حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

الکسا ایران را تحریم کرده است؟

سرویس الکسا آمازون را شاید بشناسید. یک سرویس مقایسه عملکرد وب سایت ها است که آن ها رتبه بندی می کند. این رتبه بندی شاید به اشتباه، ارزش گذاری وب سایت ها را هم انجام می دهد. به هر صورت، Alexa یکی از سرویس های مطرح و شناخته شده در سطح جهان به شمار می رود. ما امروز متوجه شدیم که احتمالا الکسا ایران را تحریم کرده است. چرا؟ چون بدون فیلترشکن خطای Forbidden می دهد.

الکسا ایران

تحریم ایران توسط الکسا

تحریم ایران توسط الکسا

همانطور که در تصویر بالا می بینید، وقتی بدون فیلترشکن اقدام به استفاده از سرویس Alexa.com می کنید، با خطای بالا رو به رو می شوید. ما چک کردیم و متوجه شدیم که این ارتباطی به سرور سایت مورد ندارد که در ایران باشد یا خارج کشور.

با روشن کردن فیلترشکن اما این سرویس به راحتی کار می کند و مشکلی ندارد. هنوز مشخص نیست که این موضوع چقدر روی پایش وب سایت های ایرانی توسط این سرویس تاثیر خواهد گداشت. همچنین نمی دانیم که ارزش رتبه بندی این سرویس در کشور و با توجه محدودیت موجود به کجا خواهد رفت.

الکسا یکی از سرویس های آمازون است. در آگوست 2019 آمازون همچنین دسترسی به زیرساخت های ابری خود را برای توسعه دهندگان و شرکت های مستقر در ایران قطع کرد.

شما از سرویس Alexa استفاده می کردید؟ فکر می کنید که این تحریم آمازون چه تاثیری روی اکوسیستم وب فارسی خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرین کرمانی

برای منم دیروز اینطور شد. ولی فک کنم بیشتر برای استفاده از سایت به صورت متداول هست چون بعد یک روز دوباره ارور برطرف میشه و سایت بدون مشکلی بالا میاره.

Milad7

کلا داخل ایران دائم الوی پی ان باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)