حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خورشیدگرفتگی دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹ را چطور تماشا کنیم؟ 🌞

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | نجوم

خورشید گرفتگی کامل از رویدادهای آسمانی مهیجی است که دیدن آنها دشوار است. دشواری این است که شما نمی توانید به راحتی به خورشید نگاه کنید. شما به تجهیزات خاصی نیاز دارید. همچنین چالش دیگر ناظران فضایی که می خواهند خورشید گرفتگی را ببینند این است که از همه نقاط جهان قابل مشاهده نیست. مثلا کسوف ۲۴ آذر ۹۹ در ایران قابل روئت نیست. اگر دوست دارید این رویداد نجومی را از دست ندهید ما اینجا به شما خواهیم گفت که خورشیدگرفتگی دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹ 🌞 را چطور تماشا کنید.

خورشیدگرفتگی دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹

ناسا در روز دوشنبه ۲۴ آدر ۹۹ تنها کسوف کامل خورشید را در سال ۲۰۲۰ به صورت پخش مستقیم برای جهانیان ارایه خواهد کرد. خورشید گرفتگی هنگامی رخ می دهد که ماه بین خورشید و زمین قرار می گیرد و در مسیر خود تاریکی موقتی ایجاد کند. خورشید گرفتگی که روز دوشنبه اتفاق خواهد افتاد، فقط در انتهای جنوبی آمریکای جنوبی قابل مشاهده است. در مناطقی از شیلی و آرژانتین مردم می توانند کسوف را شخصاً ببینند.

اگر خارج از محدوده روئت خورشیدگرفتگی دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹ باشید، برخی می توانند کسوف جزئی را ببینند. تنها نکته قابل توجه در پوشش کامل خورشید گرفتگی ناسا این است که به زبان اسپانیایی خواهد بود. ناسا یک برنامه اسپانیایی زبان در تلویزیون ناسا با پخش زنده از Pontificia Universidad Católica de Chile از طریق تلسکوپ در Observatorio Docente ارائه می دهد.

شما می توانید این پوشش زنده از خورشیدگرفتگی را از ویدیوهای زیر در یوتیوب ببینید. توجه داشته باشید که نیاز به فيلترشكن دارید:


این برنامه به زبان اسپانیایی یک ساعت طول می کشد که از ساعت ۱۹ به وقت تهران شروع می شود، و خورشیدگرفتگی در ساعت ۱۹:۳۲ دقیقه اتفاق می افتد.

هر کسی که در مناطق با قابلیت روئت کامل یا جزئی خورشیدگرفتگی قرار بگیرد، باید به یاد داشته باشد که حتی در هنگام کسوف نیز نمی توانید مستقیماً به خورشید نگاه کنید. این می تواند باعث آسیب شدید چشم شود. کسانی که می خواهند مستقیماً مشاهده کنند به عینک خورشید گرفتگی احتیاج دارند.

شما این پدیده نجومی را دنبال خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

ب سختی :/

چ ملت افسرده و بی ذوق و شوقی شدیم که دیگه هیچی برامون جالب نیست

Taha

قبل اینکه متنو بخونم.
(خورشید گرفتگی دوشنبه۲۴ آذر را چگونه دنبال کنیم؟)
https://uupload.ir/view/jqs9_dfab31df928e91bac394849afa6b8d5f24909279-360p.mp4/

pooria

چطور تماشا کنیم؟ با چشم چون با پا نمیشه

pooria

شما این پدیده نجومی را دنبال خواهید کرد؟ زیاد ذوق و شوقی براش ندارم ولی اگه حال داشتم شاید 😂

آخجون😍قطعا دنبال میکنیم😍مگه میشه چنین پدیده ای رو از دست بدیم😍
ولی حیف تا سال2024تو ایران خورشید گرفتگی کامل نداریم😟

SHREK

بریم ببینیم به مولا.

AŁɪ

بصورت زنده از شبکه های تلویزیون 🤧🤲

Milad7

مرسی بابت اطلاع رسانی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)