حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حضور الکسیس در موزیک ساسی از نگاه بازخورد در جستجو کاربران گوگل

نوشته

3 سال قبل | 20 دیدگاه | اخبار داخلی

بر کسی پوشیده نیست که حضور الکسیس تگزاس در موزیک ویدیو تهران توکیو از ساسی مانکن یک ترند عحیب و غریب ایجاد کرده است. این ترند یک بازخورد قابل توجه توسط کاربران در موتور جستجو گوگل (و یوتیوب) داشته است. ما امروز می خواهیم از این زاویه به آن بپردازیم که حضور الکسیس در موزیک ساسی از نگاه بازخورد در جستجو کاربران گوگل چه شدتی داشته و اصلا اینکه آیا همکاری الکسیس تگزاس با ساسان یافته آیا برای الکسیس بهتر بوده یا ساسی؟

حضور الکسیس در موزیک ساسی

عموما توصیه می شود که درباره ترندهای با جنبه نه چندان مثبت، صحبت نشود. خب می توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم یا کمی با آمار درباره آن صحبت کنیم و ببینیم چه تاثیراتی گذاشته است. موضوع اخلاقی و تاثیرات این همکاری نه در سواد من است و نه من شخصی هستم که بخواهم درباره آن اظهار نظر کنم. چیزی که من می توانم درباره این همکاری بگویم، آمار و ارقام مربوط به ترند ایجاد شده در داده های گوگل ترندز است.

سرویس Google Trends به شما کمک می کند تا موضوعات مختلف را که کاربران بیشتر درباره آن ها جستجو کرده اند، بررسی کنید. این ابزار برای افرادی مثل من کارایی بالایی دارد تا بتوانم روی موضوعات جذاب تمرکز کنم. همچنین به تیتربندی بهتر و تمرکز موضوعات هم کمک می کند.

اگر بخواهیم بازخورد ایجاد شده پس از انتشار ویدیو همکاری ساسی و الکسیس در اینستاگرام، را در موتور جستجو گوگل بررسی کنیم. وارد گوگل ترندز می شویم و پس از مشخص کردن کشور ایران برای بررسی داده ها، بازه ۷ روز اخیر را انتخاب می کنیم. توجه داشته باشید که اگر بازه ۱ ماه اخیر را انتخاب کنید، متاسفانه تا ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) را نشان می دهد. به همین دلیل باید بازه ۷ روز انتخاب کنید.

داده های گوگل ترندز درباره همکاری الکسیس و ساسی

داده های مربوط به جستجو درباره کلمه کلیدی های “الکسیس”، “ساسی”، “الکسیس تگزارس”، “Sasy” و “Alexis Texas” در ۷ روز اخیر (از ۶ اسفند ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳ اسفند ساعت ۱۳:۳۰ – زمان انتشار ویدیو همکاری ساسی با الکسیس در اینستاگرام : ۱۱ اسفند ۹۹ حوالی ساعت ۲۱)

۱- انتشار

همانطور که می بینید، به محض انتشار تیزر موزیک ویدیو تهران-توکیو ساسی که به “سمیه” هم معروف است؛ جستجوها به شکل انفجاری آغاز می شود.

آمار جستجو کلمات کلیدی مرتبط با ساسی و الکسیس در ابتدای انتشار ویدیو در اینستاگرام

آمار جستجو کلمات کلیدی مرتبط با ساسی و الکسیس در ابتدای انتشار ویدیو در اینستاگرام

۲- اوج

در حالی که این موزیک ویدیو که پیش نمایش آن تا لحظه نوشتن این مطلب، ۱۰ میلیون بازدید در اینستاگرام دارد، قرار است امشب منتشر شود؛ اوج جستجوها درباره آن و بر اساس داده های موجود، مربوط به بامداد امروز و حوالی ساعت ۰۱:۰۰ (یا اصطلاحا ۱ شب) می شود. این من را به یاد یک سکانس در همین فیلم ابد و یک روز می اندازد. جایی که بردار سمیه به او می گوید “فلان بازیگر که نیستی” و او آخر شب و قبل از خواب در موبایل خود نام آن بازیگر را جستجو می کرد.

آمار جستجو کلمات کلیدی مرتبط با ساسی و الکسیس در اوج خود پس از انتشار ویدیو در اینستاگرام (بامداد امروز حوالی ساعت ۰۱:۰۰)

آمار جستجو کلمات کلیدی مرتبط با ساسی و الکسیس در اوج خود پس از انتشار ویدیو در اینستاگرام (بامداد امروز حوالی ساعت ۰۱:۰۰)

۳- در حال حاضر

در حالی که این مطلب را برای شما می نویسم، هم شرایط به شکل زیر است:

وضعیت فعلی جستجوها درباره الکسیس و ساسی

وضعیت فعلی جستجوها درباره الکسیس و ساسی

همانطور که در این نمودارها می بینید، عبارت ساسی حتی از الکسیس هم بیشتر جستجو می شود. در بازه ۱ ماهه، ۱۲ ماهه و بلندمدت هم که بررسی کنید، ترند ساسی از الکسیس بالاتر است. به این ترتیب می توان گفت که این یک همکاری با تاثیرگذاری مثبت برای دیده شدن هر دو در بین طرفداران آن هاست.

پراکندگی جستجوهای موزیک ویدیو تهران-توکیو در ایران

در نمودارهای زیر می توانید جستجوهای مروبط به الکسیس و دیگر کلمه های کلیدی بالا را در استان های مختلف ببینید.

 

عبارت های جستجو شده مشابه 

همچنین می توانید اینجا عبارت های جستجو شده مشابه با هر کلمه کلیدی را ببینید:

برای مثال در جستجوهای وابسته به کلمه کلیدی “الکسیس” می بینیم که سومین جستجو این است که “الکسیس در موزیک ساسی کیه”. این نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از کاربران مواجه شده با این پدیده، الکسیس تگزاس را نمی شناخته اند.

ترند بزرگی که با این همکاری ایجاد شده، اصلی ترین هدف است. گاهی اوقات فراتر از نام ها، شخصیت ها و حرفه آن ها (!) هدف از همکاری را می توان در ایجاد “حاشیه” خبری و برجسته شدن آن محصول دید. مثلا همکاری شادمهر با ریحانه پارسا هم همینطور بود. حتی اگر به ۱۲ ماه اخیر کلیدواژه “ساسی” توجه کنید، ترند بزرگ سال گذشته در همین بازه زمانی را می بینید که مربوط به موزیک قبلی او با حاشیه اخلاقی بزرگ برای کودکان بود.

نظر شما چیست؟ درباره این پدیده چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir7090

خوابشم نمیدیدم یروز الکسیس بیاد تو ترنجی

Farcry

واقعا استفاده از الکسیس توی موزیک ویدیو ساسی مانکن یکی از بزرگترین ترند فضای مجازی برای ایرانی ها بود! اونقدر بزرگ که همه سایت های خبری و حتی همین ترنجی که ربط زیادی به اون نداره پوشش دادن!
الان که مینویسم این موزیک ویدیو توی دو روز ۱۲ میلیون بازدید داشته و اگر اشتباه نکنم بین تمام ویدیو های اینستاگرام در سراسر جهان سریع ترین بازدید رو داشته و جزو پربازدید ترین ویدیو های اینستاگرام هست (پربازدید ترین ویدیو اینستاگرام مربوط به لیدی گاگا برای سال ۲۰۱۹ هست که تا الان بعد از سه سال 24 میلیون بازدید داشته و البته تعداد فالوورهای لیدی گاگا هم ۴۶ میلیون هست یعنی ده برابر ساسی مانکن)
درکل این نشون میده فضای مجازی چقدر میتونه برای کاربران نوجوان و کودکان خطرناک باشه و البته نشون میده که توی فضای بسته و فیلترینگ شدید ایران چقدر این حرکات میتونه انفجاری عمل کنه در حالی که توی کشورهای دیگه اصلا موضوع به این بزرگی نیست و چیز عادیه هست.
در کل خود من مخالف فیلترینگ شدید توی ایران (به جز سایت های پورن که کشورهای زیادی هم فیلتر میکنن و کاملا هم به جا و درست هست) هستم و با صداسیما و اون ساترا هم مشکل دارم ولی اینجور حرکات که برای افراد جوان جذاب میاد خوب میتونه یه طعنه و دهن کجی بزرگی به صداسیما و ح.کو.مت بسته ایران باشه!

Amir7090

الکسیس ترنج خیلی رسیده 😆😆😆😆

ممد بمولا

ترنجی تو دیگه چرا😂😂

Mahdi

اقا یکم عایت کنید
😶😶

c.T.S.A.c

فقط همین مونده بود که تو ترنج’ی آقای ع.ط بیان و خبر مربوط به الکسیس!!!!! رو پوشش بدن؛ ناموسا من دیگه رد دادم

TheFreeCritic

ازتون خواهش میکنم نه اجازه بدید بچه هاتون و نه خودتون به این موزیک و امثالش گوش بدید

به قولی لب کلام عوض شده جای گل و طلا

و تمامی ارزش های یک موسیقی با حمایت مردم از این انگل ها عکض شده

لطفاً شما برای گوش خودتون ارزش قائل بشید

TheFreeCritic

عکض

عوض *

Taha

خیلی زیبا گفتی👍🌹🌺
چقدر یه آدم می‌تونه مریض باشه که به خاطر ویو دست به این کارا بزنه و چقد جامعه ما فقیره از لحاظ جنبه جنسی که یه آدم نفهم بیاد از این ضعف جامعه سوئ استفاده کنه ⁦🤦🏻‍♂️⁩

Mahdi

چی بودیم چی شدیم 🙁 متاسفم برات ساسی

Mahdi

میزو ۱۸ و نسخه پروش معرفی شد

Mohammadr

قبول دارم
.
نباید بچه ها این موزیک ویدیو رو ببینن
.
ولی بیاین یه دیقه خودمونو گول نزنیم دوستان!
.
بچه ای که میتونه به اینستا و فضای آزاد اینترنتی (با فیلترشکنی که برای تلگرام جهت ارتباط با معلم و درس! براش نصب کردیم) دسترسی داشته باشه، دیگه این شعارهای الکی برای چیه؟
.
اهان ساسی نباید این آهنگ رو میخوند؟
بازم داریم خودمونو گول میزنیم…
این سیستم (حالا هر جور سیستمی شما بگیر، از سیستم آموزشی و مجازی تا سیستم فرهنگی و حتی اقتصادی) تاثیر خودشو داره روی بچه ها میزاره. قشنگ لهشون کرده…
من 5 سالم آتاری و سگا بازی میکردم و خیلیامون… الان همین بچه های 5 ساله اطراف خودم، فیلمای مارول و بازی های گوگل استور! و بازار و هزار کوفت و زهر مار ذیگه، با اینکه سواد ندارن اما بلدن!
ربطشون میدیم به خانواده، و درستم هست
خانواده مقصره که اجازه چتین دسترسی هایی رو به کودکش داده، ولی همون خانواده تحت تاثیر سیستمی که بالاتر گفتم، اصلا وقت برای کنترل بچه ش نداره. اصلا و ابدا شما نمیتونی بچه های امروزی رو محدود کنی جوری که هیچی نفهمن،
.
اصلا از دنیای مجازی چیزی ندونه، بالاخره تا 7 سالگی از همسالاش یه چیزایی میفهمه…
.
.
.
خلاصه اینکه کار خواننده کاملا غلطه و من دفاع نمیکنم، اما نمیخوام همه تقصیرارو بندازم گردن اون… چون قبل این آهنگ همه چی اینجا مزخرفه بوده و هست.. و بعد این آهنگ هم با همون شیب قبلی به سمت مزخرفیت! به پیش میره.
خیر پیش! :/

c.T.S.A.c

واقعا این صحبت ها جای تحسین داره و واقعیته

عزیزان فقط منتظر واکنش و قیام بزرگ عمو ج.ا.ن.ی باشید.😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
آقای عطایی شما دیگه چرا؟؟😂
اینجا سایت تکنولوژیه نه سایت این جور چیزا😂🤦🏻‍♂️
…………………
نرو سمیه….😐😐

ARMTIN

این دیگه سمی بود 😶

Mahdi.L

متأسفانه همینکه شما هم در مورد این موضوع یک پست کار می کنید، نشون از موفقیت کار این مدل افراده. تولید کننده محتوا، چه موزیک و چه فیلم و… دنبال توجه و دیده شدن هر چه بیشتره و هر نوع پرداختن به کار این نوع افراد چه مثبت چه منفی، به هدفشون کمک می کنه چون نگاه مخاطبین رو به سمتشون بر می گردونه.
افرادی که محتوای نادرست تولید و ارائه می کنند؛ یا نیازه با اعمال قوانین صحیح از انحطاط اخلاقی که بر اثر اون کار در جامعه ایجاد میشه جلوگيری بشه (که در این جور موارد چون قوانین کشور ها با هم تفاوت داره و شاید فرد کارشو در جای دیگه برای مخاطب یک جای دیگه تولید کنه، نمیشه جلوش رو گرفت) یا هم با نادیده گرفتن این موارد اثرشون رو خنثی کرد، چون وقتی دیگه کسی دنبال دیدن کارشون نره عملا شکست خورده به حساب میاند.
که البته جذابیت این موارد برای اکثریت مردم مخصوصا نسل جوان اون قدر زیاده که در هر صورت توجه به سمتشون میره ولی باز هم از افرادی که آگاهی بیشتری دارند انتظار میره که جور دیگه ای عمل کنند.
برای پیشرفت یک جامعه نیازه که افراد درست و صادق و عالم و آگاه مورد توجه و پشتیبانی مردم قرار بگیرند تا مردم با پیروی و الگو برداری ازشون به سمت زندگی غنی تر و با معناتر گام بردارند، در حالی که الان برعکس، افرادی با سطح فکر پایین و بدون ویژگی های ممتاز انسانی و اخلاقی، صرفا با داشتن پول یا شهرت و یا انجام کارهای بیهوده برای سرگرمی (با انجام کارهای ناشایست یا توهین به دیگران و…) شدند مقبول خیلی ها که دنبالشون می کنند و نتیجه هم شبیه شدن اون مردم در طولانی مدت به اون افراده.
راه حل دوری و نادیده گرفتن مردم از این مدل آدم ها و پیدا کردن و ارزش دادن به افراد عاقل و دانا و یادگیری از اونهاست.

MH

جالب بود 😂از این جور پست ها بازم بزارید

david2arc

این ترند یابی شما دقیقن در راستای اهداف نه چندان درست ساسی‌جات هست

#ملعبه_نشویم

MohammadFarhaadi

خوب این نشون میده که آقایون در رسیدن به اهدافشون که همانا رواج ابتذال در کشوره چقدر موفق بودن!!!(هرچند رواج ابتذال رو به تمام جهان علیه ایران نسبت میدن)ولی در اصل این خودشونن که علی رغم شعارشون که اسلامی کردن کشور و بالا بردن سطح انسانیت مردمه دارن تیشه به ریشه فرهنگ میزنن و این خواسته اصلیشونه و درش کاملا موفق بودن!یه نگاه به بزرگانی که ۴۲ سال قبل بوجود اومدن رو که نتیجه کار فرهنگی اون موقعست بندازید و یه نگاه به دستپخت آقایون!!!

Milad7

لااقل یکی را میاوردی که با ادم های کمتری چیز کرده باشه 😕😕😕

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)