حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین در آن سوی مرز هیمالیا در خاک هند دهکده ای با صد خانه ساخته است

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد چین دهکده ای با 100 خانه در مرز مورد مناقشه هند و چین ساخته است و در میان این تنش ها بین دو کشور پکن ادعا می کند که آن منطقه در مالکیت آن ها قرار دارد.

درگیری هند و چین در مرز هیمالیا

  • تصاویر ماهواره ای یک دهکده 100 خانه ای در 2.8 مایلی داخل خاک هند یعنی در ایالت آروناچال پرادش را نشان می دهد.
  • براساس تصاویر ماهواره ای از آگوست 2019، پکن ظرف یک سال این دهکده را ساخته است.
  • این روستا در منطقه سوبان سیری بالایی واقع شده است، منطقه ای که هم پکن و هم دهلی ادعای آن را می کنند.
  • روز جمعه تصویری منتشر شد که نشان می دهد تانک های چینی و هندی در مرز مورد مناقشه هیمالیا در مقابل هم هستند.
  • عکس تانک ها از زمانی که توسط مطبوعات طرفدار پکن گرفته شد، اولین بار در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.
  • به نظر می رسد که تصاویر از مرز کنترل واقعی (LAC) ، یعنی مرز هند و چین در هیمالیا باشد.
  • در این مرز در ژوئن سال گذشته شاهد نبرد تن به تن وحشتناکی بودیم که باعث کشته شدن دست کم 20 سرباز هندی شد.

بر اساس تصاویر ماهواره ای منتشر شده از رسانه های هند، چین دهکده ای با 100 خانه در منطقه مورد مناقشه هند ساخته است که پکن در این میان ادعا می کند که این منطقه متعلق  به آن هاست.

این تصاویر که در اول نوامبر سال گذشته گرفته شده است، توسعه 101 خانه را در شمال شرقی ایالت آروناچال پرادش در 2.8 مایلی خاک هند نشان می دهد.

تصاویر مربوط به بیش از یک سال پیش نشان می دهند که در این منطقه هیچ گونه ساخت و سازی نبوده است و این بدین معنی است که دهکده در 12 ماه گذشته ساخته شده است.

این روستا در حاشیه رودخانه تساری چو در منطقه سوبان سیری بالایی واقع شده است، منطقه ای که مورد ادعای پکن و دهلی است و در سال های گذشته محل درگیری مسلحانه نیز بوده است.

چین ساخت این روستا را تصدیق نکرده است. وزارت خارجه هند هنگام ارائه تصاویر توسط محققان، در مورد محتوای عکس ها اختلاف نظر نداشت.

این تصاویر امروز منتشر شد؛ یعنی چند روز پس از رویارویی تانک های چینی و هندی که در فاصله 100 متری از یکدیگر در منطقه ی مورد مناقشه مرز هیمالیا ایستاده اند

مرز چین و هند

یک مکان یاب دهکده چین را در فاصله 2.8 مایلی خاک هند نشان می دهد

مرز چین و هند

یک عکس ماهواره ای دهکده تازه احداث شده چین را در 2.8 مایلی داخل خاک هند در شمال شرقی ایالت آروناچال پرادش نشان می دهد

مرز چین و هند

تصاویر مشابه از این منطقه در اوت 2019 هیچ گونه ساخت و سازی را نشان نمی دهد، به این معنی که این روستا در طی یک سال گذسته ساخته شده است

روز جمعه، تصویری که در سایت رسانه های اجتماعی چینی Weibo به اشتراک گذاشته شد، نشان می دهد وسایل نقلیه زرهی در کنار اردوگاه هایی در امتداد مرز 2000 مایلی صف کشیده اند؛ مرزی که سال گذشته در آن 20 سرباز هندی کشته شدند.

در مورد دهکده جدید در آروناچال پرادش، وزارت امور خارجه هند اظهار داشت: “ما گزارش های اخیر در مورد ساخت و ساز چین در مناطق مرزی هند را بررسی کرده ایم. چین در چند سال گذشته چنین فعالیت های ساخت و ساز زیربنایی را چندین بار تکرار کرده است. دولت ما نیز زیرساخت های مرزی از جمله ساخت جاده ها، پل ها و غیره را افزایش داده است، که این امر ارتباطات مورد نیاز مردم محلی در مرز را فراهم کرده است.”

در ماه اکتبر، چین ادعا کرد این هند است که در حال توسعه زیرساخت ها در مرز است و آن ها را به افزایش استقرار نظامی خود متهم کرد.

طبق گزارش NDTV، هیچ نشانی از شهرک سازی هند در نزدیکی دهکده جدید چین وجود ندارد.

مرز هند و چین

کارشناسان معتقدند این روستا در نزدیکی یک منطقه نظامی رو به جلو چینی ساخته شده است. این افشاگری چند روز پس از روبرو شدن تانک های هندی و چینی در مناطق دیگر مرز هیمالیا صورت گرفت

در همان ماه که تصاویر ماهواره ای گرفته شد، یک نماینده هندی، تاپیر گائو، به پارلمان چین هشدار داد که این دولت در حال تجاوز به خاک هند است.

تاپیر گائو گفت: “ساخت و ساز هنوز ادامه دارد. اگر مسیر را در امتداد رودخانه دنبال کنید، مشاهده می کنید که چین بیش از 60-70 کیلومتر وارد منطقه سوبان سیری بالایی شده است. آن ها در حال ساخت جاده ای در امتداد رودخانه ای هستند که محلی ها به آن لنسی می گویند و در مسیر رودخانه سوبان سیری قرار دارد.”

به گزارش NDT، امروز گائو گفت پکن همچنین ساخت جاده جدید دو بانده را آغاز کرده است.

وزارت خارجه اعلام نکرد که آیا ساخت و ساز جدید با پکن مطرح شده است یا خیر.

NDTV گزارش داد که این روستا نزدیک به سازه ای ساخته شده است که به عقیده تحلیلگران نظامی یک منطقه نظامی چینی است.

مرز هند و چین

به گفته کارشناسان، منطقه نظامی نیز به طور گسترده ساخته شده است. چین و هند همدیگر را به افزایش پروژه های ساخت و ساز در مرز متهم کرده اند

به گفته کارشناسان، منطقه نظامی نیز به طور گسترده ساخته شده است. چین و هند همدیگر را به افزایش پروژه های ساخت و ساز در مرز متهم کرده اند.

دهلی نو در مرز مک ماهون قرار دارد و این مرز بین تبت و شمال شرقی هند است، که به عقیده هند مرز بین هند و چین است. اما پکن در این زمینه اختلاف نظر دارد.

پس از جنگ چین و هند در سال 1962، دشمنان توافق کردند که برای جدا کردن قلمرو هند و چین به مرز کنترل واقعی (LAC) احترام بگذارند.

کلود آرپی، متخصص روابط هند و چین، به NDTV گفت که این روستا در جنوب مرز مک ماهون است.

وی گفت: ” ساخت و ساز روستا یک مسئله کاملاً جدی است زیرا در سایر نقاط مرز پیامدهای دیگری نیز در پی دارد.”

هر دو کشور قبلاً توافق کردند که از منافع جمعیت ساکن خود در مناطق مرزی محافظت کنند و برای حفظ صلح و آرامش در منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

در سال 1959، پس از یک حادثه نظامی در نزدیکی رودخانه تساری چو، دهلی به خاطر شلیک بدون هشدار سربازان چینی به ایستگاه نظامی هندی، به پکن شکایت کرد.

دکتر برهما چلانی، کارشناس امور استراتژیک گفت: “تجاوز [چین] به منطقه ای که به وضوح در هند قرار دارد، تاییدی بر پنهان کاری و سرعت عمل چین است که با کم توجهی به عواقب ژئوپلیتیک، قصد تغییر خطوط مرزی را دارد.”

از زمان درگیری ماه ژوئن (اولین جنگ مرگبار در 45 سال گذشته) هند و چین مواضع خود را در دو طرف منطقه لاداخ هند به شدت مستحکم کرده و هزاران سرباز مستقر کرده اند.

این عکس برای اولین بار توسط یک وبلاگنویس نظامی در سایت اجتماعی چینی Weibo به اشتراک گذاشته شد و پس از آن توسط سایت های خبری طرفدار پکن انتخاب شد که به قدرت تانک های نوع 15 خود می بالند.

مرز هند و چین

مرز هند و چین

از زمان درگیری ماه ژوئن، اولین جنگ مرگبار در 45 سال گذشته، هند و چین به شدت مواضع خود را در هر دو طرف منطقه لاداخ هند تقویت کرده اند

روز دوشنبه، Times of India گزارش داد كه چینی ها حدود 10 هزار سرباز را كه در مرز LAC خدمت می کنند، به منطقه منتقل کرده است.

نزدیک به 35 تانک چینی در نزدیکی ایستگاه های مستقر ارتش هند وجود دارد. مشخص نیست که هندی ها در پاسخ چند تانک دارند.

نبرد سال گذشته دره گالوان منجر به تحریم کالاهای چینی و اعتراضات خشونت بار در خیابان های دهلی نو، پایتخت هند، شد.

در ماه نوامبر، دو طرف طرح عقب نشینی نیروها و ایجاد مناطق ممنوعه نظامی را آغاز کردند، اما به نظر می رسد مذاکرات به نتیجه نرسیده است.

نیروهای هندی هنوز سوگوار مرگ سربازان خود هستند و یاد آن ها بار دیگر در روز جمعه، روز ملی ارتش هند، زنده شد.

ژنرال مانوج موکوند ناراوانه فداکاری عالی دلیران دره گالوان را ستود.

وی گفت: “ارتش برای حفاظت از مرزهای هند و چین در مرز LAC اقدامات سریع اتخاذ کرده و به توطئه پكن برای جابجایی مرز پاسخ مناسب داده است. ما متعهد هستیم که از طریق مذاکره و تلاش های سیاسی، اختلافات خود را حل و فصل کنیم اما هیچ کس نباید صبر دیگری را لبریز کند.”

هندی ها ادعا می کنند که بین ماه های آوریل و مه سال گذشته چینی ها نزدیک به 50 هزار نیرو و همچنین توپخانه ای بزرگ و زیرساخت هایی برای حمایت از نیروهای خود در نزدیکی مرز مستقر کرده اند.

در اوایل این هفته، سخنگوی تبلیغاتی پکن China.com مقاله ای را منتشر کرد که با افتخار از برتری تانک های نوع 15 چین در برابر تانک های T-17 و T-90 هند مباهات می کرد.

طبق این گزارش هند سال هاست که در مرز غربی فعالیت می کند و مانورهای زیادی در استفاده از تانک و خودروهای زرهی داشته است.

با این حال، PLA (ارتش آزادی خواه خلق) توانست به سرعت تعداد تانك ها را در نقاط خاصی افزایش دهد و بدین صورت سطح تجهیزات و فن آوری بلافاصله تقویت شد.

جمعه گذشته، یک سرباز چینی پس از گم شدن در مرز(بنابر گفته خودش) ، توسط نیروهای هندی دستگیر شد.

در بیانیه ارتش هند آمده است: “طبق روال تعیین شده با سرباز PLA برخورد می شود و شرایطی که وی از مرز LAC عبور کرده است در حال بررسی است.”

PLA ادعا كرد كه این سرباز در تاريكي و پیچ های مرز گم شده و اصرار داشت كه هند این ادعا را بپذیرد.

روزنامه نظامی افزود: “هند باید کاملاً به توافق نامه های مربوطه بین دو کشور پایبند باشد و سرباز مفقود شده را به سرعت به چین برگرداند تا در آرام کردن و تنش زدایی وضعیت مرزی چین و هند کمک کند.”

یک سرباز چینی دیگر نیز در ماه اکتبر توسط نیروهای هندی برای مدت کوتاهی در همان منطقه نگهداری شد.

مرز هند و چین

در ماه ژوئن، ارتش هند چینی ها را به استفاده از چماق هایی که با سیم خاردار و میخ برای ضرب و شتم نیروهای هندی استفاده کرده اند متهم کرد. درگیری دره گالوان منجر به کشته شدن حداقل 20 سرباز هندی شد

در ماه ژوئن، ارتش هند چینی ها را به استفاده از چماق هایی که با سیم خاردار و میخ برای ضرب و شتم نیروهای هندی استفاده کرده اند متهم کرد. درگیری دره گالوان منجر به کشته شدن حداقل 20 سرباز هندی شد.

درگیری در مرز هیمالیا که منجر به کشته شدن حداقل 20 سرباز هندی شد، موجب تنش میان چین و هند در ژوئن گذشته شد.

در ماه های بعدی، همسایگان دارای سلاح هسته ای ده ها هزار سرباز در سراسر منطقه لاداخ هند و فلات تبت چین مستقر کردند.

هند و چین از دوره استعمار انگلیس بر سر این اراضی اختلاف داشتند.

سه سال پس از استقلال هند در سال 1947 و یک سال پس از به قدرت رسیدن کمونیست ها در چین، دولت جدید پکن به شدت از ادعاهای خود دفاع کرد و معاهدات قبلی را که به گفته خود تحت فشار و اجبار امضا شده بود، رد کرد. اما هند می گوید این معاهدات پابرجاست.

این رویکرد پکن در زمان شی جین پینگ تقویت شد. او قدرتمندترین رهبر چین در دهه های گذشته است که سوگند یاد کرده حتی یک متر از سرزمینش را تسلیم نخواهد کرد.

در دهه 1950، چین ساخت جاده ای استراتژیک در فلات غیرمسکونی آکسای چین را برای اتصال مناطق ناآرام تبت و سین کیانگ آغاز کرد.

هند با این ادعا مخالفت کرد و آکسای چین را به عنوان بخشی از لاداخ دانست. لاداخ خود متعلق به پادشاهی سابق کشمیر بود که اکنون بین هند و پاکستان تقسیم شده است.

پس از آن که هند اجازه داد رهبر معنوی تبت، دالایی لاما، پس از فرار از وطن خود در سال 1959 در طی یک قیام بی ثمر بر ضد حکومت چین، در دارالسلا در شمال هند یک دولت تبعیدی برای خود تاسیس کند، روابط این دو کشور بیش از پیش متشنج شد.

این اختلافات منجر به جنگ یک ماهه تلخ در سال 1962 شد. در سال 1967 و 1975 مجدداً جنگ درگرفت و منجر به کشته شدن بیشتر نیروهای هر دو طرف شد.

آن ها از آن زمان پروتکل هایی را تصویب کردند، از جمله توافق نامه عدم استفاده از سلاح گرم، اما این پروتکل ها در درگیری های امسال شکسته شدند.

مرز هند و چین

پرابژوت سینگ، پسر ساتنام سینگ، یک سرباز هندی که در درگیری مرزی با نیروهای چینی در منطقه لاداخ کشته شد، در مراسم تشییع جنازه پدرش در روستای بوجراج در گورداسپور، پنجاب هند، در 18 ژوئن 2020، در کنار تابوت پدرش ادای احترام می کند

مرز هند و چین

پس از انتشار خبر خشونت در مرز، هندی ها تصاویر رئیس جمهور چین شی جین پینگ را در 16 ژوئن در بوپال می سوزانند

پس از انتشار خبر خشونت در مرز، هندی ها تصاویر رئیس جمهور چین شی جین پینگ را در 16 ژوئن در بوپال می سوزانند

در این میان، چین روابط خود را با پاکستان، رقیب سرسخت هند، مستحکم می کند و از آن ها در مسئله کشمیر حمایت می کند.

مرز LAC که به شدت مورد مناقشه است، مناطق تحت تسلط چین و هند را از لاداخ در غرب تا ایالت شرقی هند آروناچال پرادش(که چین ادعای آن را دارد) کاملا جدا می کند. این منطقه در جایی که اقوام هیمالیایی نپال و بوتان با چین هم مرز هستند، به بخش های مختلفی تقسیم شده است.

طبق گفته دولت هند، مرز واقعی 2167 مایل است، اما  چین رقم نسبتاً کوچک تری را اعلام کره است.

همانطور که از نام آن پیداست، این مرز به جای ادعاهای ارضی، مناطق کنترل فیزیکی را مرزبندی می کند.

در مجموع، چین ادعا می کند حدود 35000 مایل مربع سرزمین در شمال شرقی هند، از جمله آروناچال پرادش با جمعیت عمدتا بودایی در مالکیت اوست.

هند می گوید چین 15000 مایل مربع از قلمرویش را در فلات آکسای چین اشغال کرده است، منطقه ای که هند آن را بخشی از لاداخ می داند، جایی که درگیری اخیر در آنجا رخ داده است.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

نمی‌دونم چه ربطی به من شما داره
اگر ایران بود رایگان میداد بهشون
مثل دریای خزر سهم 50 درصدی شده کمتر از 20 درصد انگار نه انگار

afsoon

😂😂ترنجی جان مطلب تکنولوژی کم آوردی رفتی خبرگذاری شدی 😂

Milad7

جلل خالق 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی