حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فایرفاکس ۸۳ حالت HTTPS-Only خواهد داشت

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | مرورگر

فایرفاکس ۸۳ که امروز برای انتشار برنامه ریزی شده، با یک ویژگی امنیتی جدید به نام “HTTPS-Only Mode” ارایه می شود. این حالت سعی می کند همه وب سایت ها را از طریق HTTPS لود کند یا پیام خطایی را در سایت هایی نشان دهد که فقط از پروتکل قدیمی و ناامن HTTP پشتیبانی می کنند.

فایرفاکس ۸۳

به طور پیش فرض، ویژگی جدید غیرفعال است اما کاربران می توانند با رفتن به بخش Firefox Options  و سپس به قسمت Privacy & Security با جستجو در تنظیمات حالت HTTPS-Only آن را فعال کنند.

فایرفاکس ۸۳

فایرفاکس ۸۳

طبق گفته موزیلا، ویژگی جدید با تلاش برای یافتن نسخه HTTPS هر وب سایت کار می کند. این ویژگی حتی اگر کاربر با تایپ یا کلیک بر روی پیوند HTTP به سایت دسترسی پیدا کرده باشد، کار می کند و تلاش می کند اگر نمونه HTTPS دارد، آن را لود کند.

اگر فایرفاکس نتواند سایتی را با اتصال HTTPS به صورت خودکار لود کند، مرورگر خطایی را به کاربر نشان می دهد و از او می خواهد برای تأیید اینکه می خواهند از طریق اتصال قدیمی HTTP به وب سایت دسترسی پیدا کنند، روی یک دکمه کلیک کنند.

ویژگی جدید حالت فقط HTTPS را می توان با کلیک روی نماد قفل در نوار آدرس و انتخاب آن از پنل کشویی ظاهر شده، فعال یا غیرفعال کرد.

امروزه پروتکل HTTP ناامن قلمداد می شود زیرا تمام ترافیک از طریق پیام های متنی رخ می دهد که می توانند رهگیری شوند و ترافیک وب کاربر را در معرض دید قرار دهند.

پروتکل HTTPS تکامل طبیعی پروتکل HTTP است که با اتصال ایجاد شده و از طریق یک کانال رمزگذاری شده انجام می شود.

موزیلا گفت کاملاً انتظار دارد که HTTPS راهی استاندارد برای گشت و گذار در وب شود. از آنجا که وب سایت های بیشتری به HTTPS مهاجرت می کنند، موزیلا گفت که به زودی برای سازندگان مرورگر این امکان وجود دارد که به طور کلی ارتباط HTTP را کمرنگ تر کنند و در نتیجه حالت فقط HTTPS را به حالت پیش فرض مرور تبدیل می کند.

شما کاربر مرورگر فایرفاکس هستید؟ این حالت جدید را فعال خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

خیلی هم خوب🙃

Milad7

فایرفاکس عشقه منه… بدجوری معتادشم 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)