حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین ویوو ایکس ۵۰ پرو پلاس منتشر شد: رده سوم برای ویوو

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | دوربین، ویوو

چهار ماه پیش بود که خانواده ویوو X50 متمرکز بر فیلم برداری رسما معرفی شدند. به تازگی امتیاز DxO دوربین ویوو ایکس ۵۰ پرو پلاس منتشر شده است و رده سوم برای ویوو رقم می خورد. شاید برای شما جالب باشد که رده اول شیائومی و دوم هواوی هستند. به این ترتیب سه برند چینی متفاوت این سه رتبه را کسب کرده اند. البته این اتفاق قبلا هم رخ داده بود و در حال حاضر در لیست ۱۰ تایی فقط یک برند غیرچینی قرار دارد و آن سامسونگ است.

امتیاز DxO دوربین ویوو ایکس ۵۰ پرو پلاس

جدیدترین گوشی پرچمدار ویوو یعنی X50 Pro + به نلاش فراوان به سرزمین دستگاه های سطح بالا می رود و دارای مشخصات فنی است که با تلفن هایی پرچمدار هم رده می می شود. چیپست کوالکام Snapdragon 865 آن از پردازنده 765G در Vivo X50 Pro پیشی می گیرد (با وجود برچسب گذاری مشابه یک گوشی کاملا متفاوت است). از ویژگی ها به اتصال 5G، صفحه نمایش 6.56 اینچی AMOLED با تراکم بالا، 8 تا 12 گیگابایت رم و 128 تا 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 می توان اشاره کرد.

ویوو X50 Pro+ مانند دوربین X50 Pro دارای دوربین چهارگانه است، اما تثبیت کننده قابل توجه مبتنی بر گیمبال آن تلفن را ارائه نمی دهد. مشخصات آن با این وجود امیدوار کننده است و دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS معمولی است که به خروجی 12.5 مگاپیکسل محدود می شود. دوربین نله تر از بین دو ماژول تله دارای فاصله کانونی معادل ۱۲۴ میلی متر است. واحد دیگر تله یک سنسور 32 مگاپیکسلی (متصل به خروجی 8 مگاپیکسل) را در مقابل لنز f/2.1 قرار می دهد و باز هم سریعتر و با رزولوشن بالاتر از X50 Pro است. دوربین عریض دارای یک میدان دید معادل 16 میلی متر است، با وضوح بیش از X50 Pro و تا 13 مگاپیکسل.

اجازه بدهید مشخصات کلی ویوو ایکس ۵۰ پرو پلاس را مرور کنیم:

  1. ۱- دوربین اصلی: سنسور Quad-Bayer با رزلوشن ۵۰ مگاپیکسل 1/1.31 اینچی، لنز معادل 24 میلی متر با دیافراگم f/1.9 ، PDAF Dual Pixel و OIS
  2. ۲- تله فوتو اول: حسگر 32 مگاپیکسلی 1/2.8 اینچی، لنز معادل 50 میلی متر (۲ برابر زوم اپتیکال) با دیافراگم f/2.1 ، PDAF
  3. ۳- تله فوتو دوم: سنسور 13 مگاپیکسلی 1/3.1 اینچی، لنز پریسکوپ معادل ۱۲۴ میلی متر (5 برابر زوم اپتبکال) با دیافراگم f/2.8 ، PDAF و OIS
  4. ۴- فوق عریض: سنسور 13 مگاپیکسل 1/3.4 اینچ ، لنز معادل 16 میلی متر با دیافراگم f / 2.2
  5. ۵- فلاش LED دوتایی
  6. ۶- ویدئو: 8K و 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه (تست شده)
  7. ۷- چیپست کوالکام اسنپدراگون 865

اما ریز امتیازات DxO برای دوربین ویوو ایکس ۵۰ پرو پلاس به چه صورت است:

گوشی ویوو ایکس ۵۰ پرو پلاس در بررسی انجام شده نمایش خوبی ارائه داد و در جایگاه سوم پایگاه داده قرار گرفت. عملکرد آن در حالت عکس به طور کلی عالی است، زیرا تلفن تحت اکثر شرایط تصاویر دقیق و نویز کم را با رنگ خوب ارائه می دهد. طبق استانداردهای شاخص، یک دوربین عریض تا حدودی کم نور تنها نقطه ضعف واقعی است، اگرچه در حالت شبیه سازی بوکه می توان از برخی پرداخت ها برای مطابقت با بهترین رقابت استفاده کرد.

نظر شما درباره ویوو ایکس ۵۰ پرو پلاس و دوربینش که در رتبه سوم DxO قرار می گیرد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عالیه ، ایول ویوووو

mostafa3

بعد چند روز پوشش دادید هنر کردی

MohammadFarhaadi

ویوو هم راه دوربین خوب ساختن رو یاد گرفته.گوشیا سخت افزارشون که نزدیک همه تنها چیزی که خیلی ممکنه متفاوت باشندیه نمایشگره یه دوربین.هر چی بیشتر پیشرفت کنن تو این دو زمینه بازه محصولاتی که میشه خرید بزرگتر میشه.درسته آدم یه خورده سردرگم میشه ولی میشه با اولویت بندی و یه خورده راهنمایی به راحتی گوشیه مورد نظر رو با قیمت رقابتی پیدا کرد.

نیما عرفانی

و البته مهم ترین فاکتور ؛ “نرم افزار” .

Milad7

ویوو رسما داره میترکونه!!! اگه به زودی دیدید جای هواوی را گرفت تعجب نکنید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)