حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آینده موبایل ایده Cloud Phone شرکت چینی Baidu است؟

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | فناوری‌های نوین

موتور جستجوی چینی Baidu برنامه ای را منتشر کرده است که به کاربران امکان می دهد روی دستگاه های ساده خود بازی های پیشرفته ای انجام دهند. این یک ایده گیمینگ ابری است. شرکت چینی بایدو آن را “گوشی ابری” می نامد. اما آینده موبایل ایده Cloud Phone شرکت چینی Baidu است؟

این برنامه اساسا به کاربران امکان می دهد به جای دستگاههای شخصی خود، بازیها و برنامه های سنگین را در سرورهای ابری خود اجرا کنند.

شرکت Baidu معروف به Google چین، این برنامه را “Cloud Phone” می نامد، زیرا در اصل به کاربران امکان می دهد یک تلفن مجازی روی دستگاه اصلی خود داشته باشند.

تلفن به عنوان سرویس

بر اساس گزارشی در KrASIA بایدو اولین شرکت فزاینده شرکت های چینی است که برای فروش گوشی های هوشمند خود از طریق بستر ابری رقابت می کنند.

بزرگترین سازنده تلفن هواوی در چین، اوایل سال جاری سرویس مشابهی را با هدف کاربران سازمانی راه اندازی کرد. طبق KrASIA به نظر می رسد غول فناوری چینی Alibaba نیز به چنین سرویس های برنامه استریم مبتنی بر اشتراک علاقه مند است.

طبق Cdrinfo در انتهای دیگر «Cloud Phone» بایدو یک سرور ARM و فناوری مجازی سازی ARM است که ظاهرا توسط بایدو توسعه یافته است.

علاوه بر استریم بازی ها، که واقعا همه اش چیز نوآورانه نیست، تلفن ابری بایدو همچنین “ابر VR” را ارائه می دهد. ظاهراً این سرویس قبل از استریم آن در دستگاههای کاربر، هم صفحه نمایش و هم صدا را در محاسبات ابری از راه دور رمزگذاری می کند. Cdrinfo می نویسد که این به کاربران امکان می دهد از محتوای VR بدون هدست لذت ببرند، که به نظر خلاف واقع است.

ما نتوانستیم ادعاها را به طور مستقل تأیید کنیم. اما احتمال استفاده از بستر پردازش ابری برای امکان دادن به دستگاه های سطح پایین برای ارائه پردازشی بیش از توان خود یک حرکت هوشمندانه به نظر می رسد. در صورت وجود، این یکی از روش های دور زدن “قدیمی شدن برنامه ریزی شده” در دستگاه ها است.

هزینه خدمات Baidu هر روز 4 RMB برابر (0.6 دلار آمریکا) است که تخفیف برای اشتراک ماهانه و سالانه دارد.

نظر شما چیست؟ شاید به زودی ما فقط نمایشگر، باتری همراه با مودم 5G بخریم با تراشه ساده. شاید هم همه این پردازش ها به هر نمایشگر و حتی عینک های AR و VR اضافه شوند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

ترجیح میدم تو گوشیم بازی رو انجام بدم تا اینکه روزی ۰.۶ دلار از داراییم کم بشه😂

Milad7

اینم حرفیه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)