حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس بوک به تماشای کاربران اینستاگرام از طریق دوربین متهم شد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | امنیت، شبکه‌های اجتماعی

در شرایطی که امریکایی ها مدام در حال اتهام به سرویس های غیرامریکایی هستند و آن ها را جاسوس می دانند، امروز فیس بوک به تماشای کاربران اینستاگرام از طریق دوربین متهم شد. فیس بوک و اینستاگرام تا کنون بارها به جاسوسی از کاربرام متهم شده اند.

تماشای کاربران اینستاگرام

فیس بوک بار دیگر به اتهام جاسوسی از کاربران اینستاگرام مورد شکایت قرار گرفته است، این بار از طریق استفاده غیر مجاز از دوربین تلفن های همراه آنها. این دادخواست از گزارش رسانه ها در ماه ژوئیه منتشر شد مبنی بر اینکه به نظر می رسد برنامه اشتراک عکس (انستاگرام) حتی به هنگام عدم استفاده از دوربین های آیفون به دوربین های آیفون دسترسی پیدا کرده است.

فیس بوک این گزارش ها را تکذیب کرد و اشکالی را که به گفته وی در حال اصلاح است، به دلیل ایجاد اعلان های دروغین دسترسی اینستاگرام به دوربین های آیفون مقصر دانست.

در شکایتی که روز پنجشنبه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شد ، بریتانی کوندیتی، کاربر اینستاگرام نیوجرسی ادعا می کند که استفاده از این دوربین، عمدی است و به منظور جمع آوری “داده های سودآور و ارزشمند در مورد کاربران خود انجام می شود که در غیر این صورت به آنها دسترسی نخواهد داشت.”

او می گوید Instagram و Facebook با “به دست آوردن اطلاعات شخصی بسیار خصوصی و صمیمی در مورد کاربران خود، از جمله در خلوت خانه های خود”، می توانند “بینش ارزشمند و تحقیقات بازار” را جمع آوری کنند.

فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

با شکایت ماه گذشته، فیس بوک متهم شد که از فناوری شناسایی چهره برای برداشت غیرقانونی داده های بیومتریک بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام خود استفاده کرده است. فیس بوک این ادعا را رد کرد و گفت که اینستاگرام از فناوری تشخیص چهره استفاده نمی کند.

این شکایت طبق پرونده Conditi v. Instagram، LLC، 20-cv-06534، دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه شمالی کالیفرنیا (سانفرانسیسکو) است. نظر شما چیست؟ به نظر شما اینستاگرام در حال جمع آوری اطلاعات به صورت مخفیانه است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
online_wireless

كلا هرچيزي كه زير نظر فيسبوك باشه يه ابزار جاسوسيه چه خود فيسبوك چه اينستاگرام و همينطور واتساپ

Auroro

کار همیشگیشه

1234567890

اونوقت اسم چینی ها بد در رفته.
همه جاسوسن رسما. به خصوص فیسبوق

Milad7

خخخ پس کلی از ادا و اطوار داف ها را ضبط کردن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)