حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاکسی پرنده در ایران به زودی و برای فرودگاه‌های کم تردد کشور

نوشته

3 سال قبل | 23 دیدگاه | اخبار داخلی، وسایل حمل‌و‌نقل

تاکسی پرنده موضوعی است که شاید خیلی از سرویس های حمل و نقل به آن فکر کنند و خبرهایی جسته گریخته از این سو و آن سوی جهان می شنویم. امشب اما درباره تاکسی پرنده در ایران به زودی و برای فرودگاه‌های کم تردد کشور می خواهیم صحبت کنیم.

تاکسی پرنده در ایران

توسعه حمل‌ونقل هوشمند یکی از اولویت‌های ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. این کار ذیل برنامه‌های مختلفی در ستاد پیگیری می‌شود. یکی از آنها اجرای طرح تاکسی هوایی است. پرنده‌های بین شهری که قرار است نقش تاکسی‌های زردی را بازی کنند که روزانه تعداد بالایی از شهروندان را برای رسیدن به مقصد جابه‌جا می‌کنند.

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این تاکسی‌ها گفت: فعلا قرار است از این نوع وسایل نقیله در مناطق کم تردد استفاده شود. این کار اگر در استان‌ها و شهرهای کمتر برخوردار هم قابلیت اجرایی داشته باشد، قطعا رونق اقتصادی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

به گفته وی، طرح تاکسی هوایی با هواپیماهای ۴ تا ۱۹ نفره آغاز می‌شود. در این طرح همه فرودگاه‌های کم تردد کشور فعال می‌شوند و هواپیماهای موجود در این کلاس می‌توانند خدمات‌رسانی بیشتری داشته باشند.

منطقی ادامه داد:

این طرح پیش از انقلاب کلید خورده بود، اما به دلایل متعددی اجرای آن به تعویق می‌افتاد، اما ما در ستاد این طرح را به صورت جدی پیگیری کردیم و با توان دانش‌بنیانهایمان توانستیم آن را به مرحله اجرا برسانیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد:

فاز ابتدایی آن مهرماه آغاز می‌شود و فاز بعدی آن هم در بهمن‌ماه قابل اجرا است. اجرای این طرح با کمبودهایی روبرو است، مثلا در حال حاضر سوخت این هواپیماها از دیگر کشورها تامین می‌شود. در صورتی که توان تولید داخلی آن وجود دارد و با توسعه این طرح، تولید داخلی آن اقتصادی خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، منطقی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم برای تامین داخلی سوخت این هواپیماها هم کاری کنیم، میزان پیشرفت طرح بیشتر می‌شود و اقدامات سرعت می‌گیرد. البته افزایش دسترسی‌های فرودگاهی در مسیرهای خاص و حذف تشریفات فرودگاه‌ها هم سرعت کار را بالا می‌برد.

متاسفانه هنوز اطلاعات دقیق درباره نوع پرنده، قیمت حمل و نقل، شرکت های ارایه کننده و یا مسیرهای موجود نداریم و امروز دومین روز مهرماه یعنی فاز ابتدایی این پروژه است. نظر شما چیست؟ فکر می کنید به این زودی ها شاهد تاکسی پرنده در ایران باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mb.Pcr

عمرا!!!
همون طوری که تاکسی برقی اون ایران اینا هم حتما میان

Mb.Pcr

اون »اومد

Auroro

خب سایپا پس از همکاری با عزرائیل تصمیم گرفته تا همکاری بیشتر و تنگاتنگی با حضرت داشته باشه و هرروزه شاهد سقوط انسان (اگه بتونه سالم برسه هوا) و گاهی وزش پره تاکسی و رعدو برق رو شاعد باشیم!

mehrdad_ma

پهپادهای جهرمی همینطور بود

حالا امارات هم نتونسته

شرکت تویوتا نتوانسته تسلا نتوانسته

Auroro

اگه تخیلات جهرمی اینقدر قوی نبود خیلی از مشکلاتم الان نبود

_V_

خار طنز

Auroro

وزیر جوان از دفتر نقاشیت بیا بیرون……

Mahdi

پراید پرنده

max03

سال پیش گفته بودن اولین تاکسی پرنده ی کشور در شهرستان بجنورد اورده و اجرا میشه،ما که چیزی ندیدیم از اون موقع!
لازم به ذکره که منظورشون از تاکسی پرنده این هواپیما کوچیکاس که اکثرا ملخی ان،یه سرچ بزنین میاد عکساش

Amir galaxy

🤦

Dr.Nazer

بای

anonymous

تو چقد نمکی ی دکتر برو

anonymous

سلاپ

pooria

من یه سوال دارم سوالی بسیار کوتاه ولی هیچ جوابی براش پیدا نکردم
به چه امیدی زنده ایم؟
زندگی که نمیکنیم فقط زنده موندیم
ولی واقعا خیلی سوال سختیه هرچی فکر کردم نتونستم به جواب قانع کننده ای برسم😑 البته فکر کنم امیدمون همین سوار شدن در گاری پرنده جهرم ی باشه حداقل بعدش یه شهید جلو اسممون میذارن

Taha

به امید ظهور. که الان فقط خودش می‌تونه این وضعیت رو درست کنه

online_wireless

يه چيز تو مايه هاي پرايد پرنده نباشه!

samouelkarter

ایده از زمان شاه بوده بعد از کلی سال تازه می خواهند اون ایده را به اسم خودشون تمام بکنن که البته چون تکنولوژی این موضوع کلا در ایران نیست و فقر بیداد میکنه نه مردم پول سوار شدنش را دارند نه اینکه بخش خصوصی حاضر به پول دادن به این جور چیزهاست خلاصه در آخر شاید برای نمایندگان مجلس یا افراد رده بالای کشوری استفاده بشه با پول بیت المال

The Destroyer

نمیدونم چرا مسئولان اینجورین که شب یه خوابی میبینن صب پا میشن خوابشون رو با کلی بزرگنمایی تو رسانه‌ها بازتاب میدن
همون پهباده رو تا الان روش درست کار میکردن به خیلی جاها میتونست رسیده باشه
ایده دادن که کار شاقی نیس مهم اجراشه

MohammadFarhaadi

ببینید زمان اون طرف بیامرزی! چه برنامه ها که نداشتن بعد تو مدرسه به ما درس میدادن علت عقب ماندگی کشور بود!!!الان که به عقب کونده گفتیم زکی! اون شد بی دین!فیلم و کارهایی که در راستای مذهب انجام داد لو رفتن تو شبکه خای اجتماعی شد ریا!گفتن دست نشوندست تقش دراومد خودشون دست نشوندن دیگه راهی نمونده پیام میاد سر گوشیا که اگر مخالف آقایون پاک دست و پاک اندیش کسی توی هر شبکه اجتماعی حتی سر کاغذ بد بگه میره تو گونی!!!
ظلم هیچوقت پایدار نبوده و نخواهد بود فقط امیدوارم خیلیا زنده باشن و تاوان پس بدن هم خودشون هم همه افراد مرتبط باهاشون.

Milad7

ظاهرا گشتی پرنده ی پلیس راه هم اومده 😟😟😟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)