حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل A14T عملکرد کلاس پرفورمنس دسکتاپ را به iMac ارایه خواهد کرد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، پردازشگرها

به گفته روزنامه چینی زبان The China Times، اولین iMac مجهز به تراشه اپل در نیمه اول سال آینده میلادی وارد بازار می شود. این دسکتاپ مدل All-in-One از تراشه کلاس A به نام اپل A14T برخوردار است.

تراشه اپل A14T

این گزارش ادعا می کند که اولین پردازنده سفارشی اپل برای دسکتاپ با نام رمز “Mt. Jade” به همراه اولین پردازنده گرافیکی این شرکت با اسم رمز “Lifuka” ترکیب خواهد شد. هر دو این تراشه ها با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری TSMC در حال تولید هستند.

علاوه بر اولین پردازنده اپل A14X برای Macbook که با استفاده از فناوری 5 نانومتری TSMC در حال تولید است، طبق زنجیره تامین اپل، این شرکت اولین GPU خود را با نام تحقیق و توسعه Lifuka را سال آینده راه اندازی می کند. اولین پردازنده دسکتاپ آن A14T تحت کد تحقیق و توسعه Mt.Jade خواهد بود و هر دو با استفاده از فرآیند 5 نانومتری TSMC تولید شده اند.

داستان امروز بر اساس جدول زمانی توسعه پردازنده های جدید A14 اپل است که به تازگی در سری آیفون ۱۲ و نسل چهارم آیپد ایر به نمایش درآمد. همچنین بر اساس گزارشی مشابه است که در ماه سپتامبر از همان منبع رسیده است.

همچنین این نقشه برای اولین بار به تراشه iMac اپل اشاره می کند و ادعاهای قبلی را تکرار می کند که اولین Mac مبتنی بر تراشه اپل یک MacBook خواهد بود که توسط پردازنده A14X ، با نام رمز “تونگا” ساخته می شود. این تراشه در حال حاضر در تولید انبوه است و تا پایان سال 2020 به بازار می رسد. گفته می شود که MacBook فرم فکتور ۱۲ اینچی را در یک طراحی فوق العاده سبک جدید احیا می کند.

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC خود در ماه ژوئن اعلام کرد که Mac های خود طی دو سال آینده از پردازنده های مبتنی بر x86 اینتل به پردازنده های مبتنی بر Arm خود تغییر خواهند کرد. بلومبرگ گفته است که اپل در حال حاضر حداقل سه پردازنده Mac را توسعه می دهد که مبتنی بر تراشه ۵ نانومتری A14 هستند.

نظر شما چیست؟ منتظر کامپیوترهای جدید اپل مبتنی بر تراشه های سری A14 هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

شاید در حد یه تبلت معمولی کار کنه
امیدوارم معماری arm یه روزی تو تبلت های ویندوزی و مک بوک ها کارایی لازمو داشته باشه تا مشکل باتری و فن لپتاپ های امروزی حل بشن

Milad7

جونم قدرت 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)