حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلیغات کانال تلگرام از سال آینده اضافه خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | پیام رسان

تلگرام یکی از غنی ترین پلتفرم های پیام رسان اینترنتی است و همچنین به طور حتم یکی از مواردی است که حداکثر تلاش خود را هنگام تأمین حریم خصوصی به کار می گیرد. با این حال، به نظر می رسد که تعداد کاربران در حال رشد تلگرام این شرکت را تحت فشار مالی قرار داده است و اکنون به دنبال کاهش درآمد از سال آینده برای پوشش هزینه های عملیاتی است. روش؟ تبلیغات، البته!  گفته می شود که تبلیغات کانال تلگرام از سال آینده اضافه خواهد شد.

تبلیغات کانال تلگرام

اگر خیلی از این مورد ناراحت هستید باید بگویم که چت های شخصی ۱ به ۱ و گروهی بدون تبلیغ باقی می مانند.

مدیر عامل تلگرام پاول دوروف در پستی اعلام کرد که این شرکت تبلیغات را در کانال ها آغاز می کند، این شرکت می گوید:

“هر کدام (از این کانال ها) می توانند میلیون ها مشترک داشته باشند”

و اغلب دارای تبلیغات به نفع ادمین کانال هستند. به نظر می رسد که تلگرام می خواهد خود از این فضا درآمد داشته باشد. البته همانطور که گفتیم این فقط تنها هدف تبلیغاتی تلگرام است. چت های شخصی ۱ به ۱ آگهی ندارند و همین مورد برای مکالمات گروهی اعمال می شود.

دوروف خاطرنشان می کند که ارتباطات شخصی بین افراد نباید به هیچ وجه مملو از تبلیغات باشد. و به همین ترتیب، قسمت پیام رسان تلگرام در آینده قابل پیش بینی بدون تبلیغات باقی خواهد ماند. به علاوه، تمام ویژگی های تلگرام که در حال حاضر رایگان هستند همچنان رایگان باقی می مانند و این پلتفرم تا همیشه برای کاربران رایگان خواهد بود.

پاول دوروف بنیانگذار و مدیر عامل تلگرام گفت:

 “کانال های عظیم عمومی ما می توانند میلیون ها مشترک داشته باشند و بیشتر به فیدهای توییتر شباهت دارند. در بسیاری از بازارها دارندگان این کانال ها برای بدست آوردن پول، تبلیغاتی را نشان می دهند که گاهی از بسترهای تبلیغاتی شخص ثالث استفاده می کنند. تبلیغاتی که ارسال می کنند مانند پیام های معمولی است و اغلب سرزده است. ما با معرفی بستر تبلیغات اختصاصی خود برای کانالهای عمومی، این مشکل را برطرف خواهیم کرد – شبکه ای که کاربر پسند باشد ، به حریم خصوصی احترام بگذارد و به ما امکان پرداخت هزینه های سرور و ترافیک را بدهد. “

در مورد برنامه های تولید درآمد تلگرام، دوروف ذکر کرد که این شرکت برخی از ویژگی های جدید را برای تیم های تجاری و کاربران متقاضی معرفی می کند که منابع بیشتری دارند. هزینه مربوط به ارائه این ویژگی های اضافی توسط این کلاس برتر کاربران تلگرام تأمین می شود.

بهترین پیام رسان سال 2019

تبلیغات تلگرام برای کاربران عادی مزاحم نخواهد بود

صحبت از تبلیغات شد و دوروف عنوان کرد که تلگرام از طریق بستر تبلیغاتی خود در کانال های بزرگ از آنها درآمد کسب می کند. در ازای نمایش تبلیغات، این شرکت به صاحبان “متناسب با اندازه آنها ترافیک رایگان” ارائه می دهد، اما جزئیات بیشتر در مورد چگونگی این که طرح را به زودی ارائه می دهد. یکی دیگر از سناریوهای سودمند متقابل که رئیس تلگرام به آن اشاره کرده این است که هنرمندان پشت محتوای برتر مانند برچسب های انحصاری، سهمی از سود دریافت می کنند. چیزی شبیه به کسب درآمد از یوتیوب و غیره.

دوروف همچنین به WhatsApp حمله کرد، و آن را متهم کرد که یک تجربه بد را با فروش خود به یک شرکت بزرگتر (بخوانید: فیس بوک) برای امنیت مالی، رقم زد. وی افزود:

“دنیا به استقلال نیاز دارد كه به عنوان محلی برای احترام به كاربران و اطمینان از خدمات با كیفیت بالا، مانند تلگرام مستقل بماند.”

جالب اینجاست که دوروف ادعا می کند تاکنون هزینه های کار با تلگرام را از جیب خود تأمین کرده است، اما رشد سریع وی را مجبور کرده است به سایر منابع درآمدزایی نگاه کند و در نهایت تبلیغات را در حد اندک مناسب بداند.

نظر شما درباره این تصمیم تلگرام چیست؟ به نظر من منطقی است.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAWAN

از این متن نفهمیدم تلگرام دقیقا چجوری میخاد تبلیغات بذاره ولی میدونم که آقای دوروف مرد بزرگیه. دمش گرم بابت این پلتفرم مناسب و بدرد بخور برای ما ایرانیها

SHREK

احتمالا اکانت بدون تبلیغ هم بفروشه در کنارش.

Milad7

البته قابلیت های فعلی رایگان باقی خواهند ماند!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)