حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برای اجازه حمل اسلحه چند کارمند خود، به پلیس آیپد رشوه داده است

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل

تحقیقات گسترده کیفری در اپل ادامه دارد. گفته می شود که مدیر امنیت جهانی این شرکت به اتهام ارائه ۲۰۰ آیپد به افسران پلیس در کالیفرنیا در ازای دریافت جواز اسلحه برای چهار کارمند شرکت متهم شده است.

رشوه دادن اپل به پلیس

گفته شد توماس مویر، مدیر ارشد امنیتی اپل قول داده است که در ازای صدور مجوز اسلحه پنهان (CCW) برای کارمندان شرکت، ۲۰۰ آیپد را که به ارزش حدود ۷۰ هزار دلار است، به دفتر کلانتر سانتا کلارا بدهد. این موضوع را دادستان منطقه سانتا کلارا در بیانیه ای این هفته اعلام کرد. معامله پیشنهادی در آخرین لحظه متوقف شد.

در بیانیه همچنین آمده است که کاپیتان جیمز جنسن و معاون او ریک سونگ به دلیل درخواست هدایا به جرم مشارکت در جرم ادعایی متهم شده اند. تحقیقات به مدت دو سال همچنین نشان داد که مجوزها تا زمان تحویل آیپدها به افسران پلیس غیرمعتبر بوده است.

دادستان منطقه، جف روزن ، در بيانيه بيشتر اظهار داشت كه “معاون شركت سونگ و كاپيتان جنسن با مجوزهاي CCW به عنوان كالا رفتار كردند و خريداران تمايل يافتند”، علاوه بر اين ، روزن گفت: “جویای رشوه باید به دادستانی منطقه گزارش دهند، نه اینکه با پذیرفتن آنها را همراهی کنند.”

همچنین در دادگستری رشوه برای مجوز رایج است. مثلا یک منبع به گفته دادستان منطقه 6000 دلار صندلی ورزشی لوکس در ازای دریافت مجوز اسلحه ارائه می دهد که معمولاً هزینه آن کمتر از 400 دلار است.

هنوز نام چهار کارمندی که با کمک مویر خواستار اجازه اسلحه شده اند مشخص نیست.

وکیل مویر، اد سوانسون در بیانیه ای کتبی گفت: “تام مویر از اتهاماتی که علیه او تشکیل شده بی گناه است، او هیچ کار اشتباهی نکرده و با بالاترین صداقت در طول زندگی حرفه ای خود عمل کرده است. شک نداریم که وی در دادگاه تبرئه خواهد شد. ”

اما وکیل، هدیه آیپد را انکار نکرد و گفت که آنها بخشی از رشوه نبوده اند. “اپل پیشنهاد اهدای آی پد را داد و اپل متقاضی مجوز CCW شد. اما این دو چیز به هم ربطی ندارند. هیچ quid pro quo (کالا با کالا یا لطف در مقابل لطف) وجود نداشت. ”

“در نهایت، این پرونده در مورد یک اختلاف طولانی، تلخ و بسیار عمومی بین کلانتری سانتا کلارا و دادستان منطقه است و تام (کارمند اپل)، خسارت جانبی آن اختلاف است.”

سوانسون سابقه بی عیب و نقص تام مویر در خدمت نیروی دریایی و 14 سال کار در اپل را یادآوری کرد، و اظهار داشت که او “یک مرد سخت کوش، شایسته بود. شایسته نیست که با این اتهامات بی اساس نام نیک خود را لکه دار کند. ”

به گفته دادستان منطقه، چهار متهم در تاریخ 11 ژانویه 2021 در دادگاه سن خوزه به دادگاه ارجاع می شوند. در صورت محکومیت آنها می توانند به زندان محکوم شوند. اپل هنوز بیانیه رسمی ارائه نکرده بود و بلافاصله به درخواست نظر AFP پاسخ نداد.

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ باید منتظر اظهار نظر اپل ماند.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

ماشالا کند کردن گوشیا قدیمو رشوه او دیگه چی مونده😐

اپل نگو بگو الگوی فساد در جهان😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐

Naranj

۲۰۰۰۰ ایپد!
ببینید چه کارای دیگه ای که نکردند

SHREK

به مولا همین دیروز گفتم روی آیفون 13 میتونه M4 بده😂😹😂😂

TheFreeCritic

هارمانم بابا نرده چارچافم …

Milad7

خخخ عجبا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)