejoy برنامه TextSniper for Mac را امتحان کرد. او خیلی تحت تاثیر این برنامه قرار گرفته بود، و سرعت و دقت بالایی که داشت سبب شد تا دوستم بگوید: « اینقدر خوب است که دیگر حرفی برای گفتن ندارم». خیلی خوب میشد اگر شاهد نسخه آیفون و آیپد این برنامه نیز بودیم، اما در حال حاضر، Valerjis Boguckis که توسعه دهنده این برنامه می باشد، فقط نسخه مک آن را منتشر کرده است.

جالب است که متوجه برنامه ای به نام «Text Sniper – Instant OCR» در اپ استور شدم اما خیلی زود متوجه شدم که این همان برنامه «TextSniper for Mac» نیست. زیرا هم توسعه دهندگان متفاوتی دارند و هم اینکه اصلا کار نمی کند (به نظر می رسد که به طور کلی رها شده باشد، آخرین به روزرسانی آن مربوط به سال ۲۰۱۸ است). بنابراین سمت برنامه TextSniper-Instant OCR که توسط Glyphin SPRL توسعه داده شده است، نروید.

بهترین برنامه تبدیل عکس به متن SnipCopy برای آیفون و آیپد

 برنامه تبدیل عکس به متن Snipcopy

برنامه تبدیل عکس به متن Snipcopy

برنامه دیگری که برای تبدیل عکس به متن از آن استفاده کردیم، SnipCopy بود. این برنامه ادعا می کند که عملکرد یکسانی با LiveScan دارد و دارای یک نسخه رایگان (با پشتیبانی از تبلیغات) نیز هست. متاسفانه این برنامه کار نمی کرد و مرتبا پیام « ارور : موتور OCR در دسترس نمی باشد» را نمایش می داد. همچنین رابط کاربری این برنامه نیز به زیبایی LiveScan نیست. البته ممکن است اروری که مشاهده کردیم، یک مشکل موقتی باشد و SnipCopy بتواند به عنوان یک گزینه رایگان ارزشمند برای کاربران حضور داشته باشد.

شما از چه برنامه ای برای تبدیل عکس به متن استفاده می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

متشکر 😇

mahdi6383

سلام دوستان
بهترین سایتی که من باهاش تونستم عکسو به متن فارسی تبدیل کنم این ادرسه که گذاشتم.سایتش پولیه ولی ارزششو به نظرم داره.پی دی اف روهم تبدیل میکنه
میتونید قبل از تبدیل یه صفحه رایگان ازمایشی تبدیل کنید تانتیجه رو ببینید.
امتحانش ضرر نداره
yun.ir/ycues7

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد