حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنز تلسکوپی شیائومی می تواند پادشاه دوربین های موبایلی شود

نوشته

3 سال قبل | 19 دیدگاه | شیائومی

دوربین های موجود در تلفن های شیائومی می توانند کیفیت و قابلیت انعطاف پذیری گسترده ای را کسب کنند. این شرکت امروز از لنز دوربین جدید تلسکوپی با دیافراگم بزرگ رونمایی کرد. لنز تلسکوپی شیائومی به موبایل اجازه می دهد تا کنترل بیشتری روی لنز تله داشته باشد.

لنز تلسکوپی شیائومی

لنز تلسکوپی شیائومی

لنز تلسکوپی شیائومی

طبق گفته یک منبع قابل اعتماد و یک پست Weibo توسط شیائومی، این لنز از “دیافراگم فوق العاده بزرگ، که باعث افزایش ورودی نور به میزان 300٪ می شود” و همچنین فناوری جدید تثبیت کننده تصویر (لرزشگیر تصویر) است. همچنین گفته می شود به لطف دیافراگم بزرگ لنز و فناوری تثبیت کننده تصویر، وضوح آن 20٪ بهبود می یابد. شیائومی هنوز مشخصات عددی لنزهای مورد نظر را جزئیات نداده است، بنابراین مطمئن نیستیم که دیافراگم واقعاً چقدر بزرگ است. اما این ترفند دیگر لنز بوده که هیجان انگیزترین عنصر طراحی آن است.

 

 

در ویدیویی که توسط شیائومی در Weibo ارائه شده است، ترفند واقعی این لنز برای گوشی های موبایل به نمایش گذاشته شده است. این لنز مانند دوربین های با فاصله کانونی متغیر دوربین های عکاسی از بدنه تلفن بیرون می آید. این امر به آن امکان می دهد تا از نظر فیزیکی به داخل و خارج حرکت کند، دقیقاً چیزی شبیه به Galaxy K Zoom یا حتی پیشتر از آن یعنی گلکسی اس ۴ زوم از سال ۲۰۱۳ با ۱۰ برابر زوم اپتیکال. شیائومی محدوده زوم را مشخص نکرده یا حتی مشخص نکرده که اینکه این لنز اصلا توانایی زوم روی سوژه ها را ارائه می دهد یا نه.

اکثر تلفن های هوشمند مدرن از لنزهای تله ثابت استفاده می کنند که از نظر فیزیکی نمی توانند طول بزرگنمایی خود را تنظیم کنند. لنز شیائومی به طور بالقوه این مسئله را برطرف می دهد و می تواند گزینه های بیشتری را برای کاربران فراهم کند. همچنین ممکن است به شیائومی اجازه دهد فقط با یک دوربین در تلفن های هوشمند آینده خود وارد بازار شود، زیرا لنز زوم از نظر تئوری می تواند به عنوان یک دوربین عکاسی تله و اصلی عمل کند.

این لنز را با یک دیافراگم بزرگ، سنسور قابل توجه، نرم افزار هوشمند و بزرگنمایی فیزیکی جفت کنید و یک دوربین عکاسی جیبی کاملاً جالب ​​دارید.

مشخص نیست که سیستم دوربین تلسکوپی شیائومی چه زمانی برای اولین بار در یک گوشی هوشمند آماده برای مصرف کننده واقعی معرفی می شود. با این حال، اگر شیائومی بتواند از این فناوری استفاده کند و از قابلیت های بزرگنمایی نیز برخوردار باشد، ما می توانیم به دنبال پادشاه زوم در گوشی های هوشمند آتی باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که لنز تلسکوپی شیائومی جذاب است؟ این احتمالا ویژگی ضدآب بودن دستگاه را زیر سوال ببرد.

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دوست ندارم دوربین گوشیم بیاد جلو
نمیتونم تصور کنم و گوشی ها زشت میشن

Auroro

شاید حتی نتونی تصور کنی که فریم پشتی گوشی شیشه باشی چون علاوه بر راحت تر شکستن باعث میشه آنتن دهی ضعیف تر بشه

V800B

پشت گوشی شیشه ای باشه انتن دهی ضعیف تر میشه🙄

نیما عرفانی

شما تعجب نکن ، ایشون خواست غیر مستقیم یاد و خاطره ی سخن بزرگان(حقگوی بزرگ) مبنی بر افزایش آنتن دهی با متریال پلاستیک استفاده شده رو قاب پشتی توسط سامسونگ رو زنده کنه .

pooria

Thats great

The Destroyer

خیلی عالیه ایده‌ش و قبلا هم پتنتش رو ثبت کرده بود
احتمالا با همین شیوه زوم اپتیکال متغیر هم بشه ارائه داد

ولی جناب عطا.یی واقعا سرعت پوشش اخبارتون از سایتای تکنولوژی ایرانی خیلی بیشتره علی‌الخصوص این خبر
فک میکنم کلا ۳ ساعته این خبر منتشر شده تو Weibo
خسته نباشید واقعا

Mahdi

بیاد ببینیم چیه ولی فکر کنم ایده ی خوبیه هرچند گلکسی زوم هم داشت

pedram_01

کلا شیامی هرچی هم میزنه برای بازار جهانی نمیزنه و فایده ایی برای ماها نداره . میاد برای چین می ده الترا میزنه بعد میاد بازار جهانی گوشی یه صفحه نمایش ال سی دی میزنه

mehrdad_ma

هم سطح بدنه باشه یا اندازه همون دایره که تو تصویره تقریبا میشه باهاش کنار اومد هرچند میشه بیشتر رو ظاهرش کار کرد و زیباترش کرد

دیگه ۴ تا سنسور و لنز و…. نمی‌خواد
یه سنسور بزرگ با لنز متغییر که زوم ۱۰ برابر هم داشته باشه با سنسور اصلی کیفیت تصویرش از همه گزینه‌های موجود که زوم ۲ و ۳ و ۵ و ۱۰ دارن بسیار بهتر میشه

حالا شیاومی ضد آب نمیسازه اگه پتانسیل خوبی داشته باشه در آینده استفاده بشه توسط شرکتای دیگه مشکل ضد آب بودنو حل میکنن

UnderTaker

خیلی هم عالی 👌

persepolis

باید بزرگ تر باشه
طراحیش خوبه
احتمالا led یه جایی نهفته که معلوم نی!.
باید یا بزرگ باشه یا دو سنسور دیگه هم در کنارش…
مثله اونی که هواوی پنت کرده
کلا فناوری دسته چین است
اپل و سامی هم فکر جیب

نیما عرفانی

شاید بشه گفت نمونه ی کامل تره این ایده با ترکیب ماژول لنزهای تعویض شونده با لنزهای مایع برای حذف اعوجاج و رسیدن به زوم های اپتیکال متغیر میسر میشه .
در حال حاظر ۳ تا شرکت دارن رو این فناوری از نگاه خودشون و به شیوه ی خودشون کار میکنن ؛ سامسونگ ، هواوی و شیائومی … حالا کدوم زودتر در سطح تجاری می‌تونه ارائه بده می‌تونه روند تسریع در نوآوری خودش رو تثبیت کنه.
البته هواوی با لنز free-form میت ۴۰ پرو پلاس یه گوشه ای از نتایج تحقیق و توسعه اش رو نشون داد .

persepolis

لنز فری فرام حاصل دو سال کار بوده.

persepolis

لنز free form هواوی میت ۴۰ پرو بدون شک یکی از بهترین قابلیت‌های این گوشی به حساب می‌آید. دوربین فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی این محصول به جای استفاده از لنزهای اپتیکال کروی شکل یا لنزهای کروی با لبه‌های صاف (نه یک کره‌ی کامل)، از لنزی نامتقارن با سطحی ناهموار بهره می‌برد. به کمک همین طراحی است که مهندسین هواوی موفق شدند یکی از بزرگترین مشکلات دوربین فوق عریض یعنی اعوجاج تصویر را حل کنند.

اگر گوشی شما از دوربین فوق عریض بهره می‌برد، به‌خوبی متوجه شده‌اید که برای ثبت تصاویر فوق عریض چه حالت عجیبی را روی تصاویر ایجاد می‌کند. این‌طور به نظر می‌رسد که تصاویر مانند یک کره هستند و سوژه‌ها نیز از حالت عادی خود خارج می‌شوند. مشکلات این‌چنینی در پرچم‌دارها کمتر و در میان‌رده‌ها به وفور دیده می‌شود.
.
.
.
میت ۴۰ پرو توانسته اعوجاج را تا حد زیادی کنترل کرده و تصویری ثبت کند که مانند تصویر ثبت شده توسط دوربین اصلی، بدون اعوجاج و در عین حال بسیار عریض است. از طرفی استفاده از لنز free form، تا حدودی روی کاهش وزن گوشی هم تأثیر مثبت داشته است. لنزهای کنونی سنگین و با ضخامت بالا هستند. اما free form نه تنها از ضخامت کمتری برخوردار است، بلکه وزن کمتری دارد تا بدین ترتیب روی وزن و ضخامت گوشی هم تأثیر مثبتی بگذارد.

احتمالا در سال‌های آینده و با پیشرفت هرچه بیشتر این فناوری، شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند موفق خواهند شد اندازه‌ی سنسورهای پنل پشتی را هم تا حدودی کاهش دهند. چرا که در لنزهای free form، عناصر اپتیکال کمتری استفاده شده و از طرفی اجازه می‌دهد نور بیشتری حین ثبت تصاویر جذب شود. بدین ترتیب کیفیت تصاویر و سطح نمایش جزئیات آن‌ها هم تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

هواوی بیش از ۲ سال روی توسعه‌ی چنین لنزی مشغول به کار بوده و به نظر می‌رسد بالاخره برای تولید انبوه آن آماده است.

منبه تو دیجی کالا مگ است و روز گذشته هواوی پستی را منتشر کرد که در آن، یکی از مهندسین این شرکت به توضیح تأثیر لنز free form هواوی میت ۴۰ پرو در کیفیت تصاویر فوق عریض ثبت شده توسط این گوشی پرداخت.

Sadeghh

اتفاقا دقیقا چند وقت پیش داشتم به همین موضوع فکر میکردم که چرا گوشی ه به جای اینکه چند دوربین داشته باشن از یک سنسور دوربین با لنزهایی که فاصله کانونی متغیری دارن استفاده نمیکنن تازه اینجوری میتونن یک طیف پیوسته از فاصله کانونی های مختلف داشته باشند نه فقط چند حالت محدود، دقیقا مثل لنز دوربین های حرفه ای. خیلی جالب میشه اگر راهش به گوشی ها باز بشه

Milad7

به به عجب فکر بکری ! منم که عاشق زووووم 😛

Amin Gh

بهتره روی باتری کار کنن تا دوربین 😏

MohammadFarhaadi

زوم زیاد واقعا عاشقشم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)