حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع BOE برای حس تصویر توسط افراد کم بینا

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | حق اختراع، نمایشگر

برای افراد کم بینا، “لمس” یکی از راه های تعامل آنها با محیط اطراف است. این توضیح می دهد که چرا بریل از نقاط برجسته استفاده می کند. صحبت از بریل شد و باید بگوییم سیستم لمسی در سالهای اخیر پیشرفت چندانی نداشته است. دستگاه های بریل الکترونیکی موجود بسیار گران هستند و از نظر مقدار و نوع محتوای قابل نمایش بسیار محدود هستند. اگر یک حق ثبت اختراع اخیر BOE در دسترس تجاری قرار گیرد، ممکن است در آینده نزدیک اوضاع تغییر کند. در حقیقت حق اختراع BOE برای حس تصویر توسط افراد کم بینا است.

حق اختراع BOE

سایت فناوری چینی ITHome ، گزارش داد که شرکت نمایشگر چینی حق اختراع جدیدی را به ثبت رسانده است که راه حل های موجود را بهبود می بخشد. برخلاف راه حل های فعلی که محتوای محدودی را نشان می دهند و بسیار کند هستند، راه حل BOE سریعتر است و عملکرد بیشتری دارد. این حق اختراع از دو دستگاه تشکیل شده است:

دستگاه اصلی یک نمایشگر لمسی است که با دستگاه کوچکتری که با انگشت در تماس است، کار می کند.

هنگامی که کاربر دستگاه کوچکتر استفاده می کند (می پوشد) و دست خود را روی دستگاه لمسی که در حال نمایش یک تصویر است عبور می دهد، یک سنسور اطلاعات را به صورت بازخورد لمسی به دستگاه کوچک پوشیده شده منتقل می کند که به کاربر اجازه می دهد آنچه را که نمایش داده می شود “احساس” کند. گفته می شود که این راه حل این امکان را به وجود می آورد که افراد کم بینا فقط به تعامل با متون بلکه به طور کلی اشکال و تصاویر محدود نشوند.

ما مطمئن نیستیم که آیا راه حل BOE در هر نوع صفحه نمایش لمسی قابل استفاده است. در این صورت، تولیدکنندگان می توانند این فناوری را به کار بگیرند و آن را در دستگاه های معمولی خود که برای افرادی که قادر به دیدن هستند طراحی شده اند، اضافه کنند تا افراد کم بینا بتوانند چنین دستگاهی را بردارند و بتوانند با آن تعامل داشته باشند.

حق ثبت اختراع به تازگی در تاریخ 26 ژانویه منتشر شده است و هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه های سازنده برای آن وجود ندارد. با این وجود، امیدواریم که به زودی شاهد آن در دستگاه های تجاری باشیم.

نظر شما چیست؟ به فکر فناوری هایی هستید که به کاربران ناتوان کمک می کند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

عالیه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)