حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه ناشناخته مدیاتک MT6893 حتی از Dimensity 1000 Plus هم امتیاز تک هسته ای بالاتری دارد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

مدیاتک سری دایمنسیتی / Dimensity تراشه های خود را با تمرکز روی شبکه 5G تولید کرده است. سرآمد این خانواده دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس است که از ۲ سیم کارت 5G همزمان هم پشتیبانی می کند. امروز می بینیم که تراشه ناشناخته مدیاتک MT6893 حتی از Dimensity 1000 Plus هم امتیاز تک هسته ای بالاتری دارد.

مدیاتک MT6893

شایعه شده است چیپست مدیاتک MT6893 که این چند روز اخیر در رسانه ها لو رفته بود آمده تا کاملاً کارآمد باشد. آخرین گزارش بار دیگر از جانب منبع چینی Digital Chat Station منتشر شده و ادعا می کند که این تراشه سریعتر از چیپست برتر بعدی مدیاتک Dimensity 1000 Plus است.

مدیاتک MT6893

مدیاتک MT6893

حداقل این چیزی است که امتیاز تک هسته ای از لیست Geekbench نشان می دهد. این منبع همچنین اضافه می کند که هسته اصلی Cortex-A78 دارای فرکانس 2.8 گیگاهرتز است اما ممکن است قبل از ارایه تغییر کند، در غیر این صورت دو نسخه جداگانه وجود دارد.

قوی ترین هسته احتمالاً به جای 2.8 گیگاهرتز گزارش شده روی 3.0 گیگاهرتز تنظیم می شود. سه هسته دیگر Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و خوشه چهار هسته ای Cortex-A55 با هسته های بهینه 2.0 گیگاهرتز کار خواهند کرد. Mali-G77 MC9 از وظایف فشرده گرافیکی مراقبت خواهد کرد.

گزارش قبلی در مورد این تراشه می گوید که این پردازنده براساس معماری Exynos 1080 سامسونگ ساخته شده است اما به جای آن از فرایند تولید 6 نانومتری TSMC استفاده می شود و این توسط شایعات اخیر نیز بیشتر تأیید می شود.

برای مقایسه می توانید بنچمارک تراشه های قابل توجه بازار را در این تصویر ببینید:

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تراشه جدید مدیاتک می تواند جذاب باشد؟ با پیشرفت قابل توجه کمپانی تایوانی آیا شما متقاعد شده اید که به خرید یک گوشی مدیاتک فکر کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
UnderTaker

تحول و پیشرفت سریع این شرکت، منو یاد بازگشت‌ِ AMD به عرصه رقابت میندازه 👌

Mahdi

چند هسته ایش کمتره

Milad7

لابد تقلب کرده 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)