حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی برای کاهش هزینه ها و رقابت بهتر، ساخت تعداد بیشتر موبایل را به صورت ODM انجام خواهد داد

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | ال‌جی

بر اساس گزارشی از رویترز، ال جی در نظر دارد تولید بیشتر تلفن های هوشمند اقتصادی و میان رده خود را به تولید کننده ثالث واگذار کند. این تغییر باعث افزایش طراحی و ساخت بیشتر تلفن های سطح پایین LG به ODM های شخص ثالث می شود، در حالی که برند LG حفظ می شود. این تغییر احتمالاً به منظور کاهش هزینه ها و افزایش پایداری درازمدت در کسب و کار تلفن همراه ال جی ادامه خواهد داشت.

ابتدا باید بگویم که اگر می پرسید تولید «ODM» چیست باید بگوییم به این معنی که در کارخانه های برند اصلی ساخته نمی شود، به نوعی شبیه به ساخت آیفون در فاکسکان و از این قبلی موارد! همچنان همه چیز مانند قبل خواهد بود، این یعنی لوگو و تمام موارد همان برند اصلی است اما چنین انتخابی سبب می شود قیمت تمام شده کمتر باشد.

برای کاربرانی که شاید خیلی پیگیر اخبار نبوده باشند باید بگویم بخش موبایل ال جی سالهاست که با ضرر مداوم کار می کند. بخش موبایل ال جی به دلیل عدم موفقیت تلفن هایش، از کسب و کارهای موفق دیگر این شرکت حمایت دریافت می کند.

اوایل سال جاری، این شرکت گزارش کرد که تلفن های سری G خود را متوقف و در سال ۲۰۱۸ از معرفی سالانه آن صرف نظر کرده است. تلفن های شرکت اکنون “در صورت نیاز” به بازار می آیند. شکایات دیرینه مشتری شامل سرعت کند بروزرسانی است که این شرکت سعی کرد در سال 2018 با “مرکز ارتقا Software نرم افزار” جدید به آنها رسیدگی کند. با این حال، طبق بررسی ها، این عملکرد تا قبل از LG V60 ThinQ تأثیر زیادی نداشته است.

این تغییر که امروز اعلام شد، بخشی از تغییر ساختار بزرگتر این شرکت است و اکنون تلاش اصلی تحقیق و توسعه سخت افزاری خود را بر روی تلفن های هوشمند پرچمدار متمرکز کرده است، زیرا مدل های با قیمت پایین تر به سمت ODM ها هدایت می شوند (بخوانید: تولید کنندگان شخص ثالث).

تلفن های پایین رده ال جی مدتی است که تولیدکننده های شخص ثالثی دارند اما در اکتبر گذشته، این شرکت شروع به ارائه این راهبرد در دستگاه های میان رده خود کرد، اقدامی که امروز اعلام شد.

دنیای تلفن های اندرویدی به طور فزاینده ای تحت سلطه سامسونگ و هواوی قرار دارد، هرچند که نفوذ برند دوم رو به زوال است. به دنبال فروش برند آنر، سهم بازار هواوی در ماه های آینده می تواند بیشتر کاهش یابد. در این میان، مدتی بود که این برند و با توجه به داده های موسسه IDC سامسونگ را کنار زده بود.

در این بین ال جی حتی در جهان در ۵ رتبه برتر نیست. در ایالات متحده، داستان متفاوت است زیرا این شرکت پس از اپل و سامسونگ در مکان سوم قرار دارد (طبق Counterpoint) ، اما حتی با ضرر و زیان مداوم کار می کند. جالب اینک در سه ماهه گذشته کمی کمتر از نصف سهم بازار سامسونگ را دارد.

Avi Greengart از Techsponential به ما می گوید این حرکت ممکن است به تمرکز منابع کمک کند، اما در نهایت ممکن است تأثیر منفی داشته باشد.

“انتقال گوشی های اقتصادی به یک تولیدکننده ODM بعید به نظر می رسد که باعث رقابتی تر شدن آنها شود و دستیابی به تمایز برند خاص ال جی بسیار دشوارتر خواهد بود.”

ال جی تنها فروشنده اندرویدی نیست که در سال های اخیر افت کرده است. سونی سال گذشته برای جبران ضررهای مداوم تلفن همراه خود، بازسازی خوبی را انجام داد و در اوایل سال جاری به کمترین میزان ضرر ممکن رسید، هرچند که سرانجام ممکن است روزی سود هم کسب کند.

این روزها شرایط برای LG آنقدرها بحرانی شدید نیست اما این تصمیم جدید در حال انجام است که نشان دهنده مشکلات در این شرکت است. به خاطر حفظ رقابت در بازار، امیدوارم طرحی مفید باشد.

نظر شما چیست؟ به موبایل های ال جی امیدوار هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

فک کنم در آینده بتونه یه کارهایی بکنه ولی الان نه.

Mahdi

عاشقتم الجی

نیما عرفانی

نمی‌خواد عاشقش بشی جواب منو بده لعنتی 🤨😑
✓https://toranji.ir/?p=1087803/#comment-256644

V800B

ی مدیر درست درمون تو الجی/سونی/و اچ تی سی نیس واقعا
ی نفر 🤨

Milad7

هرچه آید خوش اید…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)