حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تویوتا پرفروش ترین برند خودرو سال ۲۰۲۰ شد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | خودرو

تویوتا در سال ۲۰۲۰ از نظر تعداد فروش خودرو از فولکس واگن پیشی گرفت تا جایگاه خود را به عنوان پرفروش ترین برند خودرو بدست آورد. سال گذشته، تولید کننده ژاپنی 9.53 میلیون وسیله نقلیه فروخته، در حالی که رقیب آلمانی آن موفق به فروش 9.31 میلیون دستگاه شده است.

پرفروش ترین برند خودرو سال ۲۰۲۰

به گفته AutoNews، هر دو شرکت در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افت فروش داشتند، اما میزان ضرر و زیان آنها مربوط به تاثیری بود که تحت همه گیرها کرونا ایجاد شده بود. بزرگترین بازار فولکس واگن اروپا است، جایی که کل فروش 24 درصد کاهش یافته است، در حالی که تویوتا در ایالات متحده پرفروش ار است، بازاری که فروش آن فقط 14.4 درصد کاهش یافته است.

در مقایسه با سال ۲۰۱۹، تویوتا ۱۱ درصد افت فروش داشته است، در حالی که فروش فولکس واگن ۱۵ درصد کاهش یافته است. هر دو رقم شامل همه برندهای موجود در هر گروه است.

از سال ۲۰۱۵ که فولکس واگن تاج پادشاهی قلمرو فروش خودرو را از تویوتا گرفت، ژاپنی ها نتوانسته بودند به مقام قبلی خود بازگردند. این علی رغم رسوایی دیزلگیت است که مشکلات زیادی را برای فولکس واگن ایجاد کرد و به آن در بازارهایی مانند اروپا که دیزل بسیار محبوب بود، آسیب رساند.

فولکس واگن

فولکس واگن

اگرچه از آن زمان به بعد، فولکس واگن تلاش طولانی تری را آغاز کرده است. با توجه به تعدادی از خودروهای برقی (EV) مهم و پرمخاطب در بازار که امسال پیشرفت چشمگیری داشته اند، انتظار می رود که گروه آلمانی تاج فروش را پس بگیرد، اما تویوتا هنوز باید در موقعیت قدرتمندی باشد.

این مهم خواهد بود زیرا خودروهای الکتریکی فولکس واگن هنوز کمی ناشناخته است. این شرکت آلمانی به وضوح روی افزایش اوج گیری این دسته خودروها در سالهای آینده حساب کرده است. اگرچه به نظر محتمل می رسد، اما هنوز خطر وجود دارد.

در همین حال، تویوتا موقعیت جدید خود را به عنوان فروشنده برتر نشان داده است اما سخنگوی تویوتا گفت:

“تمرکز ما بر روی رتبه بندی ما نیست، بلکه در خدمت رسانی به مشتریان است.”

نظر شما درباره موفقیت تویوتا چیست؟ فکر می کنید که ژاپنی ها می توانند تاج را روی سر خود نگاه دارند یا آلمانی ها آن را پی می گیرند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

طبیعیه دو دهه هست که بین 5 برند اول پرفروش دنیاست. شرکتی با استراتژی عالی و محصولات با کیفیت .

afsoon

کلا ژاپنی ها بخاطر استهلاک پایین بهترین انتخاب واسه مردم فقیر و متوسط جامعه هستن .مخصوصا تویوتا .حتی پولدار ها هم ماشین اصلی شون برند های ژاپنی هست .هرچند ژاپنی ها حتی در ساخت ماشین های پر آپشن و بروز از نظر راندمان موتور . طراحی و لوکس بودن هم میتونن با رقبای اروپایی به راحتی رقابت کنن یا در ساخت سوپر اسپورت ها افسانه های بسازن که حتی رقابت واسه اروپایی ها هم سخت باشه .اما اصولا برندی مثل تویوتا بازار قشر متوسط و فقیر جامعه رو در نظر گرفته و فعلا کد خدایی می‌کنه .قشر فقیر و متوسط کشور های جهان اول نه جهان سوم .😑

Milad7

کمپانی با اصالت و با کیفیت 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)