حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش تغییر رمز یا Password وای فای Wi-Fi

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | آموزش و راهنمایی

اگر رمز وای فای خود را فراموش کرده اید یا احساس می کنید شخص دیگری در حال استفاده بدون اجازه از اینترنت شماست یا به هر دلیل دیگری قصد تغییر پسورد وای فای خود را دارید با ترنجی همراه باشید تا به راحتی رمز مودم خود را تغییر دهید.

Wi-Fi با ایمنی ضعیف می تواند اطلاعات شخصی شما را در معرض خطر قرار دهد. محافظت از رمز روتر و تغییر مرتب رمز عبور کلیدهای اساسی برای محافظت از شبکه و داده های شما هستند. برای تغییر رمز عبور وای فای باید به صفحه پیکربندی مودم خود رفته و پسورد خود را از آن مکان تغییر دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

آموزش تغییر پسورد وای فای

دسترسی به صفحه پیکربندی مودم

برای این کار ابتدا با گوشی هوشمند خود به WiFi متصل شده و یک صفحه مرورگر، مثل گوگل کروم باز کنید. در محل سرچ بجای نام سایت، آدرس روتر خود را وارد کنید که معمولا یکی از این موارد است :

  • 192.168.1.1
  • 192.168.0.1
  • 192.168.2.1
  • 10.0.1.1
  • 10.0.0.1

اگر رمز وای فای را نمی دانید، یک کامپیوتر یا لپ تاپ را با کابل شبکه به مودم متصل کررده و مثل قبل در صفحه مرورگر آدرس مودم خود را وارد کنید که معمولا یکی از موارد زیر است:

  • 192.168.1.1
  • 192.168.0.1
  • 192.168.2.1
  • 10.0.1.1
  • 10.0.0.1

اگر هیچ یک از آدرس های فوق به شما امکان دسترسی به صفحه پیکربندی را نداد، با فشار دادن کلید Windows + R و نوشتن cmd آن را باز کنید. پس از باز شدن عبارت “ipconfig” را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. به دنبال اتصال فعال خود در لیست باشید و Default Gateway را پیدا کنید. این معمولاً آدرس روتر شماست.
اگر همه موارد بالا ناموفق بود، دکمه Reset را در روتر خود فشار دهید و نگه دارید تا حدود 30 ثانیه بگذرد. با این کار روتر دوباره به تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردانده شود. سپس، آدرس پیش فرض آن مدل روتر را جستجو کرده و آن را در مرورگر خود وارد کنید.

آموزش تغییر رمز یا Password وای فای Wi-Fi

وارد کردن نام کاربری و رمز عبور روتر

هر مودم قبل از دسترسی به قسمت داخلی به یک نام کاربری و رمز عبور احتیاج دارد. اگر در هنگام پیکربندی روتر هرگز این مورد را تغییر نداده اید، به احتمال زیاد نام کاربری “admin” و رمز عبور نیز “admin” است. البته این نام از مدل به مدل دیگر متفاوت است، بنابراین شما باید مدل روتر خود را بصورت آنلاین جستجو کنید تا اطلاعات دقیق ورود خود را مشاهده کنید.

اگر در گذشته این مشخصات را را تغییر داده و فراموش کرده اید، باید دکمه Reset را فشار داده و برای حدود 30 ثانیه نگه دارید. با این کار تنظیمات به حالت پیش فرض بازنشانی می شود و به شما امکان می دهد با نام کاربری و گذرواژه پیش فرض وارد شوید.

آموزش تغییر رمز یا Password وای فای Wi-Fi

باز کردن بخش Wireless

پس از ورود به تنظیمات روتر خود، باید بخش Wireless را پیدا کنید. این نام در مارک های مختلف مودم متفاوت است، اما به طور کلی شما به دنبال برگه یا دکمه “Wireless” یا “Wireless Settings/Setup” باشید.

اگر بخش Wireless یا بیسیم شما دارای چندین زیرمجموعه است، صفحه Security یا امنیت را باز کنید.

آموزش تغییر رمز یا Password وای فای Wi-Fi

تغییر رمز عبور

پس از پیدا کردن بخش Wireless به دنبال جایی با عنوان “Password” ، “Passphrase” یا “Shared Key” باشید. می توانید رمز ورود جدید خود را در این کادر وارد کنید. برخی از روترها از شما می خواهند که رمز ورود را دوباره تایپ کنید تا مطمئن شوید که آن را به درستی وارد کرده اید.
سعی کنید یک رمز عبور قدرتمند ایجاد کنید که حدس زدن آن دشوار و غیر ممکن باشد. این رمز نباید به هیچ چیزی مربوط باشد و باید شامل اعداد، موارد تصادفی و نویسه های خاص مانند “!” ، “$” و “#” باشد. یک رمز عبور قوی معمولاً حداقل 8 حرف دارد.

آموزش تغییر رمز یا Password وای فای Wi-Fi

چک کردن مدل امنیت

نوع مدل امنیتی خود را بررسی کنید. رمزگذاری بی سیم سه نوع اصلی دارد: WEP ، WPA و WPA2. برای امن ترین شبکه، باید از WPA2 استفاده کنید. ممکن است با مشکلاتی در ارتباط با دستگاههای قدیمی روبرو شوید، در این صورت می توانید به WPA یا WPA / WPA2 را انتخاب کنید. انتخاب WEP توصیه نمی شود، زیرا رمزگذاری WEP بسیار آسان است (شکستن رمز عبور WEP ممکن است کمتر از 30 دقیقه طول بکشد).

آموزش تغییر رمز یا Password وای فای Wi-Fi

ذخیره کردن اطلاعات وارد شده

تنظیمات خود را Save کنید. پس از وارد کردن رمز ورود جدید خود، روی دکمه Apply یا Save کلیک کنید. مکان این دکمه برای هر روتر متفاوت است، اما به طور معمول در بالا یا پایین صفحه قرار دارد. چند لحظه طول می کشد تا روتر پردازش تغییر را انجام دهد، در آن زمان هر دستگاهی که در حال حاضر متصل است قطع می شود.
پس از تغییر تنظیمات، می توانید با استفاده از گذرواژه جدید خود به شبکه بی سیم متصل شوید.

آموزش تغییر رمز یا Password وای فای Wi-Fi

آیا توانستید رمز Wi-Fi خود را با موفقیت تغییر دهید؟ می توانید مشکلات و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

مفید و آموزنده بود به مُیرا.

ali_s

اگه ریست کنیم از اپراتور خارج میشه باید دوباره وارد شیم؟

Milad7

wps را هم خاموش کنید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رضا بهرامی نیا