حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی Pro1-X با همکاری XDA و سیستم عامل LineageOS برای توسعه دهندگان رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | تماشا کنید، موبایل

احتمالا می دانید که XDA-Developer یک مرجع توسعه دهندگان است، بیشتر توسعه دهندگان اندرویدی یا به عبارتی غیر iOSی. این وب سایت با یک شرکت سازنده موبایل همکاری کرده و خروجی جالبی وجود دارد که نظرات توسعه دهندگان را اجرا می کند. گوشی Pro1-X با همکاری XDA و سیستم عامل LineageOS برای توسعه دهندگان رسما معرفی شده است و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم.

گوشی Pro1-X

در طول این سال ها شایعات و شوخی های زیادی در مورد اینکه تلفن XDA ساخته می شود یا نه وجود داشته است. تاریخچه این وب سایت با سیستم عامل های جایگزین مانند LineageOS (و CyanogenMod که قبل از آن آمده است) به این معنی است که XDA در کمک به توسعه گزینه های مناسب برای سیستم عامل های اصلی موجود در تلفن های هوشمند در خط مقدم بوده است.

گوشی Pro1-X

گوشی Pro1-X

امروز، XDA بسیار هیجان زده است که اعلام کند سرانجام این کار را انجام داده است، آن ها یک تلفن هوشمند ساخته اند. در اوایل سال جاری، این وب سایت با F (x) tec مشارکت کرده که چگونه می توان یک سیستم عامل جایگزین را برای مخاطبان گسترده تر ارائه داد. گوشی F (x) tec Pro1-X این کار را انجام می دهد، این اولین تلفن در جهان است که سیستم عامل LineageOS را به صورت پیش فرض ارایه می کند و همچنین می توانید نسخه ای با سیستم عامل لمسی اوبونتو دریافت کنید.

در اینجا تمام جزئیات را می توانید به صورت ویدیویی ببینید:

 

 

انتخابی بیش از نرم افزار

از این جا به بعد را از زبان XDA می نویسم. CyanogenMod – جد معنوی LineageOS – در انجمن XDA آغاز به کار کرد و از آن زمان ما به حفظ، توسعه و گسترش دستگاههایی که LineageOS پشتیبانی می کند کمک کردیم. به راحتی می توان گفت که تاریخچه LineageOS و XDA ارتباط غیرقابل انکاری دارند و ما خوشحالیم که اولین گوشی با LineageOS را به صورت پیش فرض می کنیم.

دلیل اصلی ایجاد Pro1-X این بود که به کاربران خود امکان انتخاب بدهیم. هر گوشی معرفی شده دارای Android یا iOS است و حتی بهترین تلفن های اندرویدی نیز نیاز به روت دارند تا بتوانید تجربه را کاملاً شخصی سازی کنید.

یک موبایل با ۳ سیستم عامل قابل انتخاب

اکنون بیش از دو گزینه وجود دارد: Pro1-X فقط LineageOS را اجرا نمی کند. انواع مختلفی با سیستم عامل Ubuntu Touch و Android در دسترس است و ما به طور فعال در حال بررسی سایر سیستم عامل ها هستیم.

مشخصات سخت افزاری

گوشی Pro1-X ممکن است برای شما آشنا به نظر برسد. ما از F (x) tec Pro1 محبوب که سال گذشته راه اندازی شد استفاده کردیم و چند تغییر اساسی را ایجاد کردیم. حافظه رم و فضای ذخیره سازی هر دو افزایش یافته اند – از 6 گیگابایت و 128 گیگابایت به 8 گیگابایت و 256 گیگابایت – و Pro1-X با این رنگ جدید Discovery Blue ارائه می شود که فوق العاده به نظر می رسد!

فراتر از آن، بسیاری از مشخصات Pro1 ثابت مانده اند. یک صفحه کلید 66 کلیده QWERTY با نور پس زمینه وجود دارد که از زیر صفحه نمایش به بیرون کشیده می شود ، پردازنده Snapdragon 835 ، پشتیبانی از دو سیم کارت، اسکنر اثر انگشت ، دکمه اختصاصی دوربین ، خروجی USB-C و HDMI و موارد دیگر. همچنین یک دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی وجود دارد.

چرا Pro1-X ایجاد شده است؟

سالهاست که ما می گوییم که می خواهیم تلفن ایجاد کنیم. چه شد که بالاخره این کار را کردیم؟ به خصوص امسال، حریم خصوصی بیش از هر زمان دیگری مهم شده است و LineageOS به این دلیل شناخته می شود که به شما اجازه می دهد فراتر از کنترل هایی که در تلفن های هوشمند سنتی Android پیدا می کنید، باشید. به طور خاص ، محافظت از حریم خصوصی – در LineageOS 16 ، که با اجازه مجوز AOSP در LineageOS 17 جایگزین شد – به شما امکان می دهد فقط داده هایی را که می خواهید به اشتراک بگذارید را به اشتراک بگذارید و داده هایی را که نمی خواهید به اشتراک بگذارید، به اشتراک نگذارید.

ما همچنین دیده ایم که محبوبیت LineageOS و سایر سیستم عامل ها در سراسر جامعه ما طی چند سال گذشته افزایش یافته است و علاقه بیشتری به این توزیع های جایگزین Android وجود دارد.

فراتر از LineageOS ، جامعه بزرگی از کاربران اوبونتو وجود دارد که همیشه آرزو داشته اند گوشی هوشمندی با Ubuntu Touch داشته باشند و Pro1-X اولین تلفن هوشمند مجهز به Qualcomm است که Ubuntu Touch را اجرا می کند. نه تنها این، ما همچنین توانسته ایم ویژگی HDMI-out را فعال کنیم، بنابراین می توانید کابل HDMI را متصل کرده و به صفحه بزرگی متصل کنید و از صفحه نمایش به عنوان صفحه لمسی استفاده کنید.

قیمت ویژه برای انجمن XDA

ساخت یک تلفن هوشمند ارزان نیست، حتی وقتی که ما در حال تطبیق یک دستگاه موجود با برخی از نسخه های کلیدی هستیم. با این اوصاف، ما توانسته ایم هزینه های خود را پایین نگه داریم و قیمت ویژه ای برای جامعه XDA در نظر گرفته شده است.

قیمت کامل Pro1-X برابر 899 دلار است. اما برای جامعه XDA تعداد محدودی دستگاه با قیمت 639 دلار موجود است که 29 درصد تخفیف دارد! اگر سرعت کافی دارید، ما همچنین یک پیشنهاد اولین خریداران با قیمت 599 دلار ارائه می دهیم که 33٪ پس انداز می کند!! برای اطلاع از جزئیات بیشتر، به صفحه سرمایه گذاری جمعی Indiegogo بروید. فقط با استفاده از پیوند موجود در این صفحه می توانید به قیمت ویژه XDA دسترسی پیدا کنید!

نظر شما درباره یک گوشی با سیستم عامل دیگر چیست؟ مشخصا خریدار چنین دستگاهی فقط علاقه مندان و افراد آگاه به موضوع هستند.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

سلام دوست عزیز جناب عطایی
درز اطلاعات افشا نشده مبنی بر حمایت و تعهد بی چون و چرا گوگل از NOKIA HMD GLOBALو خبر از فاش شدن تولید گوشیNOKIA10
#NOKIAMOB

mehrdad_ma

اطلاعات افشا نشده رو چطور پوشش بدن

amer

#درز=دسترسی =افشاشدن
=به زبان ساده تر دسترسی به اطلاعات و توافقات محرمانه(افشانشده)

amer

جالبه دو سیستم در یک گوشی

lovenokia

ای کاش نوکیا همچین گوشی میزد …. N97 بخیر !

mehrdad_ma

لنیج که همون برنامه های اندروید رو اجرا می‌کنه
در واقع یه نسخه از اندرویده
فرق زیادی بین اندروید وان و لنیج وجود نداره
فقط کدها فرق داره
CAF
Aosp
لنیج

ولی اوبونتو تاچ فوق‌العاده هست یه لینوکس کامل رو گوشیت که هم برنامه های لینوکس اجرا میشه هم اندروید

ایده خبلی خوبیه حیف مخصوص خودشونه

TheFreeCritic

599 دلار ارزشش رو داره ؟؟

#تو فاز کل نیستم اصلا
#حرفه ای واقعی
#پشمام

mehrdad_ma

خب من با اوبونتو تاچ کار کردم خیلی عالیه

اینو نمی‌دونم دوال بوت هست یا نه
خیلیا هستن یه رزبری پای میخرن
اینم استفاده های خاص خودشو داره
اگه فقط بحث اجرای اندروید باشه عمرا ارزش نداره
ولی اوبونتو باشه خیلیم زیاد میشه

Mahdi

اسنپدرگون ۸۳۵ عالیه‌ 🙂

Milad7

شیر پیر 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)