حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش کمیسیون اپل برای توسعه دهندگان خرده پا اعمال شد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

احتمالا دعاوی توسعه دهندگان بزرگ با اپل را پیرامون انحصارطلبی این شرکت درباره فضای قابل دانلود نرم افزارها به یاد دارید. موضوعی که عدم تنوع در آن به محدودیت کاربران به اپ استور منجر شده و سپس همه باید تابع قوانین اپل باشند. یکی از این قوانین را می توان کمیسیون ۳۰ درصدی اپل از درآمد آنها داشت. اپل برای کاهش فشار افکار عمومی اقدام  حمایت از کسب و کارهای کوچک کرده است. در راستای این تصمیم کاهش کمیسیون اپل برای توسعه دهندگان خرده پا اعمال شد. البته که این سهم اندکی از درآمد اپل را تحت تاثیر قرار خواهد داد ولی برای توسعه دهندگان کوچک خوب است. با این حال انحصار اپل همچنان پابرجاست.

کاهش کمیسیون اپل

به گزارش AppleInsider، اپل کمیسیون های کمتری را از برخی از توسعه دهندگان کوچک در App Store خود آغاز کرده است. این غول فناوری این برنامه را در ماه نوامبر معرفی كرد و به توسعه دهندگانی كه سالانه كمتر از ۱ میلیون دلار درآمد دارند می تواند هزینه های App Store را به نصف كاهش دهد. به جای پرداخت ۳۰ درصد نرخ کارمزد، شرکت کنندگان فقط باید ۱۵ درصد برای خریدها و خرید درون برنامه ای پرداخت کنند.

غول فناوری از اوایل دسامبر پذیرش ثبت نام کنندگان را آغاز کرد و این برنامه قرار بود از اول ژانویه 2021 شروع شود. به نظر می رسد اپل ممکن است تصمیم گرفته باشد کار را چند روزی زودتر شروع کند، حداقل برای برخی از توسعه دهندگان.

همانطور که AppleInsider یادآور شد، بنیانگذار نرم افزار Apparent و چند شرکت کننده دیگر نشان دادند که هزینه های کاهش یافته برنامه اکنون در حال اجرا هستند. Gorban این اطلاعات را با چند عکس توئیت کرد که بالاتر آن را می بینید.

اپل از روزهای ابتدایی App Store نرخ سود کمیسیون 30 درصد را دریافت می کند، اما شرکت های بیشتری نارضایتی خود را از پرداخت چنین هزینه هایی ابراز می کنند. اپیک گیمز که به طور عمدی با خرید بازیکنان Fortnite راهی مستقیم برای خرید ارز درون بازی با تخفیف ، قوانین خرید درون برنامه ای اپل را زیر پا گذاشت ، در ماه های گذشته رهبری این اعتراض را بر عهده داشته است. سایر شرکت های فناوری از مبارزه Epic پشتیبانی کردند ، از جمله فیس بوک ، که اپل را به دلیل کاهش نرخ کارمزد این شرکت برای Facebook Pay مورد انتقاد قرار داد.

هنگامی که اپل این برنامه را معرفی کرد، این شرکت گفت این به نفع “اکثریت قریب به اتفاق” توسعه دهندگان این سیستم عامل است. اگرچه این برای افراد و شرکتهای کوچک امری خوب است ، اما برخی اشاره می کنند که این می تواند اقدامی برای جلوگیری از نظارت ضد انحصاری توسط مقامات باشد.

نظر شما درباره این تصمیم اپل و در مجموع رفتار انحصارطلبانه آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

🏳️‍🌈😱👀😨🔥🔥🌹🥂🍯✈️🏘️

Mr.Sediq

باید هم همینطور میشد.

Milad7

خیلی هم خوب

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)