حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مالیات روی گوشی بالای ۶۰۰ یورو در سال ۱۴۰۰

نوشته

3 سال قبل | 13 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید

داستان ادامه دار مشکل با گوشی های “مثلا لوکس” همچنان وجود دارد. می گوییم “مثلا لوکس” چون اصلا رده قیمت ۶۰۰ یورو شامل تعریف “لوکس” نمی شود، این را ما می دانیم اما شاید آقایان که عموما موبایل بالای ۱۰۰۰ دلاری (یا معادلش در بازار اروپا که توسط شرکت ها ۱۰۰۰ یورو تعیین می شود) در دست دارند، ندانند. در تعریف موبایل ها، رده ۶۰۰ یورو را می توان پرچمدار اقتصادی یا گوشی های میان رده دانست. به هر صورت، خبر تازه این است که مالیات روی گوشی بالای ۶۰۰ یورو در سال ۱۴۰۰ اعمال می شود. اما این یعنی چه؟

مالیات روی گوشی بالای ۶۰۰ یورو

قرار است که دولت سال آینده از واردات گوش‌های لوکس با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار عوارض بگیرد.

مالیات روی گوشی بالای ۶۰۰ یورو

مالیات روی گوشی بالای ۶۰۰ یورو

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بنایی برای دریافت عوارض یا به نوعی حقوق ورودی از گوش‌های خارجی با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار نداشت و در ردیف‌های درآمدی چنین درآمدی پیش بینی نشده بود. ولی اعضای کمیسیون تلفیق مجلس مصوب کردند که دولت از گوش‌های موبایل ساخته شده خارجی با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان حقوق ورودی گمرکی بگیرد.

مالیات روی گوشی بالای ۶۰۰ یورو

مالیات روی گوشی بالای ۶۰۰ یورو

با توجه به اینکه کلیات لایحه بودجه سال آینده در صحن علنی مجلس رد شد، دولت در اصلاحیه لایحه با استقبال از نظر مجلس، برای سال ۱۴۰۰ دریافت حقوق ورودی همان ۲۵۰۰ میلیارد تومان از گوشی‌های لاکچری (توجه داشته باشید که خطاب به موبایل های بالای ۶۰۰ یورو است) را پیشنهاد داده است.

در همین زمینه اکبر سلطانی کارشناس سامانه همتا گفته بود:

کل صنعت لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی، یخچال و تلویزیون، سالانه یک میلیارد یورو ارز می‌خواهد و ما ۲۵ درصد این ارز را برای گوشی‌های لوکس که از نظر تعدادی فقط ۵ درصد تلفن همراه کشور هستند، اختصاص دادیم.

پیش از این نیز روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس عنوان کرده بود:

در شرایط تنگای ارزی قطعا واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو مثل اپل آمریکایی هیچ توجیه اقتصادی ندارد. باتوجه به درآمد سرانه ایرانیان و سایر شاخص‌های کلان اقتصادی، وجود انبوه ماشین و موبایل لوکس در کشور هیچگونه سازگاری با اقتصاد ایران ندارد. کشور‌های توسعه یافته بر دارندگان خودرو لوکس و همچنین مالکان خانه‌های اضافی، مالیات اعمال می‌کنند، اما متأسفانه دولت ما اراده انجام این اصلاحات را در شرایط تحریمی ندارد.

با این شرایط، خرید یک پرچمدار در سال ۱۴۰۰ حتی سخت تر از این سختی بی منطقی که همین الان هم هست، خواهد بود! نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این عملکرد منطقی است؟ آیا کاربری که مایل است یک موبایل بالای ۶۰۰ یورو بخرد واقعا باید جور شرایط بد کشور را بکشد؟!

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

این کار قدمی هست برای ممنوع واردات گوشیهای بالای 300 یورو.😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑

Mahdi

بابا چه وضعشه ببخشیدا ولی اقا زاده ها یه گرونم مالیات نمیدن بعد ما برای یه مویایل تنها دلخوشیمونه برای اونم مالیات میگیرید واقعا متاسفم

vahid

داداش خدایی چرا به ی مشت بچه آخوندو ی مشت بچه مزدور میگن آقازاده؟؟داداش اینو بدون کل آدمای این نظام با دور بریاشون از بالا تا پایین انگل هستن بچه هاشونم میشن انگل زاده،،لطفا رعایت کنید و به ی مشت ح ر و م ز ا د ه نگین آقازاده

Mahdi

نخواستم فوش بدم😊😊

c.T.S.A.c

یه موقعه یه جاهایی مجبور میشی سر خم کنی و دست ببوسی ولی به موقعش همون دستو گاز میگیری هم اون گردن رو میزنی!
خودتو ناراحت نکن :-X

Auroro

مگه تا الان مالیات نمیگرفتن😒

Mahdi

از همه چی می خوان کره بگیرن

c.T.S.A.c

یه روز خوب میاد که راحت هرکی هرچی میخواد مثل آب خوردن به دست میاره ولی قبلش مثال طوفان نوحه حتی بدتر.!

Darth Vader

گیر یه مشت دزد افتادیم.

ali karimi

سلام، دیگه اینقدر دولت بدبخت شده که میخواد از این راه پول دربیاره، حیف که بگم خاک تو سرتون، چون ارزش خاک خیلی بالاستو میشه از خاک روزی بدست آورد،اصلا بگیریم این پولم بگیرید باشه خب این پولهارو چیکار میکنید اگه بدرد اقتصاد بزنید، برای درست کردن مشاغل برای جوانان استفاده کنید و خیلی چقزهای دیگه اره بگیرید ماهم میدیم، ولی شما مریضید، مرض دارین، این پولهای بی زبونو میبرید به یمن، سوریه، فلسطین، عراق میدید، اونحا خرج میکنید، درد مردم اینه،والا بخدا از بالای دولت تا پایینش همتون بی غیرتید، کلا مملمتو ول کردید، فقط به فکر خوردنید همینو بس

ali_s

عجب

MohammadFarhaadi

راحت باشید به هوا هم مالیات ببندین برای خزانه ای که خالیه خالی شده!به قول معروف گهی پشت به زین و گهی زین به پشت!نوبت مردم هم میرسه.

Milad7

پول زور … و باز هم افزایش و افزایش🤨

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)