حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه ۶ نانومتری مدیاتک MT689X با مشخصات مشابه اگزینوس ۱۰۸۰ در راه است

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | شایعات، مدیاتک

از نوامبر سال گذشته، مدیاتک طیف گسترده ای از چیپست های دایمنسیتی مانند Dimensity 1000 ، Dimensity 1000L ، Dimensity 1000+ ، Dimensity 820 ، Dimensity 720 و Dimensity 800U را برای تولید تلفن های میان رده و سطح بالا در چین منتشر کرده است. اطلاعات تازه نشان می دهد که تراشه ساز تایوانی در حال کار بر روی چیپست جدیدی با نام مدل MT689X است. گفته می شود که تراشه ۶ نانومتری مدیاتک MT689X با مشخصات مشابه اگزینوس ۱۰۸۰ در راه است.

مدیاتک MT689X

یک گزارش نشان داده است که این یک چیپست ۶ نانومتری بوده چ با همان معماری تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ آتی سامسونگ وارد بازار خواهد شد.

به گفته این منبع، فرکانس پردازنده و معماری ۶ نانومتری MT689X اساساً همان Exynos 1080 است. وی افزود که MediaTek می تواند به پردازنده گرافیکی Mali G77 مجهز شود.

هنگامی که نوبت به عملکرد در بنچمارک AnTuTu می رسد، انتظار می رود MT689X امتیاز بالای ۶۰۰ هزار را کسب کند. نکته مهم این است که تراشه جدید قدرت دستگاه هایی را تأمین می کند که هزینه آنها در چین حدود 2000 یوان (302 دلار) است.

مدیاتک

مدیاتک

دو روز دیگر یعنی ۲۲ آبان ۹۹ سامسونگ از پردازنده Exynos 1080 رونمایی می کند. سری Vivo X60 را که انتظار می رود در ماه نوامبر یا دسامبر معرفی شود، این تراشه را اول بار ارایه کند. البته Exynos 1080 با معماری 5nm با بنچمارک بالای‌ 693K در AnTuTu مشاهده شد. این تراشه موفق شد از اسنپدراگون 865 پلاس که نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون 865 است و بیشتر گوشی های پرچمدار اندروید را در سال 2020 تأمین می کند، پیشی بگیرد.

از آنجا که انتظار می رود مدیاتک MT689X با همان معماری Exynos 1080 همراه باشد و در AnTuTu نمره ای در حدود 600K+ کسب کند، احتمالاً عملکرد فوق العاده ای مانند Snapdragon 865 را ارائه می دهد. در حال حاضر، هیچ صحبتی در مورد زمان معرفی مدیاتک MT698X وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه جدید مدیاتک هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مثل اینکه امسال رقابت تراشه های بالا رده بیشتر از پرچمدار ها هست
اگزینوس ۱۰۸۰
اسنپ دراگون ۸۷۵ لایت
مدیاتک mt 689x
🙂🙂

بالا رده نه
میانرده

The Destroyer

دو تای اول رو درست زدی اون اول
بالارده هستن
ولی این مدیاتکه میانرده‌س
تفاوتش هم با اگزینوس ۱۰۸۰ تو GPU هست و Mali G77 داره
طبق افشای خود منبع تا ۶۰۰ هزار میرسه بنچمارکش و احتمالا رقیب اسنپ ۷۷۵ هست

The Destroyer

البته به جز GPU تو CPU هم مقداری تفاوت دارن
این فرکانسش از ۱۰۸۰ کمتره احتمالا چه تو هسته بزرگ و چه تو هسته‌های وسط

Mahdi

امیدوارم بیشترین پیشرفت اسنپ ۷۷۵ تو گرافیک باشه

Finch


بلاخره قبول کردی گرافیک سری ۷۰۰ ضعیفه؟

Mahdi

اگه میانرده هست که قابل قبوله

Taha

روی گوشی های ۳۰۰, دلاری 😍

AŁɪ

عالی عاشقتم مدیاتک 💙

ali karimi

سلام، چیشد مدیاتک 5نانو رونمایی نکرده یا اینکه نه یا بقول طرف گفتنی تو آستینش داره تا بعد یا همراه اگزیتوس و اسنپ رو نمایی کنه، البته در مورد 5نانومتریهای سامسونگ و اسنپ خیلی وقته حرفش هستش ولی درمورد 5نانو مدیاتک تا حالا چیزی نشنیدیم یا اینکه من ندیدم، امیدوارم امسالم مدیاتک مثل سال قبل چیپهاش به خوبی حتی بهتر و بهتر از دایمن سیتی باشه و اگه از خانواده دایمن باشه که چه بهتر منظور در کل که مثل سال قبل بازم قوی ظاهر بشه، تا اونجایی که میدونم مدیاتک بیشتر از power VR بود چی بود از اون استفاده می‌کرد یا بازم میکنه، دقیقا نمیدونم ولی اگه ازش استفاده میکنه بهتره که فقط از mali استفاده کنه، حا‌لا ببینیم چی میشه، از یک طرفم امیدوارم کایرین 9000 آخرین چیپ از خانواده کایرین نباشه و سال بعد، و همینطور برای همیشه کایرین بازم چیپهاش باشه واسه گوشی و این تحریم‌های الکی روش برداشته بشه، موفق باشید، خداحافظ

Milad7

مدیا تک در حال پیشرفته 🙂 ولی هنوز جای رشد زیادی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)