حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت های ژاپنی در حال کاهش وابستگی زنجیره تأمین خود از چین هستند

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | تجاری

چین با توجه به اینکه در بحث زنجیره تأمین و تولید یک قطعه ضروری در پازل است، کنترل عظیمی در دنیای فناوری دارد. با همه گیری COVID-19، چندین شرکت برای تنوع بخشیدن به تولید از چین به کشورهای دیگر اقدام کرده اند. همچنین جالب است بدانید که شرکت های ژاپنی در حال کاهش وابستگی زنجیره تأمین خود از چین هستند.

به نظر می رسد زمان تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین است. طبق این گزارش، بیش از 40 درصد شرکت های فناوری ژاپنی در تلاش برای ایجاد تنوع در تولید و منبع تولید قطعات خود از چین هستند.

این شرکت ها شامل آنهایی هستند که دولت آنها را به عنوان پردازش فناوری حساس مرتبط با امنیت شناخته است. هدف از این اقدام همچنین کاهش خطرات امنیتی مرتبط با جنگ تجاری در حال انجام ایالات متحده و چین است.

این گزارش نشان می دهد که در یک نظرسنجی انجام شده، 42 شرکت از 96 موردی که پاسخ داده اند، با انتقال به هند و کشورهای جنوب شرقی آسیا منابع تأمین خود را متنوع کرده اند یا در حال بررسی تنوع در زنجیره تأمین خود هستند.

علاوه بر این، سه شرکت گفتند که مجبور به کوچک کردن واحدهایی عملیاتی خود و یا خارج شدن از چین هستند. هشت شرکت گفته اند که به این فکر می کنند که چه کاری انجام دهند. 26 شرکت گفتند که آنها محدودیتهایی را در تحقیقات مشترک با شرکای خود ایجاد کردند که می توانست باعث نشت فناوری شود در حالی که شش شرکت اقدامی نکرده اند.

این گزارش می افزاید که پس از مشخص شدن اینکه بسیاری از شرکتهای چند ملیتی با کارخانجات چینی که مظنون به تحمیل کار اجباری به اقلیتهای قومی چین هستند، معامله می کنند، مشاغل شروع به چنین اقدامی کردند.

نظر شما درباره این تنوع بخشی به زنجیره تامین شرکت های ژاپنی از چین به کشورهای دیگر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yousef.komando

دیره دیگه
این کارو باید زمانی میکرد که
وقتی خبرنگار ها از رئیس جمهور ژاپن پرسیدند
چگونه میخواهید وقتی امریکا ان زمان ژاپن را شکست داد شما چطور میخواهید امریکارو شکست دهید و اونم گفت که ما زمانی امریکا رو شکست دادیم که تلفن پاناسونیک ما بر روی میز رئیس جمهور امریکا هست

SHREK

از ما اسکی رفتم به مولا ما با ارسال پراید به آمریکا و تبدیل کاخ سفید به حسینیه آمریکا شکست دادیم🔥🔥🔥😎

Milad7

فعلا که چین در حال تصرف کل دنیاس 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)