حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع مایکروسافت برای تنظیم شدن درجه باز بودن نمایشگر با توجه به نگاه شما

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

امروز شاهد حق اختراع مایکروسافت برای تنظیم شدن درجه باز بودن نمایشگر با توجه به نگاه شما هستیم. هر چند شخصا خیلی کاربری نیستم که میان خوبی با عملکردهای خودکار دستگاه داشته باشم و حتی مثلا تنظیم نور نمایشگر خودکار دستگاه هایم هم خاموش است اما این حق اختراع می تواند در نوع خود جذاب باشد.

حق اختراع مایکروسافت

اوایل این ماه مایکروسافت برای یک لپ تاپ منحصر به فرد حق اختراع جدید را در اروپا ثبت کرد. این دستگاه از یک نمایشگر اتوماتیک برخوردار است که قادر است زاویه دید خود را متناسب با نگاه کاربر تنظیم کند.

بر اساس گزارش PatentlyApple، حق ثبت اختراع غول فناوری آمریکایی جزئیات مکانیزمی را برای یک صفحه نمایش به صورت خودکار تنظیم می کند که می تواند خود را با توجه به موقعیت کاربران در مقابل لپتاپ اصلاح کند.

حق اختراع مایکروسافت

حق اختراع مایکروسافت

این با توجه به اینکه “محتوای نمایش داده شده روی صفحه” نیز ممکن است تغییر جهت دهد تا بهترین زاویه دید ممکن را برای کاربر ایجاد کند، این حق اختراع خیلی زیاد منحصر به فرد است! کاربردهای آن در مصرف روزانه چندرسانه ای بسیار زیاد است، خصوصاً در تنظیمات مختلف مانند مسافرت یا حتی برای افراد با توانایی متفاوت نیز مفید است. البته اینجا فقط سرفیس استودیو است که در ذهن به شدت مستعد استفاده از این فناوری دیده می شود.

طبق یادداشت های رسمی مربوط به حق ثبت اختراع مایکروسافت، برای تغییر جهت یا زاویه نمایشگر، نیازی به تعامل کاربر یا ورودی اطلاعات نیست. به آن معنی که این یک سیستم کاملاً خودکار است که فعالانه زاویه صفحه را بر حسب موقعیت کاربران کنترل و تغییر می دهد. این مکانیسم همچنین قادر به اندازه گیری فاصله چشم کاربر از صفحه نمایش و حتی پردازش تغییرات مورد نیاز بر اساس داده های ترسیم شده خواهد بود.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا مایکروسافت در حال کار بر روی چنین لپ تاپی است یا اینکه فقط فناوری جدید را ارائه می دهد. اگرچه، این می تواند در بازار چه برای افراد حرفه ای و چه برای کاربرانی که بیشتر مصرف کننده محتوا هستند، بسیار مفید باشد. این شرکت درخواست ثبت اختراع را در دسامبر سال 2020 ثبت کرده بود که در 7 ژانویه 2021 منتشر شد.

نظر شما چیست؟ به نظر هیچان انگیز می رسد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)