حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سقوط ولوو XC40 از ارتفاع ۳۰ متری

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | تماشا کنید، حتما بخوانید، خودرو

ویدیوهای تست تصادف خودروهای مختلف را دیده اید؟ ویدیوهای جذابی هستند اما به جذابی تست سقوط ولوو XC40 از ارتفاع ۳۰ متری هم خواهند بود؟ با دیدن این ویدیو پرسشی به وجود می آید که آبا ولوو یک تست سقوط برای خودروهای خود طراحی کرده است تا کیفیت آن را در مواجهه با تصادفات نشان دهد؟ پاسخ شما خیر است!

تست سقوط ولوو XC40

تست سقوط ولوو

تست سقوط ولوو

ویدئوی جدیدی به نمایش نشان می دهد ولوو یکی از SUV های مدل XC40 خود و سایر خودروها را به جرثقیل متصل می کند. این وسایل نقلیه به جرثقیل متصل می شوند و سپس ۳۰ متر در هوا بالا می روند. پس از ورود به هوا، SUV در آنجا رها شد. این خودروها روی صفحه فولادی قرار گرفته روی زمین فرود می آیند.

خسارات تصادف برای وسایل نقلیه بسیار زیاد است. این آزمایش به منظور تأیید ایمنی خودرو در مورد تصادف نیست. این تصادفات به متخصصان کمک می کند تا مهارت های امداد و نجات خود را بهبود دهند. برای اینکه امدادگران بتوانند خود را برای هر سناریوی تصادف آماده کنند، وسایل نقلیه افتاده از جرثقیل نشان دهنده شدیدترین تصادفات است.

با انداختن وسایل نقلیه از چنین ارتفاعی، صدمات کافی ایجاد شد تا بتواند خساراتی را که در تصادفاتی یک خودرو با سرعت بسیار زیاد یا تصادفاتی که کامیون ها با سرعت زیاد با خودرو برخورد می کنند، شبیه سازی کند. ولوو می گوید احتمالاً افراد داخل خودرو در این نوع تأثیر در دنیای واقعی در شرایط بحرانی قرار دارند.

 

 

اولویت این است که هرچه سریعتر آنها را از وسیله نقلیه به بیمارستان منتقل کنید. امدادگران از ابزارهای نجات هیدرولیکی استفاده می کنند که معمولاً “فک های زندگی” نامیده می شوند. ولوو سالها با خدمات امداد و نجات سوئد همکاری کرده است. این گزارش می گوید که هدف نیروهای امدادی و هدف این تست یکسان بوده و آن “ایجاد جاده های ایمن تر” است.

تست سقوط ولوو

تست سقوط ولوو

با تهیه وسایل نقلیه جدید برای امدادگران برای تمرین، آنها می توانند تکنیک های خود را با استفاده از فولاد مدرن در اتومبیل های مدرن کامل کنند. این مهم است زیرا وسایل نقلیه ساخته شده در 15 سال پیش بدنه بسیار ضعیف تری دارند و استخراج افراد از آنها بسیار راحت تر است. ولوو در کل ۱۰ مدل مختلف وسیله نقلیه را نابود کرد. همه چندین بار از جرثقیل افتادند. این ویدئو قطعاً ارزش دیدن دارد.

محض کنجکاوی ما برای خودرو لوو XC40 با وزن رسمی ۱۷۳۳ کیلوگرم محاسبه کردیم که با چه سرعتی به زمین برخورد می کند (محاسبات دوره دبیرستان 😉). به عبارتی این خودرو با سرعتی حدودا معادل ۸۸.۲ کیلومتر به زمین برخورد می کند. این خیلی با تست های مرسوم تصادف با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر یا ۶۰ مایل تفاوتی ندارد اما به هر حال از بابت زوایای مختلف می تواند ارزشمند باشد.

نظر شما درباره این همکاری ولوو با نیروهای امدادی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

باید این تست رو رو پراید انجام میدادن برا دووم تاکسی هوایی….

SHREK

کیفیت اتفاقی نیست!

Mohammadr

سایپا مطمئن

afsoon

هیچ کمپانی از نظر ایمنی مثل ولوو نمیشه ..

Milad7

پراید بود چیزیش نمیشد =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)