حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

داستان انفجار هندزفری WH-1000XM2 سونی چیست؟

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | سونی، لوازم جانبی

انفجار موارد مختلف در دنیای فناوری خوب موضوع جدیدی نیست، از موبایل ها تا تبلت ها همیشه اخباری وجود دارد. در دنیای هندزفری ها هم وجود دارد اما خیلی کمتر ولی بخواهید فکرش را بکنید، این یکی واقعا ترسناک است! مثلا هندزفری در گوش شما دچار مشکل شود. جدیدترین خبر درباره انفجار هندزفری سونی WH-1000XM2 است. این هندزفری گران قیمت سونی یکی از بهترین محصولات ژاپنی هاست. اما واقعا داستان انفجار هندزفری WH-1000XM2 سونی چیست؟ آیا دستگاه ایراد دارد یا مورد استفاده اشتباه قرار دارد؟

انفجار هندزفری WH-1000XM2 سونی

قبل از این که بخواهید به دنبال یک گوش جدا شده (!) یا آسیب دیده در این اتفاق باشید، باید بگویم که این اتفاق در هنگام استفاده روی گوش اتفاق نیفتاده است. بر اساس این خبر، پس از منفجر شدن هندزفری سونی WH-1000XM2 هنگام مصرف اشتباه از آداپتور in-flight و اتصال آن به شارژر AC برق، یک مصرف کننده در ووهان چین دچار سوختگی شد. گفته می شود قربانی که نامش خانم لیو است، هدست سونی را ۱۰ روز پیش و با قیمت 2300 یوان (حدود 355 دلار) خریداری کرده است.

هنگامی که او شب به خانه رسید و خواست هدفون را شارژ کند، پسرش به جای استفاده از آداپتور شارژر، از آداپتور in-flight داخل جعبه استفاده کرد و این باعث انفجار هدست و شعله ور شدن آن شد. هدست سوزان پسر را با درجه ای از سوختگی در دست راست خود مجروح کرد.

انفجار هندزفری WH-1000XM2 سونی

انفجار هندزفری WH-1000XM2 سونی

آداپتور پلاگین in-flight به شما امکان می دهد هنگام مسافرت در هواپیما از صدای متعادل سیستم سرگرمی در پرواز لذت ببرید. سونی در وب سایت خود هشدار داده است که این آداپتور برای “شارژ دستگاه شما نیست”. اتصال آداپتور in-flight به یک پریز برق AC برای شارژ هدفون باعث آسیب شدید دستگاه می شود ”.

خانم لیو اقدام به شکایت از فروشگاه سونی کرد اما این فروشگاه معتقد است که این حادثه ناشی از استفاده نادرست دستگاه توسط مصرف کننده بوده است و تمایلی به قبول مسئولیت ندارد. در واقع، این امر به دلیل عملکرد نادرست مصرف کننده ایجاد شده است اما باید توجه داشته باشیم که آداپتور پلاگین در پرواز بسیار شبیه یک آداپتور دو پین است. پس از انتشار اخبار، علیرغم اینکه آداپتور in-flight دارای هشدار حاوی “لطفاً به پریز برق وصل نکنید” است اما چندین گزارش در مورد بروز مشابه توسط مصرف کنندگان در چین گزارش شده است.

در همین راستا، شورای مصرف کننده استان Hubei یادآوری کرد که تولیدکننده ها باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا خطرات پنهانی را که ممکن است ایمنی شخصی مصرف کنندگان را به خطر بیندازد، به کاربران یادآوری و اطلاع کافی دهند.

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ به هر حال از حضور چنین مواردی که می تواند مسبب اشتباه شود، باید دوری شود اما یک کاربر هم باید توجه به موارد استفاده از یک دستگاه داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

اگر تو ایران بود نگفتن حقت بود

Finch

کاش مردم ماهم به این سطح فهم و شعور برسن که کیفیت اجناس رو با کشور و برند تولید کننده نسنجن

Milad7

مقصر خود طرف بوده دیگه 😒

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)