حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش ارزش گوشی اندرویدی در سال اول ۲ برابر بیشتر از آیفون هاست

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، موبایل

هنگام خرید تلفن، بیشتر ما امیدواریم که این گوشی برای دو سال دوام داشته باشد. ما همچنین امیدواریم که در پایان عمر خود بازپرداخت مناسبی داشته باشد. با این حال، ارزش خرید بستگی زیادی به برند و مدل دستگاه شما متعلق است. در حقیقت کاهش ارزش گوشی اندرویدی در سال اول ۲ برابر بیشتر از آیفون هاست.

کاهش ارزش گوشی اندرویدی

بر اساس گزارشی از BankMyCell یعنی سایتی که قیمت های تجاری تلفن ها را ردیابی می کند، پرچمداران اندروید در سال اول دو برابر ارزش خود را (۳۳.۶۲ درصد قیمت اولیه می شود) نسبت به آیفون (۱۶.۷۰ درصد قیمت اولیه می شود) از دست می دهند. بعد از دو سال، قیمت تلفن اندرویدی 61.50٪ در مقایسه با 35.70٪ آیفون، کاهش می یابد. قابل توجه است، این داده ها طرح های تشویقی محدود برندها یا شرکت مخابراتی را در نظر نمی گیرند.

این گزارش همچنین استهلاک ارزش دو گوشی محبوب یعنی Galaxy S20 در مقابل iPhone 11 را نشان می دهد. در اینجا نحوه کاهش ارزش آنها پس از ۹ ماه آورده شده است:

  1. ۱- گلکسی اس ۲۰ (-34.78٪) در برابر آیفون ۱۱ (-12.84٪)
  2. ۲- گلکسی اس ۲۰ پلاس (-30.59٪) در برابر آیفون ۱۱ پرو (-21.31٪)
  3. ۳- گلکسی اس ۲۰ اولترا (-36.30٪) در برابر آیفون ۱۱ پرو مکس  (-15.96٪)

وب سایت BankMyCell مشاهدات جذاب دیگری نیز در این گزارش انجام داده است. این نکته حاکی از آن است که تلفن های سری گوگل پیکسل در طی یک سال -38.46٪ ارزش خود را از دست می دهند و Pixel 4 با استهلاک ارزش -40.56٪ (- 160 دلار) در جدول کلی قرار دارد. سونی، موتورولا و HTC بدترین عملکرد را داشتند. تلفن های آنها به ترتیب 39.51٪ ، 42.57٪ و 53.08٪ ارزش یک دوره 12 ماهه را از دست می دهند.

فاکتورهای مختلفی در کاهش قیمت تلفن وجود دارد مانند در دسترس بودن به روزرسانی های نرم افزار، طول عمر و عملکرد سخت افزار. گفته می شود که آیفون های اپل دارای سخت افزار با کیفیتی هستند که سالها همچنان به روزرسانی های نرم افزاری را دریافت می کنند. در مقایسه، علی رغم دریافت به روزرسانی سریع نرم افزار، تلفن های پیکسل گوگل، اغلب با مشکلات سخت افزاری جدی روبرو هستند و این در گزارش منعکس شده است.

نظر شما چیست؟ این موضوع را شما هم لمس کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خصوصا داخل ایران که موقع فروش برای گوشی های اندرویدی 30 درصد کم میکنن ولی برای ایفون ها 15 درصد

Mahdi

ایرانو با هیجا مقایسه نکن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)