حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فرخوان تسلا برای ۱۵۸ هزار خودرو سری S و X به دلیل مشکل صفحه لمسی

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | حتما بخوانید، خودرو

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) روز چهارشنبه از تسلا خواست كه ۱۵۸ هزار دستگاه مدل S و Model X را به دلیل خرابی واحد كنترل رسانه (MCU) فراخوانی کند. این مشکل می تواند خطرات ایمنی را ایجاد كند و منجر به عدم عملکرد صفحه لمسی شود. به ترتیب شاهد فرخوان تسلا برای ۱۵۸ هزار خودرو سری S و X به دلیل مشکل صفحه لمسی خواهیم بود.

فرخوان تسلا برای ۱۵۸ هزار خودرو سری S و X

آژانس ایمنی خودرو پس از به روزرسانی ایمنی در ماه نوامبر، طی نامه ای رسمی به تسلا یک درخواست غیرمعمول را مطرح کرد و گفت که به طور آزمایشی نتیجه گیری کرده است که مدل های 2012-2018 مدل S و سری ساخت 2016-2018 مدل X “دارای نقص مربوط به ایمنی وسایل نقلیه موتوری است. ”

تسلا بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد اما باید تا 27 ژانویه به NHTSA پاسخ دهد. اگر موافق نباشد، باید “توضیحات کاملی درباره تصمیم خود” به آژانس ارائه دهد. برای این آژانس غیرمعمول است که رسماً خواستار فراخوان شود. خودروسازان معمولاً داوطلبانه با یک فراخوان موافقت می کنند.

آژانس گفته است كه پس از در نظر گرفتن “ارائه توجیهی فنی تسلا … و ارزیابی اظهارات تسلا” به دنبال فراخوان است.

NHTSA افزود:

“در هنگام بررسی داده ها، تسلا تأیید کرد که با توجه به ظرفیت ذخیره سازی محدود حافظه، همه واحدها به طور حتم از کار خواهند افتاد.”

آژانس به تسلا گفت که سایر خودروسازان فراخوان های زیادی را برای موارد ایمنی مشابه صادر کرده اند.

این آژانس گفت:

خرابی های صفحه لمسی موارد ایمنی قابل توجهی را ایجاد می کند، از جمله از دست دادن تصاویر دوربین عقب یا پشتیبان. این در ۹ فراخوان قبلی توسط سایر خودروسازان برای مشکلات مشابه ذکر شده است.

NHTSA گفت، وسایل نقلیه تسلا که استفاده از صفحه لمسی را شاید از دست بدهند ممکن است به دلیل کمبود احتمالی صدای های هشدار، حسگر راننده و هشدارهای مرتبط با این عملکردهای خودرو، سیستم رانندگی خودکار و عملکرد خودرو را تحت تأثیر قرار دهند. این گزارش اضافه کرد که از بین رفتن هشدارها به سیستمهایی مانند راننده اتوماتیک “خطر وقوع تصادف را افزایش می دهد زیرا ممکن است رانندگان از خرابی عملکرد سیستم بی اطلاع باشند.”

خرابی صفحه لمسی باعث می شود رانندگان نتوانند از سیستم های مه زدایی و برفک زدایی شیشه جلو استفاده کنند که “ممکن است باعث کاهش دید راننده در هوای نامناسب شود و خطر تصادف را افزایش دهد.”

NHTSA خاطرنشان کرد:

“تسلا چندین نسخه به روزرسانی OTA را در تلاش برای کاهش برخی از مسائل انجام داده است … اما به طور آزمایشی معتقد است که این به روزرسانی ها از نظر رویه ای و محتوا کافی نیستند.”

این سازمان خاطرنشان کرد که طبق قانون:

” سازندگان وسایل نقلیه موظفند برای رفع نقص مربوط به ایمنی فراخوان انجام دهند.”

NHTSA گفت در ماه نوامبر ۱۲۵۲۳ ادعا و شکایت در مورد این موضوع را بررسی کرده است، که تقریباً 8 درصد از وسایل نقلیه تحت بررسی را تحت تأثیر قرار می دهد. در بسیاری از شکایات گفته شده بود که تسلا مالکان را مجبور به پرداخت هزینه برای تعویض واحد پس از انقضا ضمانت ها می کند.

نظر شما چیست؟ درباره این مشکل صفحه نمایش لمسی خودروهای تسلا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

حسرت به دلمون موند ایران خودرو و سایپا ی بار فراخوان بدن 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)