حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر اثرانگشت iPad Air 2020 ایده آل برای آیفون ۱۲ و حذف ناچ عریض به نظر می رسد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

هفته گذشته یکی از معرفی های سخت افزاری غافلگیرکننده اپل، جابجایی حسگر اثر انگشت iPad Air مدل ۲۰۲۰ به یک دکمه روشن و خاموش در بالای صفحه نمایش بود. این یک تغییر نسبت به مکان دکمه صفحه اصلی Touch ID در پایین صفحه است و به اپل امکان می دهد برای اولین بار صفحه نمایش لبه به لبه بزرگتری را در iPad Air خود قرار دهد. این مکان همچنین یک مکان ایده آل برای حسگر اثر انگشت است و دوست دارم آن را در آیفون ۱۲ ببینم. بله، حسگر اثرانگشت iPad Air 2020 ایده آل برای آیفون ۱۲ و حذف ناچ عریض به نظر می رسد. البته هر چند شاید احتمالش برای امسال و آیفون ۱۲ کم باشد.

آیفون ۱۲

اپل در سال های اخیر بیشتر خط آیفون خود را به Face ID تغییر داده و روشی سریع برای اسکن صورت و باز کردن قفل تلفن شما ارائه داده است. تنها آیفونی که از Face ID پشتیبانی نمی کند iPhone SE است که هنوز هم برای ایجاد فضای حسگر اثر انگشت Touch ID در پایین صفحه نمایش به یک حاشیه بزرگ نیاز دارد. Face ID در گذشته بسیار خوب بود، اما در طول شش ماه گذشته آرزو داشتم که به Touch ID برگردم. مانند بسیاری دیگر، من هر بار که از خانه خارج می شوم ماسک می پوشم، به این معنی که من همیشه مجبورم کد PIN خود را وارد کنم زیرا ماسک مانع از عملکرد صحیح Face ID می شود.

اپل برای تسریع در ورود به صفحه پین​​، تجربه نرم افزار را بهبود بخشیده است، اما Face ID ماه ها است که عملا برای من بی فایده است. از آنجا که همه گیری هیچ نشانه ای از کندی نشان نمی دهد، من قابلیت اطمینان Touch ID را از دست داده ام. فناوری Face ID اپل همچنین هنگامی که آیفون صاف روی میز نشسته است به خوبی کار نمی کند و برای باز کردن قفل دستگاه به توجه شما (به طور پیش فرض) نیاز دارد.

در حالی که ماه ها شایعه شده است که اپل از فناوری اثر انگشت روی صفحه نمایش در داخل آیفون ها استفاده می کند، ما هنوز شاهد تحقق چیزی نیستیم. استفاده از سنسور اثر انگشت iPad در دکمه روشن بودن آیفون امکان استفاده از Face ID فناوری Touch ID و یک صفحه نمایش عالی را فراهم می کند، با استفاده از فناوری که شرکت از قبل با آن راحت است.

تبلت iPad Air جدید اپل اولین تغییر اساسی در Touch ID در سال های گذشته است و این زمینه را برای سیستم مشابهی در مدل های iPhone SE و امیدوارم آیفون های بزرگتری که در حال حاضر از Face ID استفاده می کنند هموار کند. البته که سال هاست این فناوری در گوشی های ارزان قیمت اندرویدی وجود دارد.

همانطور که گفتیم سازندگان دستگاه های اندرویدی از قبل سنسورهای اثر انگشت را در نمایشگرها و دکمه های پاور تعبیه کرده اند. هرچند که انواع مختلف درون صفحه نمایش مورد توجه قرار گرفته و از نظر اطمینان قابل توجه است که می توانست اپل را از استفاده از فناوری مشابه طی چند سال گذشته منصرف کند. احراز هویت سنسورهای اولیه در صفحه نمایش به کندی انجام می شد، اما به نظر می رسد دستگاه های جدید آن را کمتر استفاده می کنند. به جز جدیدترین سنسورهای دکمه ای نیز مشکلاتی دارند. شهرت اپل این است که فقط در صورت آماده بودن فناوری جدید را معرفی کند، بنابراین من مایلم حدس بزنم که سنسور iPad همانقدر سریع و قابل اعتماد است که شرکت ادعا می کند.

حتی اگر شکل جدیدی از Touch ID در آیفون ۱۲ ظاهر نشود، قسمتهای دیگری از iPad Air جدید اپل نیز وجود دارد که مایلم در آیفون های جدید ببینم. تراشه A14 Bionic جدید اپل ، تراشه 5 نانومتری با پردازنده مرکزی شش هسته ای ، در معرفی iPad Air نقش اصلی را داشت و بدون شک در آیفون ۱۲ ظاهر خواهد شد. اپل امیدوار است 40 درصد بهبود عملکرد نسبت به iPad Air قبلی داشته باشد، تراشه پیشرفته ترین در نوع خود تاکنون است.

اپل همچنین در iPad Air به USB-C روی آورده است، اقدامی که مطمئن هستم بسیاری از ما دوست داریم در آیفون ۱۲ اتفاق بیفتد. البته بعید به نظر می رسد که USB-C در آیفون 12 ظاهر شود ، هرچند علی رغم شایعات مبنی بر برداشتن شارژر جعبه ای توسط اپل برای آیفون ۱۲ ما هیچ پیشنهادی محکم برای انتقال USB-C در سال جاری مشاهده نکرده ایم. ممکن است مدتها منتظر یک آیفون با USB-C باشیم.

اپل امسال فرصتی برای تغییر دادن سخت افزار آیفون ۱۲ دارد. شایعات حاکی از آن است که یک طراحی جدید صنعتی که یادآور آیفون 4 و 5 است، با لبه های مربع شکل و فولاد ضد زنگ ارائه خواهد شد. اکنون باید منتظر ماه اکتبر بمانیم تا بفهمیم آیفون ۱۲ در سال جاری واقعا چه تغییراتی کرده است.

نظر شما چیست؟ منتظر آیفون ۱۲ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

البته برای دوربین سلفی کماکان نیاز به پانچ هول یا ناچ هست که بعیده اپل ازطراحیه مشابه گوشیای دیگه استفاده کنه!بلکه خودش یه مدل جدید طراحی کنه یا شاید یه دفه دیدیم دوربین زیر نمایشگر رو داد بیرون!از اپل بعید نیست.قبلا از این سورپرایزا داشته.مثل سنسور اثر انگشت و فیس آیدی و چیپست ۶۴ بیتی و آرکیت و…
البته ممکنه در نهایت در عین ناباوری برا سلفی پانچ بزاره!منتها با توجه به گذشته مثل اینکه حاضر شد دکمه هوم و اثر انگشت رو حذف کنه ولی پشت گوشی نبرش دور از ذهن به نظر میرسه از طراحی ترند و جواد شده استفاده کنه!

Mahdi

هر دوتاش باشه که خوبه ، من بیشتر حسگر اثر انگشت رو می پسندم

Milad7

اثر انگشت کم کم منسوخ میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)