حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ دارای بدترین عملکرد در بستن برنامه های پس زمینه در اندروید است

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | اندروید ۱۱، سامسونگ

در سال های اخیر سامسونگ قدم های خوبی برای تبدیل رابط کاربری One UI خود به یکی از بهترین نسخه های اندروید موجود در بازار برداشته است. اما حالا به نظر می رسد که آنها در حال حرکت در جهت اشتباه هستند. ظاهرا سامسونگ در اندروید ۱۱ از برخی خط مشی های بسته شدن برنامه های پس زمینه در اندروید استفاده می کند که بسیار سخت گیرانه تلقی می شوند و در صدر لیست بدترین ها قرار می گیرد.

سامسونگ دارای بدترین عملکرد بستن برنامه های پس زمینه در اندروید

Don’tKillMyApp یک وبسایت مستقل است که شرکت های سازنده گوشی هوشمند را بر اساس نحوه مدیریت برنامه های پس زمینه رتبه بندی می کند. این وبسایت ابتدا نحوه مدیریت برنامه های پس زمینه در نسخه خام اندروید و پیکسل های گوگل را بررسی می کند و سپس به مقایسه آن با سایر شرکت های سازنده گوشی هوشمند می پردازد. این شرکت ها معمولا با تغییرات خود سبب آسیب دیدن این پلتفرم می شوند، زیرا کاربران گاهی مشاهده می کنند که برنامه های پس زمینه آنها به صورت ناخواسته بسته شده اند.

برای سال ها این لیست بدون تغییر چندانی باقی مانده بود، شرکت هایی همچون سونی و نوکیا که رابط کاربری نزدیک به اندروید پیش فرض دارند، در رتبه های پایینی جا خوش کرده بودند (رتبه پایین تر بهتر است)، در حالی که تغییرات شدید شیائومی،‌ ایسوس،‌ اوپو و دیگران سبب شده بود تا در رتبه های بالایی لیست قرار گیرند. هوآوی برای مدت زیادی در رتبه اول این لیست قرار داشت و جایگاه دوم نیز با اختلاف کمی متعلق به وان پلاس بود و سامسونگ نیز فاصله زیادی با این شرکت ها داشت. اما اکنون شرایط تغییر کرده است.

مقایسه One UI 3.1 با One UI 3.0

به لطف تغییراتی که سامسونگ در به روزرسانی اندروید ۱۱ انجام داده است، آنها هم اکنون در صدر لیست شرکت هایی هستند که با قوانین سخت گیرانه خود در مورد بستن برنامه های پیش زمینه در اندروید سبب آسیب به تجربه کاربران از این پلتفرم شده اند. محدودیت جدیدی که سامسونگ در این زمینه اعمال کرده است جلوی استفاده برنامه ها از مجوز «Wake Lock» در سرویس های پس زمینه را می گیرد. این تغییر که به صورت پیش فرض فعال می باشد، به عنوان «انحرافی شدید از خط مشی های پروسه های مدیریت استاندارد اندروید» تلقی می شود و می تواند سبب اختلال جدی در عملکرد برخی برنامه های پس زمینه از جمله برخی برنامه های سلامت محور شود، زیرا این برنامه ها دیگر قادر نخواهند بود اطلاعات حسگرهای گوشی را جمع آوری کنند.

غیر فعال کردن بسته شدن برنامه های پس زمینه در اندروید در گوشی های سامسونگ

غیر فعال کردن بسته شدن برنامه های پس زمینه در اندروید در گوشی های سامسونگ

خوشبختانه راهی برای جلوگیری از بسته شدن برنامه های پس زمینه وجود دارد. کاربران می توانند به چندین صفحه مختلف تنظیمات رفته و گزینه بهینه سازی باتری را برای برنامه مورد نظر غیر فعال کنند:

تنظیمات » برنامه ها » برنامه شما » باتری » بهینه سازی باتری

همه ی برنامه ها » (نام برنامه مورد نظر) » عدم بهینه سازی

جالب است که این اتفاق پس از این رخ داد که گوگل اعلام کرد تدابیری اتخاذ خواهد کرد تا از اینگونه رفتارهای شرکایش در اندروید جلوگیری کند، ظاهرا یا سامسونگ این متن را دریافت نکرده یا به کلی آن را به گوشه ای انداخته است.

به عنوان شخصی که در چند ماه اخیر از گوشی های گلکسی اس ۲۱ و گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ استفاده کرده است، نمی توانم بگویم که این مشکلات را مشاهده کرده ام. هرچند این مسئله شاید به خاطر این باشد که همه ی دستگاه های سامسونگی مورد اشاره از مقدار زیادی رم بهره می برند که سبب می شود کاری به برنامه های پس زمینه نداشته باشند. این مشکل احتمالا بیشتر بر روی دستگاه های ارزان قیمت تر سامسونگ خودنمایی خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amirpers

من و چند نفر از آشنایانم که نوت ۱۰ پلاس اسنپدراگون داریم، بعد آپدیت به اندروید ۱۱ و وان یو آی ۳ مشکل غیر فعال شدن اتو روتیت و اتو برایتنس رو پیدا کردیم.
اولش که گوشی روشن میشه کار میکنه اما بعد مدتی از کار میفتن.
ریست فکتوری هم کرده بودیم بعد از آپدیت.
نمیدونم اگزینوسی ها هم این مشکل رو دارن یا نه.
ضمن اینکه چون بعد چند ساعت از کار میفته، خودم احتمال میدم انگار در پس زمینه از کار میفته اما از اوپتیمایز همه برنامه ها رو خارج کردم. از خواب و خواب عمیق هم همینطور. اما درست نشد.

Amir026

نه من نسخه اگزینوس دارم بعد از آپدیت تاحالا به هبچ مشکلی نخوردم

_V_

نسخه‌های اسنپدراگون علاوه بر گرونتر بودن، کمیاب بودن و گارانتی نداشتن تو ایران، مشکلات آپدیت رو هم دارن نسبت به اگزینوسا

متاسفانه کلا اندروید 11 واسه سری 10 پرچمدارای سامسونگ خوش یوم نبوده، اون از S10 که اونطوری شد بعد یه مدت عرضش رو لغو کرد، این هم سری Note.
به نظر من سامسونگ واسه سال نهایی این دو سری پرچمدار باید سنگ تموم بذاره.

Mahdi

زحمت کشیده ممنون ازش😎😎

Milad7

کلا مدیریت رم دوایس های سامسونگی زیاد جالب نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد