حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلگرام پردانلودترین پیام رسان جهان شد

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | پیام رسان

موسسه پایش بازار SensorTower در پایان ژانویه ۲۰۲۱ آماری از محبوب ترین نرم افزارهای تلفن همراه در جهان را منتشر کرده است. بر این اساس تلگرام پردانلودترین پیام رسان جهان به شمار می رود. این پس از اعلامیه جدید واتس اپ و کمرنگ شدن مرز حریم خصوصی کاربران این پیام رسان با فیسبوک و دیگر شرکت های تابعه آن رخ داد.

تلگرام

در سه ماهه گذشته، تلگرام با عبور از TikTok در بین نرم افزارها (به جز بازی ها) تبدیل به رتبه اول پردانلودترین (یا به عبارتی محبوب ترین مثل؟!) شد. در ماه ژانویه (ماه گذشته میلادی) کاربران ۶۳ میلیون بار تلگرام را دانلود و نصب کرده اند که 3.8 برابر بیشتر از ژانویه سال گذشته است.

TikTok با 62 میلیون نصب در مکان دوم قرار دارد. سیگنال، فیس بوک و واتس اپ در ژانویه پنج رتبه برتر لیست را تصاحب کردند. توجه داشته باشید که رسوایی حریم خصوصی تأثیر عمده ای در نتایج WhatsApp داشته است. در ماه دسامبر، WhatsApp هم در جدول رده بندی و هم در رتبه بندی های فردی برای iOS و Android مقام سوم را به دست آورد. و در ماه نوامبر در جدول رده بندی کل برای اندروید پیشرو بود.

از سوی دیگر، سیگنال در ماه دسامبر (پیش از داستان واتس اپ) در هر سه دسته بندی حتی به 10 عنوان برتر هم نمی رسید. تلگرام و سیگنال نمونه هایی از نحوه واکنش کاربران به تلاش واتس اپ برای اجرای سیاست حفظ حریم خصوصی جدید هستند.

تلگرام

تلگرام

واتس اپ سیاست حفظ حریم خصوصی خود را در تاریخ 6 ژانویه 2021 به روز کرد. و همچنین اعلام کرد که پذیرش شرایط جدید تا ۸ فوریه (۲۰ بهمن ۹۹) ضروری است و اگر نپذیرید تهدید از دست دادن دسترسی به واتس اپ وجود داشت. با این حال، پس از دریافت بازخورد منفی بیشمار از کاربران و انتقادات از صنعت، تیم WhatsApp تصمیم گرفت مهلت تصویب این قوانین را 3 ماه تاخیر بیاندازد و به ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ موکول کند.

“بزرگترین مهاجرت دیجیتال در تاریخ بشر”

پیش از این، تلگرام اعلام کرده بود که 100 میلیون کاربر در ژانویه (پس از تغییر شرایط حریم خصوصی واتس اپ) به این پیام رسان پیوسته اند. پاول دوروف آنچه رخ می دهد را “بزرگترین مهاجرت دیجیتال در تاریخ بشر” خواند.

پاول دوروف، موسس پیام رسان محبوب تلگرام و یکی از بنیانگذاران VKontakte که قبلاً نام مستعار “قاتل” را در شبکه دریافت کرده است، با جزئیات بیشتری در مورد عملکرد جدید تلگرام صحبت کرد.

همچنین می دانیم که اخیرا آپدیت ۷.۴ تلگرام برای اندروید و iOS با ویژگی های مهم – پشتیبانی انتقال چت از سایر پیام رسان ها از جمله WhatsApp ، Line و KakaoTalk – را منتشر کرده است.

همه چیز درباره انتقال چت و گروه واتس اپ به تلگرام ✅

آپدیت تلگرام ۷.۴ و انتقال چت واتس اپ به تلگرام 😅

انتقال چت تلگرام به واتس اپ خیلی بهتر خواهد شد

به گفته دوروف، این ویژگی در آینده عملکرد بسیار بهتر خواهد شد. اکنون می توان دو چت (موجود در تلگرام و وارد شده از یک پیام رسان دیگر) را در یک فید واحد ترکیب کرد، به شرطی که گپ دریافت کننده کمتر از ۱۰۰ پیام داشته باشد. توسعه دهندگان قصد دارند این رقم را افزایش دهند تا چت های دیگر پیام رسان ها بتواند به گپ های “قدیمی” تلگرام وارد شود.

همچنین برنامه هایی برای تهیه API رایگان برای توسعه دهندگان شخص ثالث وجود دارد. با این کار ابزارهایی برای وارد کردن پیام ها از هرجایی به تلگرام ایجاد می شود. دوروف امیدوار است که این به توسعه دهندگان تلگرام کمک کند “پشتیبانی از تعداد زیادی برنامه را اضافه کنند. و همچنین به کاربران اجازه می دهد چندین چت را همزمان یا حتی همه به طور همزمان وارد کنید “.

نظر شما چیست؟ این اشتباه استراتژیک واتس اپ کار دستش خواهد داد یا آب ها از آسیاب می افتد و کاربران فراموش می کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

چه جالب… گویا وانپلاس با هاسلبلاد بسته!
ما شک اوپو و یا شیائومی رو داشتیم…
از اونجایی که خبراش تو چین پخش شده بود… اما نهایتاً برای یه برند جهانی نهایی شده گویا…
باید ببینیم چه پیشرفت هایی تو راهه…

m.b

جالبه… روزی که خبر همکاریشو فرستادم گفتم قطعاً با هواوی و ویوو نیست… در ادامه گفتم حدس بزنیم کی میتونه باشه…
همه یا اوپو رو حدس زدیم یا شیا اما آخرش وانپلاس شد… از اونجایی که گویا فایند ماکرو و اولتراواید بهتری داره واقعاً منتظرم تا ببینم وانپلاس در مقابل برادر بزرگترش چیکار نیخواد بکنه؟ 🤔
عجیبه… فایند خیلی شایسته‌تر بود به نظرم برای این همکاری و گوشی گرونتری هم بود… با طراحی خاص‌تر… 🤔

Mahdi

من گفتم شیائومی ،کی فکرشو میکرد

m.b

منم چون میدونستم امکانش هست سایر شرکت ها باشن هم گفتم اوپو و هم شیا… که خب رفقا دوست نداشتن. اون قسمتی که گفتم ‌”اوپو” رو ببینن تا ماهی داشته باشن واسه گرفتن!
که خب آخرشم تا اینجا که شده سایر شرکتا… اما حدس وانپلاس با توضیحاتی که دادم واقعاً دور از ذهن بود…

Mahdi

گوشیهای وان پلاس خیلی خوبن ولی تا زمانی که با گارانتی رسمی وارد ایران نشه اینجا ارزش خرید نداره😭😭

Mahdi

خیلی خوب میتونه تو دوربین پیشرفت کنه

Milad7

واقعا با اختلاف بهترین پیام رسان دنیا 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)