حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساب در حال ساخت ربات زیردریایی برای برنامه ضد مین انگلیس-فرانسه است

شرکت سوئدی ساب اخیرا اعلام کرده است که قراردادی را به منظور تحویل زیردریایی هایی که قادر به منفجر کردن مین های دریایی هستند با طرف انگلیسی-فرانسوی امضاء کرده است.

قرارداد ساب

این قرارداد ارزشی بالغ بر 300 میلیون کرون (37 میلیون دلار) دارد و ساب قرار است سیستم خنثی سازی مین خود را در اختیار طرف مقابل قرار دهد. این سیستم شامل یک زیردریایی هدایت پذیر از راه دور استکه قادر است به شناسایی انواع مختلف مین های بپردازد و با استفاده از اتصال مواد منفجره به آنها، سبب نابودیشان شود. این ربات ها می توانند تا سه بسته انفجاری را با خود حمل کنند و این به این معنی است که هربار میتوان چندین مین را منفجر کرد.

انتظار می رود که تا سال 2020 اولین نمونه از این زیردریایی ها تحویل شرکت Thales فرانسه شود. این شرکت مدیریت امور مربوط به این برنامه مشترک را به عهده دارد و طرف اصلی قرارداد با شرکت ساب است. این برنامه مشترک به نوسازی گسترده تجهیزات ضد مین دو کشور و تاکتیک های آنها با تمرکز ویژه بر پلتفرم های بدون سرنشین می پردازد.

گورگن ژوهانسن، رئیس بخش دینامیک شرکت ساب بر این باور است که: “ما مفتخر هستیم تا اولین قرارداد برای این محصول را اعلام کنیم، تحویل تجهیزاتی که نیروهای دریایی دو کشور را کمک می کنند تا عملیات های ضدمین بهینه تر و امن تری داشته باشد، برای ما موفقیت بزرگی محسوب می شود. زیرا اپراتور دستگاه قادر خواهد بود از فاصله ای کاملا امن مین های متعددی را خنثی کند.”

برنامه مشترک ضد مین فرانسه و انگلستان ریشه در پیمان لنکستر در سال 2010 دارد. اگرچه مطالعات اولیه این کار از سال 2015 آغاز شد. علاوه بر زیردریایی ساب، 5 فناوری دیگر نیز از جمله ربات ها و حسگرهای دیگر در این برنامه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. سازنده این فناوری ها شرکت های ECA,ASV و Thales هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد