حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه مودم اپل آغاز شده است

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

مدیر ارشد بخش تراشه های اپل روز پنجشنبه به کارمندان گفت، اپل ساخت مودم تلفن همراه خود را برای دستگاه های آینده آغاز کرده است، اقدامی که می تواند قطعات کوالکام را جایگزین کند. توسعه مودم اپل می تواند رقابت را در بازار شدیدتر کند که می تواند آینده ای جذاب را رقم بزند.

توسعه مودم اپل

به گفته افراد مطلع، جانی سروجی، معاون ارشد فناوری سخت افزار اپل، در جلسه ای در سالن اجتماعات با کارمندان اپل، این ارایه اطلاعات را انجام داد. پس از آن  سهام کوالکام در معاملات گسترده تا 6.3 درصد کاهش یافت.

وی گفت:

“امسال ما توسعه اولین مودم داخلی خود را آغاز كردیم كه انتقال مهم استراتژیک دیگری را میسر می سازد.” “سرمایه گذاری های طولانی مدت استراتژیک از این قبیل بخش مهمی از امکان تولید محصولات ما و اطمینان از داشتن خط تولید غنی از فناوری های نوآورانه برای آینده ما است.”

مودم همراه یکی از مهمترین قسمتهای تلفن هوشمند است که امکان تماس تلفنی و اتصال به اینترنت از طریق شبکه های تلفن همراه را فراهم می کند.

سروجی گفت:

خرید ۱ میلیارد دلاری تجارت مودم اینتل در سال 2019 به اپل کمک کرد تا تیمی از مهندسان سخت افزار و نرم افزار را برای توسعه مودم تلفن همراه خود بسازد. وی گفت این مودم یکی از معدود تراشه های بی سیم شرکت است که از جمله سری W در Apple Watch و تراشه U1 در آیفون برای اطلاعات دقیق مکان طراحی می کند.

جدیدترین مدل های آیفون با پشتیبانی 5G از مودم کوالکام استفاده می کنند. پیش از آن، اپل برای چند سال از قطعات اینتل استفاده کرد و سپس آن واحد تجاری را از سازنده تراشه خریداری کرد.

سروجی در مورد زمان آماده شدن مودم همراه برای ارسال محصولات چیزی نگفت، اما توافق نامه ثبت اختراع بین سال 2019 بین اپل و کوالکام شامل پیمان صدور مجوز شش ساله است. کوالکام بدون در نظر گرفتن اینکه از تراشه های آن استفاده می کنند یا نه ، حق لایسنس را بر اساس حق ثبت اختراع بی سیم متعلق به سازندگان تلفن دریافت می کند.

در جلسه با کارمندان، سروجی همچنین کارهای دیگر اپل در مورد تراشه ها ، از جمله پردازنده های جدید M1 در جدیدترین MacBook Air ، MacBook Pro و Mac mini را برجسته کرد. سروجی گفت ، اپل در حال کار بر روی “خانواده” تراشه های مک است. بلومبرگ نیوز در اوایل هفته گذشته گزارش داد ، اپل در حال برنامه ریزی است که به منظور بهبود سریعترین تراشه های رایانه ای اینتل طراحی شده است.

اپل سالهاست که مهندسان کوالکام را برای کمک به ساخت مودم استخدام کرده است و دفاتر متمرکز بر توسعه آن ها در San Diego ، در مرکز آن کوپرتینو ، کالیفرنیا و اروپا دارد.

این اقدام باعث افزایش حرکت اپل به سمت اعتماد بیشتر به قطعات خود و رقابت کوالکام ، اینتل و دیگران می شود. طبق داده های گردآوری شده توسط بلومبرگ ، کوالکام حدود ۱۱ درصد از درآمد خود را از اپل می گیرد ، در حالی که اینتل تقریبا ۷ درصد از درآمدش را از فروش آیفون را به دست می آورد.

اپل ارایه تراشه های خود را از سال 2010 با پردازنده اصلی A4 در آیفون 4 و آیپد اصلی آغاز کرد. از آن زمان به بعد ، اپل این کار را به پردازنده های سفارشی دوربین ، تراشه ها برای انجام کارهای هوش مصنوعی و جمع آوری داده های حرکتی ، همراه با تراشه های ساعتهای اپل ، تلویزیون های اپل و هدفون گسترش داده است.

پردازنده های Mac از بلند پروازانه ترین طرح های تراشه اپل تا به امروز هستند. توسعه مودم همراه نیز چالش برانگیز است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل در ساخت مودم موفق خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

باریکلا سلطان 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)