حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همین حالا برنامه انتقال فایل ShareIt را حذف کنید!😯

اگر از برنامه انتقال فایل ShareIt در گوشی اندرویدی خود استفاده می کنید، احتمالا باید از امروز دنبال جایگزین های دیگری برای این برنامه باشید. چرا که گوشی هوشمند و همچنین تمام فایل ها و اکانت های تان در معرض خطر هستند!

برنامه انتقال فایل ShareIt

Trend Micro غول امنیت سایبری آسیب پذیری های امنیتی بسیاری را در برنامه انتقال فایل ShareIt کشف کرده است که می تواند “برای فاش کردن اطلاعات حساس کاربر و اجرای کدهای دلخواه با دسترسی های ShareIt مورد سو استفاده قرار گیرد.”

Trend Micro در گزارشی درباره این موضوع که در سایت xda-developers منتشر شده است، به این موضوع اشاره دارد که برنامه ShareIt در کنار قابلیت های ارائه شده به مجوزهای بی شماری در اندروید دسترسی دارد.

دسترسی های برنامه ShareIt

این برنامه می تواند به کل فضای ذخیره سازی و همه رسانه ها و فایل های گوشی های اندرویدی دسترسی پیدا کند، از دوربین و میکروفون استفاده کند، به اطلاعات مکانی شما دسترسی پیدا کند. حتی می تواند برنامه های دیگری که بر روی گوشی خود نصب کرده اید را حذف کند!

در هنگام روشن شدن گوشی تان، هر برنامه ای که بخواهد را می تواند اجرا کند، حساب کاربری ایجاد کند و رمزهای عبور قبلی را تغییر داده و رمز عبور جدیدی برای آن ها تنظیم کند.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، برنامه ShareIt همچنین دسترسی کاملی به شبکه اینترنت متصل شده به گوشی هوشمند شما دارد.

برنامه انتقال فایل ShareIt

برنامه انتقال فایل ShareIt

با توجه به مجوزها و دسترسی هایی که این برنامه دارد، این برنامه می تواند به مهاجمان و هکرها کمک کند تقریبا به گوشی و تمام اطلاعات حساس شما دسترسی کامل پیدا کنند. همچنین به مهاجمان اجازه می دهد تا کدها و برنامه های مخرب را از راه دور بر روی گوشی کاربران اجرا کنند.

طبق گفته Trend Micro، برنامه ShareIt به تمام برنامه های نصب شده بر روی گوشی های کاربران نیز دسترسی دارد. می تواند برنامه جیمیل شما را باز کند، هر گونه فایل و عکس و فیلمی و یا رمزهای ذخیره شده در مرورگر و گوشی تان را به آن پیوست کند و اقدام به ارسال آن کند، بدون این که حتی کاربران متوجه این موضوع شوند.

همان طور که می دانید برنامه ShareIt امکان نصب مستقیم برنامه های دیگر را از درون خود برنامه به کاربران می دهد. در صورتی که گوشی کاربران هنگام نصب برنامه های دیگر از طریق ShareIt به اینترنت متصل باشد، هکرها می توانند با ارسال هرگونه بدافزار و فایل های مخرب و همچنین برنامه هایی که در پس زمینه گوشی محتوای گوشی های کاربران را به هر کجا که خواسته باشند ارسال کنند، بدون این که در ظاهر کاربران متوجه اتفاق خاصی در گوشی شان شوند.

 

با این 8 ترفند اینستاگرام خود را بهتر مدیریت کنید

 

بر طبق ادعای Trend Micro این شرکت قبلا و به دفعات متعدد این آسیب پذیری ها را به توسعه دهندگان ShareIt گزارش کرده است، اما توسعه دهندگان آن هیچ گونه اقدام و وصله ای را برای حل این مشکلات منتشر نکرده اند!

بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم این برنامه را همین حالا از گوشی تان حذف کنید تا زمانی که توسعه دهندگان مشکلات موجود در برنامه را به طور کامل برطرف کنند. (البته اگر واقعا بخواهند که دسترسی های این برنامه را محدود کنند)

شما از برنامه ShareIt استفاده می کنید؟ چه برنامه انتقال فایلی را به عنوان جایگزین ShareIt پیشنهاد می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

هر جا میریم مجبوریم ازش استفاده کنیم مگر گوشی های شیا… Shareme نصب کنید هم مارو راحت کنید هم خودتونو…

Mahdi

من از این استفاده نمی کنم کلا رو گوشی که میریزم کار نمی کنه وتبلیغاتش افتضاحه و رمخ راه میره و تو همه چی هم دخالت می کنه😡

m.b

دقیقاً…😒 دو هفته‌ست نصب کردم هر روز اعلان میده “با من ازدواج میکنی؟” 😂 🤦‍♂️

Mahdi

من تا حالا ۵ بار ازدواج کردم😂😂

Mahdi

جایگزینش که shareme هست ، شیائومی داره و بقیه هم نصبش کنن خوبه ، تبلیغات هم نداره

meysamsn

بهترین برنامه جایگزین با سرعت بسیار بیشتر و بدون تبلیغات رو گوگل ساخته
Files by Google
حتماً امتحان کنید و از شر Shareit و Zapya راحت بشید
برای تمام اطرافیان هم نصب کنید.

Milad7

من کلا ازش استفاده نمیکنم 😐

Mohammad38

برای انتقال فایل بین گوشی های سامسونگ از وای فای دایرکت استفاده میکنم. سریع، کارآمد و بدون دردسر. بدون اینکه مثل شیرایت دسترسی های مزخرف بگیره.

جایگیزین shareit، نرم افزار superbeam رو پیشنهاد میدم.

ali karimi

سلآم، دقیقا درسته با مجوزهای الکی، مثل بلوتوث، جی پی اس، خراب کرده اون دوران خوب خودشو، اخه فرستادن یه برنامه، عکس، موزیک یا هرچیز دیگه چه ربطی داره به بلوتوث و جی پی اس، یا اون همه تبلیغات واسه چیه، الان از بهترین برنامه به بدترین برنامه رسیده

MohammadFarhaadi

shareme.سرعت چند برابر شیر ایت وبدون هیچ تبلیغاتی با کمترین زمان و دردسر برای اتصال.من هرکی میگه فیلم و سریال بفرست میگم اول این رو نصب کن اگه نصب کردی میفرستم برات.برنامه که کلا برا کسی نمیفرستم و توضیح میدم که باید خودش نصب کنه چون هم امنیتش خیلی پایینه هم دیدم که برنامه به گوشی طرف آسیب زده طوری که تعمیر هم نشده.فقط چون گوگل سرویس رو از گوشی دیگه گرفت!

Arad.Htc

انقدر تبلیغات بیخود داره چند بار مط ا لب 18 به بالا اومد 🙁 اینش خیلی ب د هست کلی ب چ ه دیدم این شیریت رو داشتن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی