حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سازمان غذا و داروی آمریکا اولین داروی ترکیبی HIV با اثر بلندمدت یک ماهه را تایید کرد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | پزشکی و سلامت

انتظار می رود داروی ترکیبی Cabenuva ادامه مسیر درمان را برای افراد مبتلا به HIV هموارتر کند و از این طریق حریم خصوصی شان بیشتر حفظ شود. نهادهای نظارتی آمریکا اولین داروی ترکیبی با اثر بلندمدت را برای HIV تایید کردند. از این پس بیماران می توانند به جای استفاده روزانه از قرص ها برای کنترل عفونت ویروس ایدز، به صورت ماهانه این آمپول را تزریق کنند.

تایید داروی ترکیبی HIV با اثر طولانی مدت یک ماهه

با تایید این داروی ترکیبی به نام Cabenuva در روز پنج شنبه انتظار می رود که این امکان برای بیماران فراهم شود تا درمان HIV خود را بهتر ادامه دهند و حریم خصوصی شان بیشتر حفظ شود. این یک تغییر بزرگ نسبت به گذشته است، زمانی که بیماران مجبور بودند چندین قرص را روزانه در وعده های معین و سروقت مصرف کنند.

داروی جدید HIV

ویال های  Cabenuva

دکتر استیون دکس، متخصص HIV در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، ( البته هیچ ارتباطی با سازندگان دارو ندارد) گفت:

“این دارو کیفیت زندگی بیماران را افزایش می دهد زیرا فقط ماهی یک بار نیاز به درمان دارند و هر روز به آن ها یادآوری نمی شود که مبتلا به ایدز هستند.”

Cabenuva ترکیبی از rilpivirine (با عنوان Edurant به فروش می رسد) و یک داروی جدید به نام cabotegravir است. این دو در یک بسته بندی ارائه می شوند و باید در دو تزریق جداگانه ماهی یک بار استفاده شود. دوز هر دو ماه یک بار آن نیز در حال آزمایش است.

سازمان غذا و داروی آمریکا، Cabenuva را برای استفاده در بزرگسالانی که بیماری خود را به خوبی توسط داروهای رایج HIV کنترل کرده اند و علائم مقاومت ویروسی به دو دارو استفاده شده در Cabenuva نشان نداده اند، تصویب کرد.

این سازمان همچنین استفاده از قرص های cabotegravir و rilpivirine را به مدت یک ماه به منظور ایجاد تحمل دارویی قبل از تزریق این آمپول تأیید کرد.

داروسازی ViiV گفت که هزینه آمپول ترکیبی برای تزریق اولیه که دوز بالاتری دارد، 5940 دلار است و پس از آن ماهانه 3960 دلار خواهد بود. این شرکت گفت که این مبلغ تقریبا معادل هزینه ای است که بیماران در حال حاضر برای قرص های روزانه شان می پردازند. مبلغی که بیمار پرداخت می کند به بیمه، درآمد و سایر موارد بستگی دارد.

شرکت داروسازی viiv

شرکت داروسازی viiv

تحقیقات نشان می دهد که بیماران تزریق آمپول را ترجیح می دهند

دکتر جودیت کوریر، متخصص HIV در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، گفت: “حتی افرادی که یک بار در روز یک قرص مصرف می کنند و روند رو به بهبودی دارند ترجیح می دهند به تزریق روی بیاورند.” وی این تحقیقات را برای داروسازی ViiV انجام داد و یک گزارش درمورد این دارو در مجله پزشکی نیوانگلند نوشت.

دکس گفت: ” این آمپول این امید را می دهد تا درمان برای گروه هایی از بیماران که به سختی پایبند به درمان هستند ( از جمله افرادی که بیماری روانی یا مشکل سو مصرف مواد دارند) راحت تر شود. این یک نیاز بزرگ بود که امیدواریم این دارو آن را برآورده کند.”

داروسازی ViiV قصد دارد برای پیشگیری از HIV تاییدیه cabotegravir را به طور جداگانه بگیرد. دو مطالعه اخیر نشان داده است که تزریق cabotegravir به صورت هر دو ماه یک بار موثرتر از استفاده روزانه ی قرص Truvada برای پیشگیری از ابتلا به ویروس در شریک جنسی فرد آلوده است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Finch

بهشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی